Kovo 21 dieną įvyko naujų „Apple“ produktų pristatymas. Viena labiausiai laukiamų ir ilgiausiai aptariamų naujienų buvo „iPhone SE“ telefonas, kuris pasirodę esąs „iPhone 5s“ ir „iPhone 6s“ hibridu. „Apple“ pirmą kartą tam tikra prasme padarė žingsnį atgal. Varle.lt mobiliųjų telefonų specialistai dalijasi nuomone apie tai, su kuo gali būti susijęs toks „Apple“ kompanijos sprendimas ir kokia ateitis laukia naujienos.
Kodėl naujasis „iPhone“ mažas?
Iki prezentacijos apie „iPhone SE“ sklandė nemažai gandų, kurių dauguma ir pasitvirtino: išmanusis telefonas pasižymi šeštuko techniniais parametrais (išskyrus „3D Touch“ funkciją) ir tuo pačiu beveik tiksliai atkartoja dar 2013 metais išleisto 4 colių „iPhone 5s“ dizainą.
„Apple“ viceprezidentas atsakingas už „iPhone“ rinkodarą Greg Joswiak pristatydamas naujieną paaiškino „iPhone SE“ dizaino sprendimą remdamasis mažų „iPhone“ telefonų populiarumu. Skambėjo ne itin įtikinamai, tačiau atsižvelgus į tai, kad 4 colių modeliai sudarė 13 % visų parduotų praeitais finansiniais metais „iPhone“ įrenginių dalį, tampa aišku, ką omenyje turi „Apple“. Naujojo seno „iPhone“ mįslės įminimas greičiausiai slypi „Apple“ siekyje padidinti išmaniųjų telefonų pardavimų apimtis. Remiantis analitikų prognozėmis, 2016 lyginant su 2015 metais bus parduota maždaug 7 % mažiau „iPhone“ įrenginių nepaisant to, kad nuo pirmojo „iPhone“ modelio pasirodymo „Apple“ telefonų pardavimai sparčiai augo kas metus, o pelnas nuo „iPhone“ pardavimų sudaro apie 70 % bendrojo „Apple“ pelno. Todėl natūralu ir suprantama, kad kompanija nusprendė padidinti savo produkcijos paklausą pasiūlydama didesnę pasiūlą.
Ypatingai pavasarį pastebimas „Apple“ pardavimų nuosmukis, nes juk kokia prasmė leisti pinigus telefonui, jei po pusės metų bus pristatytas naujas modelis, o įsigytas modelis taps pasenusiu. „iPhone SE“ turėtų padėti kompanijai išvengti šio jau tradiciniu tapusio sezoninio paklausos sumažėjimo.
Kam reikėjo grįžti prie penktojo modelio, kai yra šeštasis?
Prognozuojamą „iPhone“ pardavimų kritimą 2016 metais užsienio ekspertai sieja su tuo, kad prieš pusantrų metų išleistas šeštasis modelis nepateisino obuolio gerbėjų lūkesčių. Tik 40 % penktojo „iPhone“ savininkų įsigijo šeštuką. „Apple“ kompanijai tai tam tikra prasme didelė nesėkmė, nes kaip taisyklė, dauguma naujųjų kompanijos išmaniųjų telefonų pirkėjų – tai ankstesnių modelių savininkai.
„iPhone SE“ ko gero sukurtas būtent jau pasenusio penktuko savininkams. Naujienoje išsaugotas jiems įprastas dizainas, tačiau „iPhone SE“ dvigubai pranašesnis našumo požiūriu ir bus parduodamas už gana patrauklią (bent jau JAV rinkoje) kainą. Šios strategijos patvirtinimui taip pat gali pasitarnauti ir senų įrenginių keitimo į naujus programa, kurią „Apple“ paleido praeitais metais. Kompanija stengiasi visai įmanomais būdais priversti obuolių savininkus reguliariai atnaujinti savo įrenginius.
Pigus „iPhone“ naudingas „Apple“ kompanijai?
Įprastai nauji „iPhone“ modeliai kainuoja daugiau nei senesni, tačiau šįkart „Apple“ pakeitė šią tradiciją. Minimali JAV rinkoje nustatyta „iPhone SE“ kaina siekia 399 dolerius, kai pigiausia šeštuko versija kainuoja 649 dolerius. Tikimasi, jog santykinai žema naujo įrenginio kaina leis pritraukti besivystančių šalių pirkėjų. Ypač „Apple“ tikisi išplėsti savo dalis Indijos ir Lotynų Amerikos rinkose, kur ji kol kas labai maža, pavyzdžiui, Indijoje „iPhone“ įrenginiams tenka tik 2 %.
Santykinai nebrangus „iPhone SE“ gali padėti padidinti kompanijos dalis ir kinų rinkoje. Neatsitiktinai pristatymo metu Greg Joswiak akcentavo tai, kad 2015 metais Kinijoje labiausiai parduodamu „iPhone“ modeliu buvo keturių colių penketukas. Ir šiuo atveju reikalas ne tame, kad kinai myli mažus įrenginius, bet tame, jog „iPhone 5“ ir „iPhone 5s“ žymiai pigesnis nei šeštuko modelis. Tikimasi, kad siūlomos kainos naujasis „iPhone SE“ turėtų paskatinti kai kurių „Android“ naudotojų perėjimą į obuolio pusę. Žinoma, „iPhone SE“ kaina žymiai didesnė nei vidutinė „Android“ telefono kaina, tačiau tikėtina, kad naujiena galės tapti rimtu konkurentu santykinai brangiems „Samsung“, „LG“ ir „Xiaomi“ flagmanams.
Kaip buvo sutiktas naujasis „iPhone“?
Kiekvienas „Apple“ produktų pristatymas – svarbus įvykis technologijų pasaulyje ir kovo renginys šiuo atveju nebuvo išimtis, tačiau reakcijos buvo gana skurdžios. Apie naują „iPhone“ nepasirodė net daug ryškių memų ar Gerai, kad Džobsas nematė stiliaus juokelių. Tačiau viskas kaip ir suprantama, nes juk šįkart „Apple“ nepristatė nieko kardinaliai naujo ar sensacingo, išskyrus galbūt „CareKit“, kuris iš tikrųjų kur kas įdomesnis specialistams nei plačiai auditorijai. Tačiau sensacijos niekas ir nelaukė, nes laukiamiausius įrenginius „Apple“ turėtų pristatyti tik rudenį.
Nors „iPhone SE“ furoro ir nesukėlė, sutiktas buvo gana džiaugsmingai. Kol kas vyrauja teigiami atsiliepimai. Pažymima, jog tai galingiausias 4 colių išmanusis telefonas rinkoje.
„Apple“ vilioja „Android“ naudotojus?
JAV rinkoje nustatyta naujojo „iPhone“ kaina rekordiškai žema. Bendros pasaulinės išmaniųjų telefonų rinkos stagnacijos metu „Apple“ tokiu būdu nusprendė išplėsti potencialių savo produktų naudotojų ratą ir persivilioti „Android“ šalininkų dalį. Ar tai pavyks padaryti, kol kas neaišku. Galbūt tam tikra dalis „Android“ naudotojų pereis JAV, Indijoje, Kinijoje, tačiau mūsų rinkoje naujojo „iPhone SE“ perspektyvos miglotos. Teigiama, kad Europoje naujasis „iPhone“ kainuos net iki 40 % daugiau nei JAV rinkoje. Todėl pigiu nelabai jo ir pavadinsi.
„iPhone SE“ atspindi reikšmingus „Apple“ politikos pokyčius. Šįkart kompanija priėmė daug naujų sprendimų: pirmą kartą lyginant su ankstesniu modeliu padarytas žingsnis atgal dizaino požiūriu, įžengta į kainų karus su „Android“ įrenginiais. Susidaro įspūdis, kad „Apple“ pasirengusi paaukoti savo elitinį statusą vardan didesnių pardavimo apimčių ir įsitvirtinimo besivystančiose šalyse. Kokios bus šių pokyčių pasekmės pamatysime netrukus: rudeninė „Apple“ prezentacija leis tiksliau spręsti apie tai, kokia linkme juda kompanija.