Technologijos, kad ir kaip būtų toli pažengusios, dažnai vis tiek gali būti apgautos. Būtent tai įrodė ir su „Google Maps“ atliktas eksperimentas. Menininkas Simon Wecker „YouTube“ platformoje paviešino vaizdo įrašą, kuriame vaizduojama, kaip jam pavyko pergudrauti „Google Maps“, sukuriant virtualias automobilių spūstis Berlyno gatvėse.
Šiam eksperimentui buvo pasitelktas velkamas vežimėlis, prikrautas net 99 telefonų, kuriame kiekviename buvo paleista „Google Maps“ aplikacija. Vežimėlio tampymas buvo patikėtas kitam žmogui, kuris jį vilko net vietiniam „Google“ biurui po langais.
Kadangi vežimas buvo tempiamas labai lėtai, o jame buvo tokia gausybė išmaniųjų, „Google Maps“ algoritmai tai palaikė automobilių kamščiu, judančiu labai lėtai. Tai lėmė, kad žemėlapiuose šios gatvės buvo žymimos raudonai. Žemiau pridėtame video galite pamatyti, kaip eksperimentas atrodė realybėje.
Kodėl tai nutiko?
„Google Maps“ lėtai ar greitai judantį eismą ar kamščius identifikuoja analizuodama aplikacijos naudotojų duomenis. Nustatę greitį, lokaciją ir vartotojų koncentraciją, algoritmai priima sprendimą gatvėse pažymėti kamščius ir sukuria vietovės eismo žemėlapį.
Eksperimentą sugalvojęs menininkas pasinaudojo šiuo programos veikimo mechanizmu ir tuščias gatves žemėlapyje pavertė kamuojamas kamščių. Tai lėmė, kad vartotojai buvo nukreipiami į kitas gatves, kurios iš tiesų galėjo būti užsikimšusios, tačiau ne taip stipriai, kaip papuolusios į Weckert maršrutą.
„Google“ kol kas oficialiai nepakomentavo eksperimento, tačiau vienas „Google Maps“ inžinierius „Twitter“ socialiniame tinkle pripažino, kad tokiu būdu apkvailinti žemėlapių programą iš tiesų įmanoma.
Jeigu tai nėra tik nesusipratimas, „Google“ turėtų kuo greičiau surasti būdą, kaip išvengti tokių eksperimentų pasikartojimo. Negerų kėslų turintys asmenys šia spraga gali pasinaudoti sukeldami tikrą sumaištį.
Pavyzdžiui, melagingas eismo grūsties įspėjimas gali priversti greitosios medicinos pagalbos ekipažą rinktis ilgesnį maršrutą.
Tiesa, internete pasirodė ir sąmokslo teorijų mėgėjai. Kadangi vežimėlyje praktiškai visi išmanieji buvo „Huawei“ gamybos, pasigirdo spėliojimų, kad viską suorganizavo „Huawei“, siekdama paskutinįkart įgelti „Google“, prieš priverstinai dėl sankcijų atsisakydama jų paslaugų.