Naują „iPhone 7“ įsigijęs kaunietis pateko į nepavydėtiną padėtį – išvykus į užsienį dingo ryšys, artimieji negalėjo rasti sau vietos, o paaiškėjus, kas per „gedimas“, vyras iš telefoną pardavusio asmens sulaukė pasiūlymo pasivažinėti į mišką.
Kaip DELFI pasakoja Darius, naują telefoną įsigijo dar 2017 metų birželį. Tačiau jį pirko ne iš oficialaus telefonus platinančio atstovo, o iš UAB „Žuvies namai“.
Netikėtai sugedo
„Telefoną bei kitą įrangą įmonė iš „Tele 2“ įsigijo išsimokėtinai. Viskas buvo puiku apie metus laiko. Už naują „iPhone 7“ mobilų telefoną mokėjau 500 eurų, džiaugiausi juo, jokių problemų nebuvo, tačiau kai buvau išvykęs į užsienį šią vasarą, staiga dingo ryšys. Artimieji ėmė nerimauti, galvojo, kad man kas nutiko. Šiaip taip radau būdą, kaip paskambinti jiems ir nuraminti, o grįžęs telefoną nunešiau į saloną, kad sutvarkytų“, – pasakoja Darius.
© DELFI / Karolina Pansevič
Vyras neslepia, kad jis ne kartą buvo pirkęs taip telefonus, tačiau su apgaule niekada nebuvo susidūręs, tad ir dabar išvydęs užrašą telefono ekrane „no service“ (liet. „nėra ryšio“), nė nemanė, kad pateko į pinkles. Juolab, kad pirkdamas telefoną jis gavo ir garantinio aptarnavimo dokumentus.
„Pagalvojau, gal su SIM kortele kažkas nutiko, ar sutriko tinklas. Nunešiau telefoną į „Tele 2“ saloną, man suteikė laikiną telefoną, tačiau netrukus sužinojau, kad telefono veikla sutriko ne dėl gedimo, o dėl to, kad atjungtas IMEI kodas“, – dalijasi Darius.
Vyras sako, kad „Tele 2“ darbuotoja paaiškino, kad kurį laiką negavo įmokų iš tiesiogiai telefoną pirkusios įmonės ir pasiūlė jam apmokėti telefoną pirkusios įmonės skolą – arti 600 eurų, esą tik tuo atveju „Tele 2“ galės vėl įjungi IMEI kodą. Kol nėra mokesčio, reaguojama, kaip į galimą telefono vagystę ir IMEI kodas yra blokuojamas.
„Apie nemokius pirkėjus savo nuomonę turi ir baudžiamasis kodeksas. Galbūt įmonė ir neketino įvykdyti vagystės, galbūt gresia bankrotas ar kitos finansinės problemos, tačiau „Tele 2“ sutartis yra sudaryta su privačia įmone, tad ir mūsų santykiai yra tik su šia įmone. Deja, gatvėje ar internetu perkantis telefoną asmuo jau turi aiškintis santykius su telefono pardavėju tiesiogiai, mat jei jis ir moka už telefoną, „Tele 2“ to nemato“, – paaiškino nemalonią situaciją „Tele2“ korporacinės komunikacijos direktorius Andrius Baranauskas.
Pasiūlė pasivažinėti į mišką
Kaunietis sako, kad bandymas aiškintis situaciją su tuo žmogumi, kuris jam tiesiogiai pardavė telefoną, tačiau vietoj atsiprašymo ar situacijos paaiškinimo išgirdo pasiūlymą pasivažinėti į mišką. DELFI susisiekus su UAB „Žuvies namai“ dešiniąją direktoriaus Pauliaus Puidoko ranka prisistatęs vyras patikino, kad vadovas nepageidauja tiesiogiai pats atsakyti į klausimus. Tačiau pažadėjo pasidomėti buhalterės ar išties yra problemų su atsiskaitymais.
Netrukus su DELFI susisiekė pats įmonės direktorius P. Puidokas ir patikino, kad įmonę valdo jau kiti asmenys, o jis, nors ir nurodomas kaip įmonės vadovas, jau neturintis nieko bendra su skolomis „Tele 2“.
Apie UAB „Žuvies namai“ vykdytus sandorius su privačiais asmeninis P. Puidokas tikino iš DELFI išgirdęs pirmą kartą. „Yra pasikeitęs savininkas nuo pavasario ir jam viskas buvo perduota su nuliais-nuliais (be skolų – DELFI pastaba). Apie jokius įmonės parduotus telefonus nieko nežinau, negaliu atsakyti į tą klausimą kas ir su kuo šnekėjo“, – sakė P. Puidokas.
Darius sako, kad „Tele 2“ darbuotoja išklojo visą finansinę įmonės padėtį. Be to, sulaukė priekaišto, kad telefoną pirko ne tiesiai iš jų. „Darbuotoja man priekaištavo, kodėl pirkau telefoną per skelbimų svetainę, o ne iš jų – esą visada reikia telefonus pirkti iš jų. Tuomet pareikalavo sumokėti 12 eurų už telefono siuntimą į Vilnių ir atgal. Kai sumokėjau pinigus, man grąžos – 8 eurų nedavė. Galutinai šokiruotas likau išgirdęs, ką siūlo įmonės darbuotoja. Pasiūlė sumokėti įmonės skolą, kurie siekia per 500 eurų, nes esą tada jie atblokuotų mano telefono IMEI. Ji net pasiūlė telefonu susisiekti ir nurodė, kad sistemoje rodo, kad jis dar yra aktyvus. Nuo kada žmogus turi mokėti kažkokios įmonės skolą ? Ar tai normalu, kad „Tele 2“ darbuotoja to reikalauja?“, – stebėjosi Darius.
Vyras atvirauja, kad savo vardu perrašyti sutartį jam nė nekilo minčių. „Noriu perspėti kitus, mat į tokią padėtį gali patekti bet kas, ieškantis pigesnio telefono. Pirkęs esu taip ne kartą, tačiau nenumaniau, kad gali taip nutikti. Ir niekas nuo to neapsaugotas“, – perspėja vyras.
Sutartis visuomet būtina
A. Baranauskas paaiškina, kad jei jau ieškote telefono iš trečių rankų, sudaryti savo vardu sutartį būtina. Kitu atveju, pasiūlymas sumokėti nemokios įmonės skolą bus normalus dalykas, mat telefono numeris registruotas tiesioginio pirkėjo vardu. Tiesa, A. Baranauskas atremia, kad klientas apie remontui siunčiamo telefono išlaidas buvo informuotas dar paimant telefoną, tačiau kai jam buvo pateikta sąskaita, ją prašė perduoti įmonei iš kurios pirko telefoną. Dėl to ir kilo ginčas tarp kliento ir „Tele 2“ darbuotojos.
A. Baranauskas DELFI pateikė ir tai įrodančius dokumentus, kurie įrodo, kad klientui raštu buvo pranešta apie mokestį. Darius sako neketinantis į situaciją numoti ranka. Dėl įmonės apgaulės, kai paėmę pinigus juos pasisavino savo reikmėms, o ne sumokėjo „Tele 2“ už pirktą telefoną, jis kreipėsi į policiją. Tuo pačiu Darius sako norintis apsaugoti ir kitus žmones, kurie gali tapti tos pačios įmonės ar kitų asmenų piktybinio elgesio įkaitais.