Rinkoje pasirodžius naujoms SIM kortelėms bankai turėjo paruošti ir veikiančią mobilaus parašo platformą, tačiau neišvengta nesklandumų. Ne visi naujas SIM korteles įsigiję gyventojai gali pasinaudoti mobiliuoju parašu, nors už jį moka.
Į naujienų portalą tv3.lt kreipėsi skaitytoja Lina. Ji papasakojo, kad dar kovo 20 dieną pasirašė naują sutartį su „Tele 2“. Tuomet paklausta ar nori tęsti mobiliojo parašo paslaugą, ji pasakė taip.
„Tuomet nebuvo būtinybės jungtis kažkur, buvau rami. Balandį, kai prireikė prisijungti, jau nebegalėjau. Datos neįvardinsiu, nes sąskaitos likutį galiu su piršto antspaudu pasitikrinti, o pavedimų ilgai nedariau, tai nežinau, ar po sutarties sudarymo nebeveikia parašas. Tuomet nuėjau į „Tele 2“, kur man pasiūlė pakeisti SIM kortelę. SIM kortelę pirmą sykį „Tele 2“ pakeitė į naują balandžio 29 d., antrą kartą – jau gegužės 3 d. Tačiau prisijungimai prie e. sistemų neveikia. „Tele2“ sako, kad tai – tiekėjų problema.
Tuo tarpu „Luminor“ dar ir pastoviai blokuoja el. prisijungimą dėl „viršyto neteisingų prisijungimo skaičiaus“. Tenka skambinti ir prašyti, kad atblokuotų. Teigia, kad problema „Tele2“, – tv3.lt parašė skaitytoja Lina. Pasak jos, tokia pati problema buvo ištikusi ir bandant pasinaudoti „Swedbank“ paslaugomis.
„Luminor“ taiso problemą
Mobilaus ryšio bendrovės „Tele 2“ atstovas patikino, kad tikrai visos problemos kyla iš tiekėjų pusės. Priklauso nuo to, ar šie laiku padarė techninius atnaujinimus.
„Swedbank“ atstovas Saulius Abraškevičius nurodė, kad m. parašo technologinės platformos keitimui ir naujo tipo SIM kortelių pasirodymui rinkoje buvo ruoštasi ir bendrauta su visais operatoriais. Tad pasitaikyti gali tik pavienių klaidų.
„Testavome visų operatorių naujo pavyzdžio SIM korteles ir mūsų banko e. paslaugų funkcionalumą išbandėme su visų operatorių naujosiomis SIM kortelėmis. Jokių incidentų neužfiksavome, nebent pavienius atvejus, į kuriuos sureagavome iš karto“, – komentavo „Swedbank“ atstovas. Paaiškėjo, kad daugiausia problemų turi „Luminor“ bankas, o tiksliau buvę „DNB“ klientai.
„Deja, bet diegiant tam tikrus techninius atnaujinimus atsirado laikinų nesklandumų klientams, kurie prie interneto banko jungiasi naudodamiesi mobiliu parašu su naujomis SIM kortelėmis. Nesklandumus planuojame pašalinti artimiausiu metu, atsiprašome klientų, ir raginame naudotis kitomis prisijungimo prie interneto banko priemonėmis“, – tv3.lt atsakė „Luminor“ Komunikacijos vadovė Giedrė Bielskytė.
Kai kurie negali prisijungti prie „Sodros“
Apie tai, jog dalis naudotojų, kurie neseniai keitė SIM korteles negali prisijungti elektroniniu parašu prie sistemos praneša ir „Sodra“. Gyventojai, kuriems nepavyksta pasirašyti dokumentų elektroniniu parašu raginami naudotis kitais prisijungimo būdais. Pavyzdžiui, elektronine bankininkyste ar elektroniniais valdžios vartais. Šiuo metu vykdomi „Sodros“ sistemos atnaujinimo darbai. Jie truks iki gegužės 14 dienos. Profilaktiniai darbai yra atliekami anksti ryte nuo 6.30 val. iki 8 val.