Aštuoniolika automobilių industrijos atstovų pradėjo bendradarbiauti su telekomunikacijų bendrove „Huawei“, siekdami plėtoti 5G ryšio įranga aprūpinto transporto ekosistemą, rašoma pranešime žiniasklaidai. Lyderių pozicijas Kinijoje užimančioms automobilių bendrovėms, tokioms kaip „FAW Group“, „BYD“ ir „T3 Mobility“, kompanija tieks technologijas, skirtas 5G transporto priemonių testavimui. Tai paspartins išmaniųjų automobilių kūrimą ir penktos kartos tinklo komunikacijų diegimą šioje pramonės srityje.
Pirmąjį 5G ryšio modulį „MH5000“, sukurtą atsižvelgiant į transporto industrijos poreikius „Huawei“ pristatė praėjusiais metais. Ši įranga įgalina automobilių gamintojus diegti įvairius išmanius sprendimus, kurie leistų eismo priemonėms nuolat tarpusavyje keistis informacija ar netgi tapti savavaldėmis. Neseniai įsteigtas telekomunikacijų bendrovės ir aštuoniolikos pramonės lyderių aljansas yra tik dar vienas kryptingas žingsnis link 5G tinklo komercializavimo automobiliams.
Tačiau apsiriboti tik ryšio priemonių automobiliams kūrimu – neplanuojama. Bendrovė taip pat vysto atvirą sumanaus vairavimo platformą, siekdama pagilinti žinias automobilių valdymo sistemų, išmaniųjų vairuotojo kabinų ir sąsajos su programėle srityse. Prieš porą metų „Huawei“ netgi pademonstravo, kaip išmanusis telefonas, naudodamas pažangius dirbtinio intelekto sprendimus ir gaudamas informaciją iš įvairių jutiklių, geba atstoti vairuotoją ir savarankiškai valdyti „Porsche“ automobilį.
Pahėtų užtikrinti saugesnį eismą
Nors šiuolaikiniai automobiliai yra aprūpinti įvairiomis saugumo sistemomis, avarijos ir kiti nelaimingi atsitikimai kelyje – vis dar neretas reiškinys. Vienos transporto priemonės jutikliai nėra pajėgūs surinkti pakankamai informacijos, galinčios užkirsti kelią eismo įvykiui. Tačiau šią problemą nesunkiai išspręstų sistema, leidžianti automobiliams komunikuoti ir keistis informacija tarpusavyje.
Deja, dabartinis 4G ryšio standartas, ekspertų teigimu, tam nėra tinkamas. Visų pirma, jo spartos nepakanka perduoti informacijai iš aukštos raiškos video kamerų ir įvairių radarų, montuojamų transporto priemonėse. Be to, situacija eisme keičiasi akimirksniu, o ketvirtos kartos tinklo vėlavimas paprasčiausiai yra per didelis, kad laiku kitiems automobiliams persiųstų duomenis apie pasikeitusias sąlygas ir padėtų užkirsti kelią nelaimei. Tačiau tikimasi, kad su šiais iššūkiais turėtų susidoroti greitesnis, pajėgesnis ir su kur kas mažesniu vėlavimu veikiantis 5G ryšys.
Pavyzdžiui, automobiliui slystant apledėjusiame kelyje, transporto priemonė galėtų automatiškai apie tai įspėti kitus ta pačia kryptimi judančius automobilius, todėl jie, privažiavę slidų ruožą, sulėtintų greitį. 5G ryšys galėtų padėti ir kitų sudėtingesnių eismo situacijų metu – lenkiant kitus automobilius ar vilkiką siaurame kelyje. Gauti duomenys iš norimo lenkti sunkvežimio priekyje sumontuotos kameros padėtų užkirsti kelią pavojingam manevrui, susidūrus su vairuotojui nematomomis priešpriešinio eismo juosta važiuojančiomis transporto priemonėmis.
Sumažintų laiką kamščiuose
5G transporto ekosistema pasitarnautų ir kur kas patogesniam susisiekimui. Šiuo metu egzistuoja nemažai įvairių eismo situacijos stebėjimo programėlių, tačiau nė viena jų dar nėra pajėgi užkirsti kelią spūsčių formavimuisi miestuose. Automobiliai, apsikeitę informacija tarpusavyje ir su miesto eismo stebėjimo sistemomis, galėtų itin tiksliai parinkti optimaliausią maršrutą vairuotojams ir padėti išvengti varginančio laiko leidimo automobilyje piko valandomis. Informacijos mainai taip pat paspartintų savavaldžių automobilių raidą.
Nereikėtų pamiršti ir ekologijos aspekto. Duomenų apsikeitimas tarp automobilių padėtų jiems palaikyti nuolatinį greitį, išvengti nereikalingo stabdymo. Be to, koordinuotai veikiančios transporto priemonių sistemos suteiktų galimybę joms greitkeliu judėti būriu, nedideliu atstumu viena nuo kitos, kas padėtų sumažinti oro pasipriešinimą. Visos šios priemonės leistų automobiliams sudeginti mažiau degalų ir automatiškai sumažintų išmetamų teršalų kiekį.