Elektronika.lt
 2024 m. lapkričio 29 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Lapkričio 29 d. 14:22
Išmanieji telefonai: kaip išsirinkti telefoną, turintį kokybišką ekraną?
Lapkričio 29 d. 11:19
Pajėgiausio prabangaus elektrinio visureigio belaukiant: „Range Rover Electric“ prototipai testuojami ypač karštame ore
Lapkričio 29 d. 08:27
Dirbtinis intelektas kūryboje: partneris ar konkurentas?
Lapkričio 28 d. 20:29
Finansiniai sukčiai metų pabaigoje itin aktyvūs: pateikė patarimus, kaip atpažinti apgaules ir neprarasti pinigų
Lapkričio 28 d. 17:23
Autorių teisių pokyčiai: kas turėtų gauti atlygį už dirbtinio intelekto sugeneruotą paveikslėlį? (1)
Lapkričio 28 d. 14:39
Nuo triukšmo gelbėjatės ausinukais? Vaistininkė – apie tinkamą jų naudojimą
Lapkričio 28 d. 11:23
Nuo idėjos iki grąžos: ko reikia, kad DI sprendimai atsipirktų?
Lapkričio 28 d. 08:27
Vagys savo aukas gali surasti pasitelkiant „Google“ žemėlapių programėlę, tačiau jūs galite užkirsti jiems kelią
Lapkričio 27 d. 20:30
Didiesiems metų išpardavimams įpusėjus būkite budrūs: populiariausia sukčių schema – įvelti kurjerius ir siuntų tarnybas
Lapkričio 27 d. 17:23
„Sunly“ pradeda didžiausio Baltijos šalyse saulės jėgainių parko statybas
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
Reklama
 Straipsniai » Ryšio technologijos Dalintis | Spausdinti

Aplink Žemę skrendantis lietuvių sukurtas balionas jau sugrįžo į Euraziją

Publikuota: 2021-03-23 12:48
Tematika: Ryšio technologijos
Skirta: Mėgėjams
Inf. šaltinis: LRT.lt

Prabėgo jau daugiau kaip savaitė, kai Vilniaus universiteto radijo klubo nariai išskraidino aplink pasaulį Lietuvoje sukurtą helio dujų balioną. Kovo 10 d. Vilniuje paleistas nedidelis balionas šiuo metu jau yra sugrįžęs į Euraziją.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Prabėgo jau daugiau kaip savaitė, kai Vilniaus universiteto radijo klubo nariai išskraidino aplink pasaulį Lietuvoje sukurtą helio dujų balioną. Kovo 10 d. Vilniuje paleistas nedidelis balionas šiuo metu jau yra sugrįžęs į Euraziją, rašoma laidos „Mokslo sriuba“ siųstame pranešime.

Aplink Žemę skrendantis lietuvių sukurtas balionas jau sugrįžo į Euraziją / „Mokslo sriubos“ nuotr.
Aplink Žemę skrendantis lietuvių sukurtas balionas jau sugrįžo į Euraziją / „Mokslo sriubos“ nuotr.

Vidutinis nepilotuojamo baliono greitis yra apie 159 km/h. Taip greitai jis gali skristi, patekęs į viršutines oro sroves. „Oro tuneliai yra pakankamai gerai išstudijuoti. Jais naudojasi aviacijos industrija, nes skrendant pavėjui yra sutaupoma daug degalų. Tačiau šiomis žinomis pasinaudoti galime ir mes. Viskas priklausys nuo to, ar pavyks pasiekti reikiamą aukštį“, – paleidimo dieną pasakojo vienas iš misijos iniciatorių, Vilniaus universiteto radijo klubo prezidentas dr. Simonas Kareiva.

Šįkart skrydžio aukštis kur kas didesnis nei pirmosios misijos metu. Pakilimo aukštis reguliuojamas į balioną pripučiamo helio kiekiu. Nors balionas paleidimo metu atrodė pustuštis, tebuvo užpildytas vos ketvirtis jo tūrio, pakilus į numatytą aukštį, slėgis balione susivienodino su aplinka, balionas išsipūtė ir liko plūduriuoti ore.

„Pirmasis balionas skrido 8 km aukštyje, o šis pakils į 13 km aukštį. Pirmosios misijos metu supratome, kad 8 kilometrų aukštis yra gana rizikingas, nes jame dar yra debesų, kurie gali uždengti saulės elementus, kondensuotis, o apšarmoję padidinti baliono svorį“, – pasakojo dr. Simonas Kareiva.

„Greičiausiai taip nutiko pirmąjam mūsų balionui - pateko į audrą ir apšarmojęs nusileido. Nors pirmojo skrydžio metu pavyko pasiekti daugiau negu pusę misijos tikslų – pakilti, stabilizuotis, nuskristi į kitą šalį, bet kartais trūko aiškumo, kur balionas yra šiuo metu. Nors tokie balionai savo misijas dažniausiai taip ir baigia nežinomybėje, gali būti, kad pirmasis balionas kažkur dar tebeskrenda. Galbūt šiuo metu jis yra ašigalyje, kur tamsu ir jis negali pasikrauti Saulės baterijos, nėra signalą priimančių stočių“, – pasakojo klubo prezidentas.

Tad į antrąją misiją balionas išskrido jau patobulintas – turi nebe mėgėjišką, o klimatologiniams stebėjimams skirtą oro balioną. „Taip pat įdėjome tokią mikroschemą, kuri savyje turi ne vieną, o du švyturius, skirtus trumposioms ir ultratrumposioms bangoms. Tokiu būdu turime daugiau galimybių žinoti, kur šiuo metu balionas yra. Jei jis patenka į teritoriją, kur yra prasta infrastruktūra, gali pakeisti naudojamus dažnius“, – patobulinimus vardina dr. Simonas Kareiva.

„Mokslo sriubos“ nuotr.
„Mokslo sriubos“ nuotr.

Tačiau balionui beskraidant kažkur virš Ramiojo vandenyno, nutiko kai kas netikėto – kai vienintelis būdas siųsti telemetriją buvo per Tarptautinę kosminę stotį, jos antenos kaip tik buvo remontuojamos! Balionas kuriam laikui buvo dingęs, bet netrukus sėkmingai atsirado ir kirtęs tarptautinę datos liniją Beringo jūroje, „grįžo laike“ viena diena atgal ir patraukė link Aliaskos. Nors ten yra bent dvi aktyvios „APRS iGate“ stotys, galinčios priimti signalą, buvo planuota, kad jos išliks 900 km atstumu nuo prognozuojamo maršruto. Šiaip ar taip, netrukus signalas buvo gautas. Deja, nežadantis nieko gero... Šeštąją skrydžio dieną, pasiekęs Aliaską, balionas pasuko į pietus vakarine JAV pakrante. Ir tada, preliminariais duomenimis, staiga ėmė leistis žemyn apie 12km/h greičiu! Tam galėjo būti daug priežasčių – susidariusios nepalankios meteorologinės sąlygos, mikrometeoritai, ultravioletinė radiacija... Nors priežastys dar aiškinamos, balionas įveikė ir šį išbandymą, nenukrito ir nuskriejo Šiaurės ašigalio link.

Belaukiant naujo signalo, Vilniaus universiteto Hidrologijos ir klimatologijos katedra sumodeliavo baliono kelionės planus. Sprendžiant iš modelių, buvo panašu, kad kurį laiką teks pasisvečiuoti Arktyje. Tai reikštų, kad tamsoje bus labai sunku įkrauti Saulės bateriją ir kurį laiką negausime duomenų. Nors ir nėra iškelto tikslo, per kiek laiko balionas turi apskrieti aplink Žemę, kelionėje jis dėvisi. Jį veikia UV spinduliai, vėjo mechanika, radiacija ir kiti faktoriai. Tad apskrieti aplink Žemę reikėtų kuo greičiau.

Tarsi išgirdęs šiuos misijos autorių nuogąstavimus, balionas netikėtai sugrįžo į Eurazijos žemyną per Arktį. „Laikysime, kad balionas bus apkeliavęs Žemės rutulį tada, kai kirs lietuvišką dienovidinį. Tai gali nutikti Bulgarijoje, o gali ir Šiaurės ašigalyje, misija vis tiek bus įvykdyta“ – sako Simonas Kareiva.

Planuojama, kad visa baliono kelionė aplink Žemę truks dvi – tris savaites. O kol laukiame naujų žinių iš baliono, komanda jau ruošiasi naujiems startams ateityje! Šiuo metu jau yra suplanuoti penki skirtingi balionų modeliai. „Šiemet, kai pavyks sumažinti baliono kainą iki 70 – 60 eurų, planuojame pradėti netgi tokių balionų lenktynes!“ – pasakoja projekto sumanytojas dr. Simonas Kareiva.

Baliono kelionę žemėlapyje realiu laiku galite sekti https://aprs.fi/ įvedę baliono šaukinį LY1BWB-12 ir https://bit.ly/ly1bwb-12. Taip pat – Twitter ir Facebook paskyrose „Lietuviška kelionė balionu“. O kaip šis projektas užgimė, jau pasakojome šiame reportaže:


LRT



Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama