Lietuvos telekomunikacijų bendrovės eSIM technologiją vertina teigiamai, tačiau šiuo metu dar tiria, ar yra pakankamas naujos paslaugos poreikis rinkoje. Technologija esą kol kas turi ir trūkumų – ją įdiegę klientai negalės naudotis visomis bendrovių teikiamomis paslaugomis. Be to, įrenginių, kurie jau šiuo metu jau palaiko eSIM, kiekis rinkoje vis dar ribotas.
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.
Lietuvoje kai kuriuose išmaniuosiuose įrenginiuose naudojama eSIM technologija leistų telefone apsieiti be fizinės SIM kortelės. Įsidiegę eSIM vartotojai galėtų lengviau migruoti iš vieno operatoriaus pas kitą. Tačiau trys Lietuvos didieji operatoriai nesiūlo tokios paslaugos telefonams, ji teikiama tik išmaniuosiuose laikrodžiuose.
Elektroninė SIM kortelė (eSIM) aprūpina išmanųjį įrenginį mobiliuoju ryšiu. Tai sprendimas, leidžiantis viename telefone turėti kelis mobiliojo telefono numerius bei susieti mobilųjį ryšį su kitais išmaniaisiais įrenginiais, palaikančiais eSIM technologiją: laikrodžiais, planšetėmis ir kitais.
Aktyviems vartotojams būtų patogu viename telefone turėti kelis numerius, pavyzdžiui, tarnybinio ir privataus telefono. Dabar toks vartotojas turi nešiotis du ar tris telefonus, mat ne visi didžiųjų pasaulio gamintojų telefonai turi kelis SIM kortelių lizdus.
Telekomunikacijų specialistai pabrėžia, kad eSIM technologija yra naujas SIM kortelių evoliucijos etapas ir telefonų evoliucija. Prognozuojama, kad ji pagreitį įgaus per artimiausius 2–3 metus.
Startuos, kai atsiras aiškus naujos paslaugos poreikis
Populiariausio Lietuvoje telekomunikacijų operatoriaus „Tele2“ korporacinės komunikacijos direktorius Baltijos šalims Andrius Baranauskas sako, kad eSIM technologiją bendrovė vertina teigiamai, tačiau šiuo metu kompanija tiria, ar yra pakankamas tokios paslaugos poreikis rinkoje. Be to, technologija kol kas turi trūkumų.
„eSIM išties yra labai gera paslauga ir dirbame ją diegdami. Nepaisant to, eSIM paklausa dar turi ūgtelėti. Vienas svarbiausių jos trūkumų – klientai negali naudotis visomis paslaugomis, mobiliuoju parašu, kuris vartotojams labai svarbus. Be to, pasiūloje dar nėra tiek eSIM palaikančių telefonų modelių, kad paslauga būtų patraukli masiniam vartojimui“, – sakė A. Baranauskas.
Pasak jo, „Tele2“ nuolat stebi rinkos tendencijas, techninius sprendimus ir klientų poreikius. „Pamatę aiškų vartotojų poreikį ir verslo galimybes, startuosime su šia paslauga“, – patikino įmonės atstovas.
Rinkoje per mažai įrenginių, palaikančių naują technologiją
Telekomunikacijų bendrovės „Bitė Lietuva“ korporatyvinių reikalų ir ryšių su visuomene vadovas Jaunius Špakauskas teigė, kad bendrovė visas technologijas vysto vertindama svarbiausią aspektą – kaip palengvinti klientų gyvenimą ir darbą bei sukurti papildomą vertę.
„Kalbant apie mobiliuosius telefonus, jau šiandien yra sprendimų, kuriuos klientai sėkmingai naudoja ir tai nėra būtinai du išmanieji telefonai. Yra platus telefonų, palaikančių dvi SIM korteles, pasirinkimas. Taip pat dalis įrenginių rinkoje, kurie jau šiuo metu jau palaiko eSIM vis dar yra ribotas“, – pastebėjo J. Špakauskas.
Jis atkreipė dėmesį, kad išmanieji laikrodžiai be šios technologijos neturi kitos alternatyvos: jei yra nutolę nuo telefono, prie kurio yra tarsi „pririšti“, paprasčiausiai neveikia tinkamai. „Todėl čia ir skyrėme savo išteklius bei dėmesį, pirmieji pasiūlę šią paslaugą Lietuvoje. Šiandien esame šio rinkos segmento lyderiai“, – sakė „Bitės Lietuvos“ atstovas.
Apskritai eSIM technologiją bendrovė vertina teigiamai. Pasak J. Špakausko, eSIM technologija teikia nemažai palengvinimų ir patobulinimų įvairiose kasdienio gyvenimo srityse. „Daugiausia naudos, matyt, yra daiktų interneto srityje (IoT), kadangi mažuose įrenginiuose įprasta SIM kortelė paprasčiausiai netelpa. Taip pat tikimės, kad technologija bus ir toliau vystoma, palaikoma vis didesnio įrenginių kiekio ir įgaus vis didesnę vertę. Tada dar labiau juos įvertins ir platesnis naudotojų ratas“, – pastebėjo J. Špakauskas.
Į klausimą, ar planuoja pasiūlyti klientams šią paslaugą, „Bitės Lietuvos“ atstovas atsakė: „Visada vertiname rinką ir analizuojame kryptis, kurias vystyti, kur investuoti. Vis tik šiandien sunku tiksliai pasakyti, kada paslauga taps prieinama ir mobiliuosiuose telefonuose.“
Naujas SIM raidos etapas ir telefonų evoliucija
Bendrovės „Telia Lietuva“ atstovas spaudai Audrius Stasiulaitis atkreipė dėmesį, kad eSIM (embedded SIM) yra įrenginyje integruota SIM kortelė. „Ji įlituojama įrenginį gaminant. Taigi SIM kortelę įrenginys bet kuriuo atveju turi, tik jos negalima išimti ar pakeisti. Kam to reikia? Telekomunikacijų eros pradžioje SIM kortelės buvo palyginti didelės. Telefonams mažėjant ir plonėjant, gamintojai pradėjo taupyti ir SIM kortelėms skirtą vietą, todėl imtasi mažinti ir jas. Taigi, eSIM yra kitas raidos etapas ir pačių telefonų evoliucija“, – pastebėjo jis.
„Telia“ specialistai prognozuoja, kad atsižvelgiant į technologijų tendencijas ir raidą tikėtina, kad ši evoliucija pagreitį įgaus per artimiausius 2–3 metus.
„Taip pat norėtume atkreipti dėmesį, kad rinkoje yra daugybė išmaniųjų telefonų, kurie palaiko dvi fizines SIM korteles, tarp jų – ir tokie flagmanai kaip „Samsung Galaxy S21“, „Samsung Galaxy Note 20“, „OnePlus 8 Pro“, taigi dviejų telefonų nereikia nešiotis“, – mano A. Stasiulaitis.
Alfa.lt atkreipia dėmesį, kad vieni populiariausių pasaulyje technologijų gigantės „Apple“ gaminami iPhone telefonai turi vieną SIM kortelės lizdą.
„Šiuo metu visi rinkoje siūlomi telefonai turi vieno ar kito standarto SIM kortelės lizdą ir tik pavieniai modeliai paraleliai palaiko eSIM technologiją. Taigi eSIM paslaugos telefonams poreikis šiandien yra tikrai mažas. Be to, ir dauguma klientų pageidauja turėti fizinę SIM kortelę kaip apsidraudimą įrangos sugadinimo atveju“, – teigė A. Stasiulaitis.
„Telios“ specialistai pastebi, kad visai kita situacija su išmaniaisiais laikrodžiais – jie nuo atsiradimo pradžios balso skambučiams naudojo „vieno numerio“ sprendimą. Dauguma mobiliajam ryšiui pritaikytų laikrodžių palaiko tik eSIM (neturi SIM lizdo), be to, esą ir žmonėms patogiau visada būti pasiekiamiems vienu telefono numeriu.
„Todėl „Telia“ pirmiausia investavo į eSIM technologijos diegimą išmaniesiems laikrodžiams, kadangi tai kuria realią pridėtinę vertę žmonėms. Su Lietuvoje startavusia „Telia“ eSIM paslauga žmonės gali išmaniajame laikrodyje naudotis tuo pačiu telefono numeriu, kaip ir telefone“, – sakė A. Stasiulaitis.
Jis pabrėžė, kad eSIM technologija yra naujas SIM kortelių evoliucijos etapas. Tai leidžia telekomunikacijų bendrovėms matyti, kaip vystysis technologijos, ir prognozuoti, ko galima tikėtis ateityje, bei tai ateičiai tinkamai pasiruošti. Įmonės atstovas patikino, kad ir „Telios“ klientai ateityje galės naudotis eSIM paslauga telefonuose.