Ryšio problemos egzistuoja nuo pačių mobiliųjų telefonų atsiradimo ir jų vartotojus kankina iki šiol. Todėl šiame straipsnyje aptarsime pagrindines priežastis, dėl ko gali sutrikti išmaniojo ar mobiliojo telefono ryšys bei galimus jų sprendimo būdus.
Dažna problema – programinė įranga
Anot UAB „Mobiliųjų telefonų taisymo centras” remonto skyriaus vadovo Andriaus Mieželio, dažniausios ryšio problemos, su kuriomis susiduria žmonės, yra kai telefonas nepriima SIM kortelės, neprisijungia prie tinklo, nutrūksta pokalbis, jis yra nekokybiškas ar tiesiog „negaudo ryšio“.
„Kalbant apie įrenginio veikimą, visos šios problemos yra susijusios su ryšio parametrais ir gali kilti dėl įvairiausių priežasčių. Gedimai atsiranda dėl telefono programinės sistemos sutrikimų ar neteisingo konfigūravimo arba dėl įrenginio elektroninės ar sisteminės dalies gedimų“, – sakė A. Mieželis.
Anot jo, dar viena pasitaikanti problema būna susijusi su programine įranga, aplikacijomis t. y. instaliavimo sutrikimais ar neteisingu konfigūravimu. Tokiu atveju reiktų reiktų pabandyti atstatyti gamyklinius parametrus arba atvykti į taisymo saloną, kur specialistai iš naujo įdiegs programinę įrangą.
SIM kortelių ir kiti niuansai
Kita ganėtinai dažna sutrikimų priežastis slypi telefono SIM kortelėje. Tokiu atveju vartotojas gali atlikti labai paprastą testą – įdėti savo SIM kortelę į kitą aparatą, kuriame ryšys veikia puikiai, ir pasižiūrėti, ar problema pasikartos. Neretai pasitaiko, kad per keletą naudojimo metų SIM kortelė tiesiog susidėvi, todėl jos pakeitimas nauja, gali tapti problemos sprendimu.
Taip pat dažnai vartotojai, įsigiję telefoną su naujo tipo SIM kortele (pvz.: nano), mėgina savarankiškai apkarpyti savo turimą didesnių gabaritų kortelę ir taip pažeidžia SIM kortelės lustą.
Kartais pasitaiko, kad mobiliojo prietaiso identifikacinis numeris (IMEI) yra blokuotas operatoriaus tinkluose. Tai gali įvykti dėl įvairių priežasčių: dėl atsiskaitymų problemų, kilus įtarimų, jog įrenginys yra vogtas ir pan. Tokiu atveju vartotojui atrodo, jog telefonas yra sugedęs, nes nesiregistruoja operatoriaus tinkle. Atlikę testavimą specialia įranga, specialistai nustato, jog prietaisas nesugedęs ir vartotojui tereikia kreipti į operatorių dėl įrenginio identifikacinio nr. atblokavimo.
Ryšio problemoms galioja garantija
„Ryšio problemos yra garantinio remonto objektas, todėl, jei aparatas turi galiojančią garantiją, jos yra šalinamos nemokamai. Tai negalioja tik tuo atveju, jei sutrikimai atsiranda dėl kliento kaltės, pvz.: dėl telefono apliejimo skysčiais, numetimo ir t. t.“, – sakė A. Mieželis.
MTTC specialistai ryšio problemas dažniausiai identifikuoja naudodami trijų etapų testavimo procedūra: atlieka skambinimo testą, naudodami aktyvią operatoriaus kortelę, taip pat tikrina, kaip aparatas veikia visuose dažniuose. Siekiant tiksliau identifikuoti problemą, telefonas yra testuojamas specialia ryšio testavimo įranga.