Dar 2016 m. Lietuvos žiniasklaidoje pasirodė pirmieji pranešimai apie asmenis, nukentėjusius nuo sukčių, kurie, naudodami trumpąjį numerį 1337, apgauna Lietuvos mobiliojo ryšio vartotojus ir paverčia juos savo mokiais „klientais“ be galimybės jų teikiamų „paslaugų“ atsisakyti – panašu, kad dabar tokių sukčių problema yra sprendžiama.
„Gal kada kas nors imsis to juodo darbo, kad pažabotų tel. nr. 1337 veiklą. Į policiją ar į mobiliojo ryšio operatorius kreiptis bergždžias reikalas. Telieka tik tikėtis, kad kas nors paviešins jų netinkamą veiklą. Siuntinėja visokias porno stiliaus žinutes, tipo jūsų telefonui iškilo grėsmė, apkrėstas virusais ir t. t. Jums liko 3 min. išsiųsti žinutę nurodant tel. numerį ir el. paštą. „Apsauga galios savaitę“. Visa tai kainuos beveik tris eurus. Ar tai normalu?“, – rašė į 15min kreipęsis skaitytojas.
„Išsiunčiau žinutę „STOP“. Galimai ten kažkam nepatiko. Tik šį kartą siuntė nebe kekšių abrozdėlius, o piktą roboto atvaizdą. Matomai reiktų suprasti tai, kad bandant atsisakyti paslaugos tel. programinei įrangai gali iškilti grėsmė“, – vėlesnius nuotykius su sukčiais pasakojo skaitytojas, nurodęs, kad jis yra „Tele2“ mobiliojo ryšio paslaugų naudotojas.
Susigundžiusiems vilionėmis arba patikėjusiems gąsdinimais gresia išaugusios sąskaitos už mobiliojo ryšio paslaugas – mažų mažiausiai po kelis eurus per mėnesį, nes tokių sukčių „paslaugas“ nukentėjusieji priversti sumokėti savo ryšio operatoriui, kuris savo ruožtu atsiskaito su kitu teisėtu ir netyčiniu šios sukčiavimo grandinės dalyviu.
Įmonės „Tele2“ Komunikacijos vadovas Baltijos šalims Andrius Baranauskas nurodė, kad dėl klientų apgaudinėjimo jau seniau yra kreiptasi į Estijos įmonę „MobiGW OU“, kuriai ir priklauso trumpasis numeris 1337 – nors ši įmonė teikia visiškai teisėtą trumpųjų numerių agregavimo paslaugą (ir tuo pačiu trumpuoju numeriu gali naudotis labai daug skirtingų veikėjų), tačiau šia paslauga pasinaudoję sukčiai iš tiesų gali išvilioti pinigus iš klientų.
A. Baranauskas nurodė, kad operatoriaus klientai, manantys, jog neteisėtai nukentėjo nuo sukčiavimo per trumpąjį numerį 1337, turėtų kreiptis į „Tele2“. Kiekvienas toks nusiskundimas bus svarstomas individualiai – bus aiškinamasi, ar asmuo buvo tinkamai informuotas apie mokamos paslaugos teikimą, ar gavo informaciją, kaip šios paslaugos atsisakyti. Nustačius, kad klientas tinkamai informuotas nebuvo ir kad jo pinigus iš tiesų išviliojo sukčiai, pinigai jam bus grąžinti, o vėliau „Tele2“ tuos pačius pinigus išsireikalaus iš „MobiGW OU“, tokiu būdu sukuriant motyvaciją atidžiau atsirinkti klientus ir stebėti jų vykdomą veiklą.
Kaip teigė šią situaciją išmanantys asmenys, „MobiGW OU“ su mobiliojo ryšio operatoriais yra sudarę sutartis, kuriose nurodoma, kad ši bendrovė neleis savo trumpaisiais numeriais siuntinėti siūlymų tapti sukčiavimo aukomis, tačiau imtis proaktyvių veiksmų ši įmonė neturi techninių galimybių: visi sukčių pranešimai gali būti identifikuojami tik pagal vartotojų skundus. Skundą gavus, konkretaus tipo sukčiavimo požymių turinčios žinutės turėtų nebepasiekti ne tik nusiskundusiojo vartotojo, bet visų vartotojų, kuriems šios žinutės adresuojamos.
Kitas būdas, kuriuo eiliniai vartotojai gali apsisaugoti nuo sukčių, siuntinėjančių savo žinutes iš numerio 1337, yra atsakyti trumpąja žinute į tą patį 1337 numerį, o žinutės tekste įrašyti „STOP“ arba „STOP WIN“.