Elektronika.lt
 2025 m. sausio 7 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Sausio 7 d. 14:41
„Garmin“ pristato du naujus produktus – HRM 200 širdies ritmo matuoklį ir „Instinct 3“ laikrodžių seriją
Sausio 7 d. 11:30
Įdomiausi metų išradimai: į delną telpantis gydytojas ir santuokos registracija internetu
Sausio 7 d. 08:48
Priklausomi nuo kompiuterinių žaidimų vaikai – alfa kartos realybė
Sausio 6 d. 20:12
Lietuvių mokslininkai kuria inovatyvias nanodaleles ankstyvajai odos vėžio diagnostikai
Sausio 6 d. 17:25
„Solet“ įrengė penkias saulės elektrines Armėnijoje
Sausio 6 d. 14:21
Kaip garsios kompanijos paslydo dėl BDAR – keletas vertingų pamokų
Sausio 6 d. 11:25
Kaip „macOS“ nurodyti pamiršti nereikalingus Wi-Fi tinklus
Sausio 6 d. 08:21
Lietuviškos saulės elektrinės – Armėnijos švietimo įstaigoms, klinikoms, muziejui
Sausio 5 d. 17:38
Kibernetinio saugumo ekspertų patarimas senjorams
Sausio 5 d. 11:46
LINPRA: priešingai europinėms tendencijoms, Lietuvos inžinerijos ir technologijų pramonei 2024-ieji buvo geri metai
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods, ATS Trucks, ATS Maps
Reklama
 Straipsniai » Ryšio technologijos Dalintis | Spausdinti

Per anksti nedžiūgaukite: be skrydžio režimo kol kas neapsieisime

Publikuota: 2023-07-03 14:24
Tematika: Ryšio technologijos
Skirta: Mėgėjams
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

Nors jau netrukus lėktuvuose oficialiai bus leista naudotis 5G, skrydžio režimas iš mūsų telefonų niekur nedings. Birželio 30 d. Europos Sąjungoje įsigaliojantys pakeitimai kiekvienam iš mūsų orlaiviuose atriš rankas naršyti, skambinti ir rašyti moderniausiu ryšiu, tačiau ne viso skrydžio metu ir ne kiekviename lėktuve.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Nors jau netrukus lėktuvuose oficialiai bus leista naudotis 5G, skrydžio režimas iš mūsų telefonų niekur nedings. Birželio 30 d. Europos Sąjungoje įsigaliojantys pakeitimai kiekvienam iš mūsų orlaiviuose atriš rankas naršyti, skambinti ir rašyti moderniausiu ryšiu, tačiau ne viso skrydžio metu ir ne kiekviename lėktuve. Šias naujienas komentuojantys ekspertai teigia, jog šis ES institucijų leidimas yra labiau formalumas ir daugelio lietuvių kelionių šią vasarą rimčiau nepaveiks, rašoma „Telia“ pranešime žiniasklaidai.

Per anksti nedžiūgaukite: be skrydžio režimo kol kas neapsieisime
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.

„Pastarosiomis dienomis viešojoje erdvėje sklandanti euforija apie neva įvykusį skrydžio režimo panaikinimą ir uždegtą žalią šviesą telefonu lėktuve naudotis be apribojimų yra tikrų tikriausias mitas. Minėtą režimą, kaip ir anksčiau, privalėsime įjungti lėktuvui kylant ir leidžiantis, o jį išjungti ir jungtis prie sparčiojo 5G ryšio galėsime tik tuo atveju, jei orlaivis bus aprūpintas specialia įranga. Vis dėlto pastarosios kol kas neturi nė vienas iš Lietuvos skrydžius vykdantis orlaivis, o net ir pavykus atsidurti tokias galimybes siūlančiame lėktuve nuo naudojimosi 5G gali atbaidyti daug didesnės ryšio paslaugų kainos“, – neteisingas interpretacijas išsklaido „Telia Lietuva“ Technologijų vadovas Andrius Šemeškevičius.

Ryšys lėktuve – ne naujiena

Pasak A. Šemeškevičiaus, ES teisės aktai naudojimąsi mobiliuoju ryšiu skrendant lėktuvu palaimino dar 2008 metais, kai orlaiviuose pradėtos diegti pirmosios 2G ryšį salone skleidžiančios sistemos. Tobulėjant mobiliojo ryšio technologijoms, taisyklės laipsniškai pradėjo nebedrausti ir 3G, o 2016 m. priimtas sprendimas keleiviams atrišo rankas skrydžio metu jungtis prie 4G. Europos pašto ir telekomunikacijų administracijų konferencijai (CEPT) atlikus papildomus tyrimus, šiemet leidimas buvo suteiktas ir moderniausiam penktos kartos tinklui.

„Kalbant šia tema, reikėtų atsispirti nuo to, kad mūsų telefonams mobilųjį ryšį tiekia ryšio bokštai su į žemę nukreiptomis antenomis, kurių signalo išmanusis nebepagauna viršijus 1 km aukštį. Kadangi komerciniai lėktuvai skraido maždaug 10 km aukštyje, tam, kad jų viduje veiktų mobilusis ryšys, būtina papildoma įranga. Ji būna dviejų rūšių – žemė-oras tipo (ATG), kai ant žemės išdėstytų bokštų ryšį gaudo lėktuvo apačioje įrengtos antenos, ir palydovinio tipo, kai mobilusis ryšys lėktuvą pasiekia iš palydovo. Pakilus į reikiamą aukštį, šį ryšį orlaivio salone paskleidžia miniatiūrinė bazinė stotis, dar vadinama „pikocele“, prie kurios telefonas jungiasi lyg prie įprasto tarptinklinio ryšio (angl. roaming) kitoje šalyje“, – aiškina „Telia“ atstovas.

Deja, net ir lėktuve įdiegus moderniausią 5G ryšio įrangą, mobiliojo interneto greitis ore bus kur kas mažesnis, nei ant žemės, dėl didelio atstumo iki palydovo arba tokių ATG sistemos veikimą neigiamai veikiančių trukdžių, kaip debesys. Daugelį vartotojų gali atbaidyti ir kitas minusas – didelės tokio ryšio kainos, svyruojančios maždaug tarp 1 ir 10 eurų už vieną megabaitą mobiliojo interneto. Tikslias mobiliojo ryšio paslaugų kainas ore praneša iškart po prisijungimo prie vidinio orlaivio tinklo atėjęs informacinis SMS pranešimas.

Eksperto manymu, įvertinusios šiuos aspektus bei didelę minėtos įrangos kainą, didžiąją dalį Lietuvos aviacijos rinkos užimančios bei daugiausia trumpais skraidančios oro linijos nuo birželio 30 d. atsiradusiomis galimybėmis veikiausiai nesusigundys ir artimiausiu metu 5G ryšio ore savo keleiviams nepasiūlys. Didelė tikimybė, jog 5G atsiras tik tų oro linijų lėktuvuose, kuriuose jau anksčiau veikė 3G arba 4G įranga.

Kodėl negalime apsieiti be skrydžio režimo?

Visgi daugeliui gali kilti klausimas, kodėl technologijoms taip sparčiai vystantis ir netgi atsiradus galimybėms ore iš palydovo „pasigauti“ 5G ryšį, savo telefonuose vis dar privalėsime naudoti skrydžio režimą kildami ir leisdamiesi arba, kaip ir anksčiau, viso skrydžio metu, jei lėktuvas neturi specialios mobiliojo ryšio įrangos. Juo labiau, kai aviacijos istorijoje dar nėra fiksuota nė viena naudojimosi mobiliuoju telefonu nulemta nelaimė, o daugelis dažnai keliaujančių lėktuvų bent kartą yra pamiršę minėtą režimą aktyvuoti.

„Neįjungus skrydžio režimo ir pakilus į orą, išmanusis telefonas praranda ryšį su žemėje esančiais bokštais ir, siekdamas jį vėl užmegzti, įrenginio siųstuvas-imtuvas pradeda dirbti maksimaliu pajėgumu. Egzistuoja teorija, kad jei tokių įrenginių lėktuve bus daug, jų suminė radijo dažnio spinduliuotė gali pakenkti įvairių orlaivio navigacijos sistemų darbui bei kelti trikdžius pilotams bendraujant su skrydžių valdymo centru, kas vyksta pakilimo ir nusileidimo metu. Įvairūs tyrimai ne kartą įrodė, jog šiuolaikinių lėktuvų elektronika yra itin gerai apsaugota nuo panašių trukdžių, tačiau kadangi aviacijos industrijoje keliami aukščiausi įmanomi saugumo reikalavimai, kontroliuojančios institucijos ir rinkos dalyviai nenori prisiimti net mažiausios teorinės rizikos“, – priežastis detalizuoja Technologijų vadovas.

Kita vertus, skrydžio režimą verta įsijungti ir iš praktinių sumetimų. Didžiausiu pajėgumu veikdamas siųstuvas-imtuvas intensyviai eikvoja įrenginio bateriją, todėl pasiekus skrydžio tikslą gali paaiškėti, jog telefonas yra visiškai išsikrovęs.

Be to, neįjungus skrydžio režimo, lėktuvui leidžiantis išmanusis gali automatiškai prisijungti prie kitos šalies mobiliojo ryšio tinklo ir pradėti naudoti mobiliuosius duomenis, taip lemdamas neplanuotas išlaidas mobiliojo ryšio paslaugoms.




Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

Sveiki ir ekologiški maisto produktai

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2025 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama