Pirmąjį savo išmanųjį telefoną nusipirkau tik 2014 metais. Dauguma jau turėjo vienokį ar kitokį „Android“ ar „iOS“ operacines sistemas naudojantį telefoną, o aš vis dar vaikščiojau su klasikiniu mobiliuoju. Kaip bebūtų, 2014 buvo kritiniai metai, kai nusprendžiau skirti maždaug 100 € tam, kad išbandyti tai ką visi jau kuris laikas naudoja.
Tuomet tai atrodo kaip kažkas vau. Visi perka gerokai brangesnius įrenginius, o aš už 100 € nusipirkau tą patį ir vargo nematau. Po metų nusipirkau jau kitą, kiek brangesnį, o tuo pačiu pradėjau plėtoti ir projektą, kuriame dabar skaitote šį tekstą (red. past. Telefonai.eu). Tuomet prasidėjo tikras uraganas ir mano išmanusis keitėsi kas pusmetį, o dažnai ir dažniau. Šįsyk ne apie tai, bet apie supratimą, kad norint turėti gerą daiktą – reikia atitinkamai ir susimokėti.
Kiekvienas iš mūsų žinome, kad įsigyti pigų telefoną yra labai paprasta ir tam yra keletas opcijų. Pirmoji jų labai paprasta – nukeliaujame į artimiausių parduotuvę ar ryšio operatoriaus saloną ir perkame tai kas telpa į mūsų biudžetą. Antras būdas yra labai pamėgtas tų, kurie nori sutaupyti kiek papildomai – renkamės telefonus kiniškose internetinėse parduotuvėse. Pats esu taip daręs dešimtis ar gal šimtus kartų, tačiau pasakysiu Jums atvirai – daugiau taip neketinu daryti.
Šiandien norėčiau trumpai pasidalinti mintimis kodėl yra geriau pasirinkti brangesnį išmanųjį telefoną nei pirkti labai pigų ar rinktis iš gamintojų, kurių nesate niekada girdėję arba girdėję, bet labai mažai. Taip, trumpajam periodui tai gali būti geras sprendimas, tačiau ilguoju periodu – laimės nebent pardavėjas. Taigi, keliaujam prie svarbiausių punktų.
Prastesnės specifikacijos ir komponentai
Tikriausiai niekam ne paslaptis, jog vienas iš kainos dedamųjų – naudojami komponentai ir jų specifikacijos. Perkant pigų telefoną yra ganėtinai naivu tikėtis pačių geriausių duomenų. Žinoma, galima rasti įrenginių su galingiausiais procesoriais, tačiau jie turės pačių įvairiausių niuansų.
Dauguma Jūsų tikriausiai pamena tokį telefoną kaip „Pocophone F1“. Didžiausias šio telefono privalumas – tuomet dar galingiausiu laikytas „Snapdragon 845“ procesorius. Kaina buvo itin patraukli ir gerokai žemesnė nei kitų panašaus galingumo produktų. Tačiau už tą „žemesnę kainą“ Jūs gausite tik daugiau galios nei įprasta. Kamera vis dar vidutiniška, telefono korpusas plastmasinis, kuomet visi kiti konkurentai naudoja stiklą ir pan.
Dar vienas variantas, pirkti kiek senesnį flagmaną, kurio kaina yra gerokai nukritus. Taip, šiandien toks variantas bus tikrai neblogas, tačiau kaip ilgai ketinate naudotis šiuo telefonu? Perkant senesnės kartos modelius, visuomet reikėtų įvertinti kiek laiko Jūs ketinate jį naudoti ir kiek laiko praėjo nuo jo išleidimo. Jeigu perkate dviejų metų senumo išmanųjį – jis jau po metų gali tapti sunkiai naudojamas, žinoma, priklausomai nuo Jūsų biudžeto.
Nesakau, kad Jums reikėtų pirkti patį brangiausią telefoną, tačiau labai svarbu įsivertinti kokiam laikotarpiui jis yra perkamas ir kokie Jūsų lūkesčiai. Kuo mažiau pinigų ketina skirti – tuo mažiau reikėtų tikėtis, nes kiekvienas komponentas turi savo kainą ir kuo jis geresnis – tuo brangesnis. Manau, kad mintis šiuo atveju aiški, todėl važiuojam toliau.
Operacinės sistemos palaikymas ir saugumas
Nusipirkote „Android“ išmanųjį telefoną, tačiau niekaip nesulaukiate naujausios šios operacinės sistemos versijos? Tai yra didžiausia „Google“ kuriamos operacinės sistemos problema – gamintojai atnaujina ne visus, o ir pačių brangiausių telefonų naujiniai kartais nepasiekia pakankamai ilgai.
Jeigu nuspręsite pataupyti ir įsigyti pigų telefoną – tikimybė, kad gausite naujesnę „Android“ versiją yra labai nedidelė. Visų pirma, reikėtų suprasti, jog tokie atnaujinimai gamintojams kainuoja pakankamai apvalią sumą pinigų ir jų iš esmės niekas neįpareigoja pateikti naujinių. Tokie gamintojai kaip „Samsung“ ar „Huawei“ užtrunka ne vieną mėnesį kol pasiūlo naujausią „Android“ versiją savo įrenginiams, o dauguma pigesnių jos taip ir nesulaukia, todėl tikėtis, kad telefonas už 100 ar 200 € gaus naujausią versiją – pakankamai naivu.
Žinoma, taip yra ne su visais telefonais ir ne su visais atnaujinimų tipais. Kai kurie gamintojai, pavyzdžiui „Xiaomi“, savo įrenginius atnaujina ganėtinai dažnai ir nesvarbu kiek jis kainuoja. Kai kurių gamintojų įrenginiai dažnai sulaukia saugumo atnaujinimų ar kritinių klaidų pataisymo, bet iš tokių įrenginių sąrašo galima išbraukti kone viską kas kainuoja iki 200 €. Ypatingai iš kompanijų, kurių dar nesate girdėję arba girdėję labai mažai.
Dar galimas variantas, jog Jūs manote, kad tai Jums visiškai nereikalinga. Ir tai yra turbūt pats blogiausias dalykas, kurį galima sugalvoti. Jeigu naudojate „Android“ išmanųjį telefoną, tai tikriausiai ne kartą esate skaitę, o gal net ir susidūrę, su įvairiausiais virusais, kurie kaupia Jūsų asmeninius duomenis, bando pasisavinti jautrią informaciją ir pan. Naujausios „Android“ versijos ar saugumo atnaujinimai negarantuoja visiškos apsaugos, tačiau bent jau sumažina to galimybę. Ar tikrai tai yra visiškai nesvarbu?
Klientų aptarnavimas
Nežinau kiek tiksliai esu išbandęs ar turėjęs telefonų, tačiau jau ne kartą ir ne du įsitikinau, kad klientų aptarnavimo linija, centras ar kitas vienetas – labai svarbus. Jeigu perkate telefonus iš Kinijos – labai didelė tikimybė, kad šiame skirsnyje aprašau tai kuo Jūs negalėsite pasinaudoti.
Tarkime, jog nusipirkome telefoną, kuriame neveikia garsiakalbis. Tikriausiai kokiais 99 atvejais iš 100 kinai visiškai ignoruos Jūsų laiškus, užklausas ar kitus bandymus susisiekti. Jeigu ir gausite atsakymą – tai gali pareikalauti maždaug tokių pačių išlaidų kaip, kad teko sumokėti už telefoną. Reikia suprasti, kad jeigu gamintojas parduoda pigų telefoną, tai jo priežiūrai po pardavimo skiria labai kainai proporcingą dėmesį.
Kalbant iš asmeninės patirties, esu susidūręs su situacija kuomet telefonas po programinės įrangos atnaujinimo (verta paminėti, jog jį į tą telefoną gavau vieną vienintelį kartą) tiesiog nustojo veikti. Iš gamintojo pagalbos sulaukti nepavyko, informacijos ieškoti teko internete, o už kelių dienų laukė kelionė į renginį užsienyje. Laimei, problemą išspręsti pavyko pačiam, tačiau tai tikrai nėra pati maloniausia patirtis.
Kodėl aš niekada nepirksiu pigių telefonų?
Ką prarandame perkant pigesnius telefonus kaip ir turėtų būtų aišku, tačiau ar tikrai verta rinktis brangesnį įrenginį? Aš esu įsitikinęs, jog praradimai taip padarius bus tikrai mažesni nei pergalės. Jeigu ieškote telefono bent kelių metų periodui – vertėtų rinktis kiek galima aukštesnės klasės telefoną, o geriausia, kad jis dar ir būtų išleistais tais pačiais metais kaip ir perkamas.
Žinoma, jeigu Jums reikalingas išmanusis telefonas labai trumpam arba ne ilgesniam nei metų periodui – tuomet galite griebti ką norite. Tokiu atveju Jums tikriausiai nesvarbu nei kokia „Android“ versija jame veiks po metų ar kitų, ar strigs jo veikimas po trijų metų ir ar galėsite žaisti žaidimus ar užsiimti panašia veikla.
Aš asmeniškai esu susidūręs su daugybę įvairiausių niuansų, esu ne kartą aukojęs fotografavimo galimybes, garso kokybę, o ir problemas yra ne kartą tekę spręsti pačiam, o būtent dėl šių priežasčių aš jau geriau sumokėsiu daugiau. Geriau žinoti, kad turiu įrenginį, kurio gamybos procese nebuvo aukojamos tam tikros galimybės dėl žemesnės kainos, žinosiu, kad „Android“ atnaujinimas anksčiau ar vėliau tikrai atkeliaus ir nesuksiu galvos jeigu netyčia kažkas suges.