Atrodo, kad dabar, kai daugelį įrenginių pakeičia išmanusis telefonas, keliaujant automobiliu jau nebereikalingas atskiras navigacijos įrenginys. Tačiau, pasak specialistų, kaip nė vienas profesionalus fotografas užsakymo neatliks naudodamasis telefonu, taip ir profesionalus vairuotojas sunkiai išsivers be specialaus navigatoriaus.
Nepažįstamame kelyje – saugiau
Specialistai profesionalią navigacinę įrangą rekomenduoja ir paprastiems vairuotojams. Ypač tai aktualu vasarą, kai daugelis atostogų metu leidžiasi į tolimas keliones, kuriose tenka važiuoti nežinomais keliais ir keliauti po nepažintas šalis. Mat navigatorius ne tik rodo kelią – jis informuoja ir apie daugybę įvairių niuansų, susijusiu su keliu, o tai padeda nepažįstamoje aplinkoje jaustis saugiau ir užtikrinčiau.
Kaune prekybos miestelyje „Urmas“ navigatoriais prekiaujančios įmonės „TeleEra“ vadovas Rolandas Marma akcentuoja, kad navigatorius gerokai anksčiau rodo būsimus posūkius, išvažiavimus iš žiedinių sankryžų ir turi vairuotojo įspėjimo funkcijas.
Pavojus – „užstrigti“ žiede
„Tai – išankstiniai pranešimai apie pavojingus vingius, pasikeitusius greičio apribojimus, įspėjimai apie nuovargį, mokyklų zonas ir panašiai. Priklausomai nuo kainos, navigacijos gali padėti atrasti vingiuotus ar kalvotus kelius, apskaičiuoja maršrutus, remiantis prognozuojamais eismo srautais arba taupant kurą – įvairių jų funkcijų yra kelios dešimtys. Vienas iš dažniausiai įvardijamų skirtumų – gerokai didesnis ekranas, patogiau suvesti reikiamą adresą“, - apie navigatoriaus privalumus pasakojo R. Marma.
Taip pat, jei lyginti su telefonu, navigatorius kelyje nepradės skambėti ir dėl to „nenusimuš“ programa. „Ypač, jei telefonas suskamba žiedinėje sankryžoje. Kur pasukti, kur išvažiuoti, jei esate žiedinėje sankryžoje? Teks sukti ratus, kol programa telefone atsinaujins“, – kalbėjo R. Marma.
„Tikrus“, o ne telefoninius navigatorius naudoja taksi, greitosios medicinos pagalbos, kitų tarnybų bei pasaugų teikėjų įmonėse dirbantys vairuotojai.
Teikia tik sunkvežimių vairuotojams aktualią informaciją
Ypač navigatoriai aktualūs tolimųjų reisų vairuotojams. Nauji navigatoriai turi integruotus visos Europos žemėlapius, kuriame yra specialūs sunkvežimiams skirti apribojimai – viadukų ar tiltų aukščiai, staigūs posūkiai, masės apribojimai, taip pat nurodomos eismo spūstys.
„Didelis ekranas ir patogiau. Yra programa krovininiams automobiliams, kur pravažiuojama, o kur – ne“, – sakė įmonės „Mobilauta“ vadovas Darius Žvirblis.
Pasak D. Žvirblio, daug vairuotojų, kurie važinėja tolimais atstumais, renkasi būtent navigatorius.
„Ar telefonas, ar navigatorius – jie naudojasi savo nuožiūra. Tačiau tikrai žinau, kad yra ir tokių, ir tokių“, – sakė D. Žvirblis.
Pasak pašnekovo, profesionaliems vairuotojams telefonas dažniausiai yra ne pagrindinė, o pagalbinė kelio krypties priemonė. Tiesa, yra galimybė ir į telefoną įdiegti navigatoriaus programas.