Socialinio tinklo milžinė „Meta“, kuriai priklauso tokios platformos, kaip „Facebook“ ir „Instagram“, Europoje paleido naują pranešimų programėlę „Threads“. Ji laikoma didžiausia Elono Musko „X“ konkurente, nors nėra tokia populiari. „Threads“ programėlė paleista penki mėnesiai po jos pristatymo kitose pasaulio šalyse. Pristatyti ją ES šalims užtruko dėl Bendrijoje taikomų griežtų informacijos rinkimo tvarkų.
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.
Tai prieš beveik pusmetį pristatyta nauja programėlė, labai panaši į tuometinį „Twitter“, susidomėjimas buvo milžiniškas. Per pirmą savaitę – 100 milijonų naujų vartotojų.
„Nepaisant anti-Musko ir anti „Twitter“ judėjimo, praėjus 3–4 mėnesiams, „Threads“ patrauklumas sumažės. Manau, kad ir investuotojai į programėlę žiūrėjo kaip į kažką, kas nėra „Twitter“. Vartotojai taip pat nenori būti susaistyti su E. Musku ir „X“. Bet dienos pabaigoje, priklausomybė nuo „Twitter“ niekur nedings. Kalbame apie turinį ir paskutinį dešimtmetį kurtas bendruomenes“, – svarstė „Wedbush Securities“ vadovas Danas Ivesas.
Prieš 5 mėnesius sakyti žodžiai pasitvirtino – aukštai šokusi „Meta“ programėlė ilgainiui prarado populiarumą. Per savaitę surinkti gerbėjai po 3 savaičių sumažėjo perpus. Todėl jos pristatymas Europos rinkai galėtų įjungti antrą kvėpavimą.
Tekstu grįsta pokalbių programėlė vartotojams žinutėje leidžia parašyti iki 500 ženklų, pasidalyti ne ilgesniais, nei penkių minučių vaizdo įrašais, įkelti ir nuotraukas. Bet socialinis tinklas šiek tiek kitoks nei liepą, kai ir buvo paleistas visur, išskyrus ES šalyse.
Pasak įmonės atstovų, „Threads“ reikšmingai patobulinta. Socialiniam tinklui sukurta internetinė svetainė, programėlėje atsirado paieškos funkcija. Manoma, kad dėl jų nebuvimo daugelio vartotojų susižavėjimas „X“ alternatyva išblėso, bet jas pristačius, beveik visi jie sugrįžo.
„Meta“ oficialiai neskelbia, kodėl programėlė ES paleista 5 mėnesiais vėliau, nei su likusiu pasauliu. Tačiau manoma, kad tai susiję su griežtu Bendrijos reguliavimu.
Šį rugpjūtį ES įsigaliojo „Skaitmeninių paslaugų įstatymas“ – nauji įsipareigojimai didžiosioms technologijų milžinėms. Dokumentas siekia apsaugoti vartotojus socialinėse platformose, numato reklamų vaikams taisykles, reikalauja iš įmonių su reguliavimo institucijomis dalytis informacija apie savo algoritmus.
Tinklas „Threads“ prašo leidimo pasiekti didelę dalį vartotojo informacijos, pavyzdžiui, buvimo vietą, pirkinių ir naršymo internete istoriją. Kol kas neaišku, ar „Meta“ ėmėsi kažkokių priemonių, kad nepažeistų naujojo Bendrijos įstatymo. Anksčiau šiais metais įmonė ja nubausta už ES duomenų, susijusiu su reklamomis, taisyklių pažeidimą. Teko sumokėti beveik 400 milijonų JAV dolerių.
Tuo metu spalį „Meta“ pranešė apie Europoje tiekiamos prenumeratos paslaugą – ji už mokesti leidžia reklamas pašalinti iš visų „Meta“ platformų, tarp jų – ir „Facebook“ ar „Instagram“. Teigiama, kad taip atsižvelgiama į Europos išsakytą nerimą. Ši paslauga galioja tik Bendrijos, Europos ekonominės erdvės ir Šveicarijos gyventojams.