Dar prieš kelis dešimtmečius buvo sunku įsivaizduoti, kad mobilusis ryšys gali veikti kur nors kitur, nei mobiliajame telefone, tačiau šiandien jau kalbama apie jo pritaikymą savavaldžiuose automobiliuose, šviesoforuose ir kituose prietaisuose. Tam, kad geriau prisitaikytų prie besikeičiančių panaudojimo scenarijų ir poreikių, mobilusis tinklas niekad nesustoja evoliucionuoti. Nors naujausios kartos 5G ryšys Baltijos ir daugelyje kitų Europos šalių vis dar žengia pirmuosius žingsnius, uždarose laboratorijose inžinieriai jau kuria technologijas, kurios artimiausioje ateityje smarkiai pagerins 5G kokybę ir sumažins su juo susijusius kaštus.
Naujas 5G vystymo etapas
Pasak „Huawei Technologies“ Šiaurės šalių regiono vykdomojo viceprezidento Kenneth Fredriksen, 5G tinklo vystymas įžengė į naują etapą. Jei prieš kelerius metus ryšio pramonės atstovai visą dėmesį skyrė 5G infrastruktūros plėtrai, pastaruoju metu koncentruojamasi į penktos karto tinklų tobulinimą ir jų teikiamų paslaugų kokybės gerinimą.
Pastaraisiais metais net keletą kartų atpigus 5G palaikantiems išmaniesiems telefonams ir kitiems įrenginiams, smarkiai išsiplėtė 5G vartotojų bazė. Be to, kur kas didesnė 5G sparta ir didesnės tinklo pralaidumo galimybės, lyginant su prieš tai buvusiu 4G, lėmė naujų inovatyvių paslaugų, kurios padidino tinklo apkrovą, atsiradimą, o naujos kartos ryšio pritaikymas pramonės automatizavime ryšio paslaugų teikėjus įpareigojo užtikrinti didesnį, nei įprasta, tinklo veikimo patikimumą.
„Natūralu, jog išaugę reikalavimai 5G infrastruktūrai privertė gamintojus ieškoti būdų dar labiau sumažinti jau egzistuojančio tinklo vėlavimą bei padidinti interneto greitį ir tinklo talpą. Taip pat 5G infrastruktūrą gaminančios bendrovės stengiasi atpiginti penktos kartos tinklo antenų, bazinių stočių ir kitų komponentų gamybą tam, kad mobiliojo ryšio operatoriai galėtų savo klientams sumažinti mėnesines įmokas už 5G paslaugas.“ – pasakoja K. Fredriksen.
Inovatyvūs sprendimai
Viena svarbiausių pastarųjų metų 5G inovacijų, anot „Huawei Technologies“ Šiaurės šalių regiono vykdomojo viceprezidento, yra proveržis MIMO technologijos, leidžiančios įrenginiui priimti ir perduoti informaciją iš kelių ryšio siųstuvų vienu metu, vystyme.
Tokie sprendimai, kaip „Huawei Massive MIMO“, leidžia vienoje 5G antenoje sutalpinti daugiau mažesnių siųstuvų, kas ne tik ateityje padidins interneto greitį, bet ir sumažins mobiliųjų duomenų kainą vartotojams. Pastarasis faktas motyvuojamas tuo, kad operatoriams prireiks mažiau įrangos, norint perduoti tą patį informacijos kiekį – kelias toje pačioje teritorijoje diegiamas antenas pakeis ant vieno stovo montuojamas daugiau nedidelių siųstuvų sutalpinantis kompleksas.
Kita inovacija – patalpose montuoti skirtos antenos. „Massive MIMO“ ir pažangūs ryšio kanalo parinkimo algoritmai suteiks galimybę operatoriams 5G antenas įrengti oro uostuose, traukinių stotyse, prekybos centruose ir kitose panašiose vietose, kuriose susirenka itin didelis žmonių skaičius – tokios antenos užima labai nedaug vietos ir geba vienu metu kokybiškai aptarnauti itin didelius interneto vartotojų srautus.
Dėmesys verslo poreikiams
Kadangi 5G ryšys plačiai pradėtas taikyti pramonėje, infrastruktūros vystytojams tenka patenkinti labai skirtingus kiekvienos pramonės šakos reikalavimus. Priešingai, nei fiziniams vartotojams, verslo atstovams kur kas aktualesnis ne duomenų atsisiuntimo, o įkėlimo greitis. Didesnį informacijos įkėlimo pajėgumą padės efektyviai užtikrinti tokie sprendimai, kaip „Huawei Super Uplink“, kuris vienu metu išnaudos abiejų 5G standartų – TDD ir FDD – bei specialaus spektro duomenų įkėlimo talpą.
„Tai ateityje atvers kelią savavaldžiam transportui, kadangi autonominiai automobiliai ir kitos transporto priemonės galės akimirksniu ir be sutrikimų į debesijos serverį perduoti sudėtingą eismo informaciją ir iš jo gauti komandą atlikti tinkamą bei saugų manevrą. Tuo metu autonomiškai veikiančios gamyklos dėl šios inovacijos galės būti sklandžiau koordinuojamos ir išvengs didelius nuostolius lemiančių gamybos sutrikimų“, – prognozuoja K. Fredriksen.