Pokyčiai siūlomuose mobiliojo ryšio paslaugų planuose kai kuriuos pasitiko lyg iš giedro dangaus. Didėjančios kainos maloniai nenudžiugino ir iškėlė klausimus. Į naujienų portalą tv3.lt kreipėsi skaitytoja Vida. Ji teigia nustebusi, kuomet ją pasiekė pasiūlymai su didesnėmis kainomis nei įprastai, o be to, informuota, kad planas bus pakeistas automatiškai.
„Kai su jais kalbėjausi birželio pabaigoje, jų operatorius teigė, kad planus perjungs automatiškai. Tai yra, net ir be kliento sutikimo. Nors dabar ir atsiuntė informaciją, iki kada senieji planai galioja, situacijos tai negerina. Man, išlaikant kelias sąskaitas ir nesirašant sutarties, paslaugos brangsta 6,19 Eur. Žinoma, pridedama papildomų paslaugų, bet man jų nereikia“, – rašo moteris ir prideda pasiūlymų nuotraukas. Įsigaliojus Europos Sąjungos (ES) reglamentui, nuo 2017 m. birželio 15 d. sumažėjo tarptinklinio ryšio kainos keliaujant ES šalyse.
Tačiau jas reikia kompensuoti, dėl to „Tele2“ nusprendė pakeisti mobiliojo ryšio paslaugų mokėjimo planus.
Po truputį pereinama prie naujų planų
„Tele2” atstovas žiniasklaidai Andrius Baranauskas komentuoja, kad situacija įprasta ir lengvai paaiškinama. Kadangi baigiasi kliento sutarties laikas, jis turi du variantus: eiti į saloną išsirinkti naują planą arba laukti kol automatiškai bus perjungtas panašiausias į senąjį planas.
„Tiesiog išjungti žmogaus telefono juk negalime. Nustatyta tvarka informuojame, kad automatiškai bus perjungta į tokį tai planą ir parinktas pagal artimiausias sąlygas, kurias dabar naudoja. Pati blogiausia alternatyva būtų iš vis išjungti ryšį jei klientas pats nepasikeistų plano. Gal žmogus tuo metu, kai pasibaigs planas, atostogaus, bus išvykęs ar sirgs“, – sako A. Baranauskas. Toks scenarijus pamažu nutiks kiekvienam klientui. Kaip pats A. Baranauskas sako, paslaugų planų nenumaldomai keičiasi dėl naujojo ES reglamento.
„Europos Sąjungoje mes pirmaujame siūlydami tokias kainas čia Lietuvoje, visoje ES kainos didesnės. Negalime kai kurių planų Lietuvoje laikyti po naujojo ES reglamentavimo. Turėjome atidžiai planus peržiūrėti ir tų, kurie yra nuostolingi, atsisakyti. Tiesiog situacija tokia, kad ES mūsų pareikalavo pagal priimtus politinius sprendimus, kad kaina būtų visur vienoda ir didmeninė kaina yra tokia kokia yra, o ji didesnė nei, kad čia Lietuvoje mes pardavinėjame. Čia kaip, įsivaizduokite, važiuojate kasdien į darbą ir paaiškėja, kad į darbą nuvažiuoti kainuoja brangiau nei gaunate iš darbo. Taip ilgai negali tęstis“, – sako jis. Dėl to ir nuspręsta pridėti naujų paslaugų, t. y. neribotumą.
„Neribotumas natūraliai išėjo iš to ką matome – žmonės neriboja savęs. Jie beveik neperka anų paslaugų su apribotomis galimybėmis. Vieną planą su ribotu minučių skaičiumi palikome. Bet šiaip žmonės nesirenka planų, kurie turi valandą ar dvi pokalbių. Nėra prasmės laikytis kito metodo – žmonės planu naudojasi neribotai tik papildomai nusistato duomenų apimtis“, – teigia A. Baranauskas.
Planus koregavo ir kiti mobiliojo ryšio operatoriai
Apie ankstesniu pokyčius mokėjimo planuose pakomentavo ir „Telia Lietuva“ privačių klientų vadovas Norbertas Žioba. Pasak jo, paskutiniai mobiliojo ryšio paslaugų atnaujinimai atlikti vos prieš mėnesį – birželio viduryje. Su atnaujinimu taip pat pereita prie neribotų paslaugų siūlymo.
„Pristatėme naujus „Telia“ mobiliojo ryšio paslaugų planus gyventojams. Juos pasirinkę esami arba būsimi „Telia“ klientai Lietuvoje gali naudotis iki keturių kartų didesniu mobiliųjų duomenų kiekiu, taip pat dalį plano suteikiamų minučių ir duomenų be jokio papildomo mokesčio gali išnaudoti keliaudami Europos Sąjungoje (ES). Tuo pačiu pristatėme ir specialų planą „Neribotas“, Lietuvoje kiekvieną mėnesį suteikiantį neribotą kiekį mobiliųjų duomenų ir po 5 GB duomenų, kuriuos kas mėnesį galima išnaudoti ES ir Skandinavijos šalyse. Be to, galimybę klientams pasirinkti neribotą pokalbių minučių ir SMS žinučių kiekį siūlome jau ne vienerius metus“, – informavo N. Žioba.
Pridedama, kad ankstesni „Telia“ mobiliojo ryšio planus turintys klientai ir toliau gali naudotis galiojančiomis sutartimis. „Bitė Lietuva“ vykdomasis direktorius Pranas Kuisys teigia, kad į paslaugų planus stengiamsi įtraukti kuo daugiau papildomų paslaugų.
„Atnaujindami pasiūlymus laikomės paprasto principo – suteikti vis daugiau vertės už klientų mokamus pinigus. Pavyzdžiui, birželio mėnesio pabaigoje sumažinome neribotų pokalbių planų kainas – populiariausių planų mėnesinis mokestis mažėjo net iki 2,35 Eur. Per paskutinius metus taip pat klientams suteikėme daug papildomų verčių: ekrano draudimą, interneto apsaugos paslaugą, neskaičiuojame duomenų išmaniojoje navigacijoje „Waze“, – sako P. Kuisys.
Naujienų portalas tv3.lt primena, kad naujasis reguliavimas numato, jog paslaugų kaina kitoje ES šalyje turi būti tokia pati, kaip ir namų rinkoje. Dėl Lietuvoje taikomų žemų kainų, Lietuvos mobiliojo ryšio rinkos reguliuotojas leido šalyje veikiantiems operatoriams taikyti papildomą mokestį. ES nustatė, kad didmeninė kaina už minutę pokalbio negalės būti didesnė nei 3,2 cento, už SMS žinutę – 1 centas, o už 1 gigabaitą interneto duomenų – 7,7 euro. Pastaroji kaina iki 2022 metų palaipsniui turėtų sumažėti iki 2,5 euro. Visos kainos yra pateiktos be PVM.
Lietuvos Ryšių reguliavimo tarnyba (RRT) gegužę leido bendrovėms „Tele2“, „Telia Lietuva“ ir „Bitė Lietuva“ taikyti papildomus mažmeninių paslaugų mokesčius, kurie turėtų sumažinti operatorių nuostolius, kuomet bendrovių klientai naudojasi mobiliojo ryšio paslaugomis užsienyje. RRT sprendimu, „Bitė Lietuva“ išeinantiems skambučiams užsienyje galės taikyti papildomą 1,16 cento, „Tele2“ – 1,32 cento, o „Telia Lietuva“ – 1,74 cento už minutę priemoką. Įeinantiems skambučiams „Bitė Lietuva“ papildomų priemokų taikyti negalės, o „Tele2“ ir „Telia Lietuvai“ leista kilstelėti mokesčius atitinkamai 1,03 cento ir 0,94 cento už minutę. Trumposioms SMS žinutėms papildomos priemokos nenustatytos. Didžiausią papildomą priemoką – 5,32 euro už gigabaitą – RRT leido taikyti „Bitė Lietuvai“.
„Telia Lietuva“ savo klientų užsienyje išnaudotus mobiliojo interneto duomenis galės papildomai apmokestinti 4,3 euro už gigabaitą, o „Tele2“ – 2,46 euro už gigabaitą. Tai reiškia, kad priklausomai nuo klientų vartojimo, daugiausiai nuostolių dėl užsienyje išnaudotų megabaitų turėtų patirti „Tele2“.