Svarbiausi naujo telefono pasirinkimo kriterijai žmonėms yra techniniai parametrai ir kameros galimybės. Kainai esminis vaidmuo tenka renkantis, iš kur tą telefoną įsigyti, rodo „Telia“ užsakymu atlikta reprezentatyvi Lietuvos gyventojų apklausa.
„Kaskart telefonų gamintojams išleidus naują modelį atrodo, kad niekas smarkiai nepasikeitė, tačiau per kelerius metus išryškėja esminiai skirtumai: didesnis greitis, kokybiškesnis ekranas, geresnė kamera. Matydami, kad turimas telefonas jų poreikių nebetenkina, žmonės ieško jam pamainos. Pagal telefonų atnaujinimo laiką lietuviai sparčiai vejasi Vakarų Europos šalis, tiesa, dar yra nemaža dalis tokių, kurie naujo telefono ieško kas 4-5 metus“, – teigia „Telia“ telefonų kategorijos vadovas Justas Matulevičius.
Kaip parodė gyventojų internetinė apklausa, 7 iš 10 žmonių (69 proc.) telefoną keičia kas 2 ar 3 metus. Maždaug penktadalis (18 proc.) tai daro kas 4–5 metus, o dar rečiau – 6 proc. apklaustųjų. Tokių, kuriems naujo mobiliojo telefono prisireikia kasmet, taip pat nedaug – 6 procentai.
Nori greito ir gerai fotografuojančio
Paprašyti nurodyti svarbiausias priežastis, kodėl perka naują telefoną, dauguma respondentų įvardijo šias – senasis sugedo arba turimas įrenginys nebetenkina esamų poreikių. Dėl šių priežasčių naują įrenginį perka kas antras apklaustasis (54 proc.).
Kur kas rečiau turimą mobilųjį telefoną lietuviai keičia dėl emocinių priežasčių, pavyzdžiui, kad turimas tiesiog nusibodo arba norisi turėti patį naujausią modelį.
„Yra ir tokių žmonių, kuriems nereikia jokios priežasties pirkti naują telefoną, tačiau akivaizdžiai matome, kad lietuviai gana racionalūs pirkėjai, o įvertinus tai, kad telefonas yra brangesnis pirkinys, jį nusprendžia keisti, kai jau tikrai reikia“, – pastebi J. Matulevičius.
Kai sprendimas atsinaujinti jau priimtas, kyla naujas klausimas: kaip išsirinkti naują telefoną? Svarbiausi kriterijai naujam mobiliajam telefonui yra jo techniniai parametrai – tai nurodė daugiau kaip pusė (66 proc.) gyventojų. Neatsilieka ir kameros galimybės – kaip vieną iš pagrindinių kriterijų nurodė 6 iš 10 (60 proc.) apklaustųjų. Renkantis naują telefoną svarbus ir gamintojas (51 proc.).
„Verta pastebėti, kad techniniai parametrai yra labiausiai aktualūs 18–29 metų amžiaus grupės respondentams, o vyresniems, 50–60 metų apklaustiesiems, jie rūpi mažiausiai – svarbiausia, kad telefonas atliktų tai, ką turi atlikti“, – pastebi J. Matulevičius.
Jaunesni prieš pirkdami išbando
Rinkantis naują mobilųjį telefoną pagrindinis informacijos šaltinis yra internetas – čia atsiliepimų, apžvalgų ieško septyni iš dešimties (73 proc.) žmonių. Labai panaši dalis gyventojų (66 proc.) informaciją renką konkrečiai savo mobiliojo ryšio operatoriaus interneto svetainėje. Įdomu tai, kad draugų ar artimųjų rekomendacijos aktualios ne visiems – jų teiraujasi maždaug kas antras (46 proc.) respondentas.
Jaunesni žmonės (18–29 m.), lyginant su vyresniais, prieš pirkdami telefoną stengiasi ne tik apie jį kuo daugiau išsiaiškinti, bet ir gyvai apžiūrėti ar net išbandyti. Dėl šios priežasties jie ne tik ieško informacijos internete, bet ir dažniau lankosi fizinėse technikos parduotuvėse ar ryšio operatorių salonuose.
Išsirinkę norimą telefono modelį pirkėjai ima spręsti, kur jį įsigyti. Apklausa parodė, kad apsisprendimui svarbi ne tik kaina, bet ir suteikiamos nuolaidos bei galimybė pirkti išsimokėtinai.
Gyventojų apklausą apie mobiliuosius telefonus ir jų pasirinkimą „Telia“ užsakymu atliko tyrimų bendrovė „Kantar TNS“. Apklausa buvo vykdoma internetu šių metų vasarį, o joje dalyvavo 1 018 respondentų (18-60 metų amžiaus) iš visos Lietuvos.