Egzistuoja daugybė legendų kaip galima pačiam sutaisyti sugedusį telefoną. Įspėjame – dauguma jų yra klaidinantys ir gali smarkiai pakenkti jūsų įrenginiui.
Jūsų dėmesiui – Evaldas Viselga, „Tele2“ priklausančio autorizuoto įrenginių remonto serviso „Smart Master“ vadovas, pristato 8 populiariausius mitus apie telefono priežiūrą ir remontą.
Asociatyvi „Unsplash“ nuotr.
Mitas Nr. 1: sušlapusį telefoną galima išdžiovinti. Interneto platybėse gausu patarimų, kaip aplietą telefoną galima „išgelbėti“ įdėjus jį į indą su ryžiais, džiovinant plaukų džiovintuvu ar ant radiatoriaus, tačiau realybėje šie patarimai tikrai neveikia.
Sušlapintą telefoną pirmiausia išjunkite ir palikite ant popierinės servetėlės išdžiūti. Jokiu būdu neįkraukite aplieto įrenginio. Telefono veikimas priklausys nuo to, kiek ilgai ir kokiu kiekiu vandens jis buvo aplietas. Jei telefonas nebeveiks taip kaip anksčiau ar ims išsijunginėti – kreipkitės į įrenginių priežiūros saloną. Jame atliks įrenginio patikrą ir įvertins ar skysčiai padarė vidinių telefono pažeidimų.
Mitas Nr. 2: telefonus galima nardinti po vandeniu. Vis daugiau naujų išmaniųjų telefonų yra atsparūs vandeniui. Naujausi flagmanai dažniausiai turi IP68 arba IP67 atsparumo dulkėms ir vandeniui sertifikatą. Visgi, tai nereiškia, kad su telefonu galite plaukioti jūroje, nardinti jį vonioje ar plauti po bėgančio vandens srove.
Net jei sušlapinę telefoną nepastebėsite jokių pokyčių, į telefoną patekusi drėgmė gali prasiskverbti į įrenginio vidų ir pakenkti telefone esančiai pagrindinei plokštei. Jūros ar ežero bei kalkėtame krano vandenyje esančios priemaišos ir druskos taip pat gali sugadinti ausinių ar telefono įkrovimo lizdus. Be to, sušlapinus telefoną dėl fizinio pažeidimo nutraukiama jo garantija.
Mitas Nr. 3: telefoną galiu susiremontuoti pats. Dažnai žmonės pakenkia išmaniesiems įrenginiams bandydami juos sutvarkyti patys namuose. Telefonų remontui būtina ypatinga laboratorinė aplinka, kurioje palaikomas tinkamas drėgmės kiekis. Tokios sąlygos sukuriamos autorizuotuose serviso centruose. Namuose į vidines telefono detales gali patekti dulkių ar per daug drėgmės, o tai gali greitai sugadinti įrenginį.
Mitas Nr. 4: ekrano įbrėžimus galima sutvarkyti namų sąlygomis. Egzistuoja mitai apie ekrano įbrėžimų ir įtrūkimų taisymą įvairiomis netradicinėmis priemonėmis – kepimo soda, augaliniu aliejumi, dantų pasta, švitriniu popieriumi ar automobilių priežiūros valikliais.
Ekspertai to daryti tikrai nerekomenduoja. Tokios priemonės gali duoti tik trumpalaikį efektą arba netgi pažeisti telefono ekraną ir vidinius jo komponentus. Jei įbrėžimai neženklūs, rekomenduojama išbandyti specialų silikoninį apsauginį stiklą – jis paslėps įbrėžimus ir apsaugos telefono ekraną. Jei telefonas įskeltas, jame yra nedidelių įtrūkimų, tuomet saugiausia būtų pakeisti ekraną nauju.
Mitas Nr. 5: įskilusio telefono ekrano keisti neverta. Net ir mažas ekrano įskilimas ilgainiui pakenkia įrenginio veikimui, o per įskilusią vietą į telefono vidinį ekraną gali patekti dulkių ar drėgmės. Todėl tokį ekraną geriausia nedelsiant pakeisti į naują.
Prieš keičiant telefono ekraną, įvertinkite bendrą telefono vertę. Jei turite aukštos klasės flagmaną, kurį įsigijote visai neseniai arba kuris vis dar puikiai veikia, ekraną keisti tikrai verta. Naujo ekrano kaina išties nedidelė lyginant su viso įrenginio verte. Pakeitus ekraną, greičiausiai jį sėkmingai galėsite naudoti dar keletą metų. Tačiau jei naudojate ekonominės klasės išmanųjį, o jo ekrano keitimas sudaro pusę telefono vertės, tuomet verčiau pagalvokite apie naujo įrenginio įsigijimą.
Mitas Nr. 6: telefono drausti neapsimoka. Egzistuoja dvi telefono draudimo rūšys. Galima apdrausti tik įrenginio ekraną arba rinktis viso telefono draudimą. Pirmuoju atveju keičiamas tik priekinis ekrano stiklas. Antruoju – telefonas suremontuojamas arba pakeičiamas nauju, kad ir kas jam benutiktų: net jei jį sušlapinsite, sudaužysite ar net apdeginsite.
Mitas Nr. 7: telefonų remontas salone yra labai brangus. Dalis žmonių galvoja, kad telefonų taisymas oficialiame įrenginių serviso salone labai daug kainuoja. Tiesa ta, kad remontuojant telefoną servise daugiau kainuoja ne meistro darbas, o originalios detalės. Jos leidžia užtikrinti patikimą telefono veikimą ir įrenginio ilgaamžiškumą.
Tačiau didžiausias privalumas tas, kad originalioms telefonų gamintojų detalėms yra suteikiama garantija. Taip galite jaustis saugūs, kad jei kas ir nutiktų, jūsų telefonu bus pasirūpinta.
Mitas Nr. 8: su savo išmaniuoju galiu naudoti neoriginalius priedus. Dažnas su išmaniaisiais naudoja neoriginalius priedus, kurie gali sutrikdyti įprastą telefono veiklą. Ypač rizikinga naudoti neoriginalų įkroviklį. Jis gali neatlaikyti įtampos šuolių, netolygiai įkrauti telefoną arba jį itin įkaitinti, o ypač galingas pakrovėjas gali pažeisti vidines telefono detales.
Gamintojas negali prisiimti atsakomybės už trečiųjų šalių priedų naudojimą, todėl taip galima prarasti telefono garantiją, jei ji dar yra galiojanti.