Pateikti duomenys rodo, kad lyginant su kaimynais lietuviai keliauja mažiausiai, ryšio užsienyje paslauga jie irgi beveik nesinaudoja.
„Bitės“ klientų statistika rodo, kad 35 proc. jos abonementų nesinaudoja skambučių paslauga, o net 75 proc. nesinaudoja mobiliuoju internetu. „Bitė Lietuva“ rinkodaros vadovas Pranas Kuisys tvirtino, kad taip yra dėl aukštų ryšio užsienyje kainų, kurias tinklui lemia mokesčiai užsienio operatoriams.
© DELFI (M. Ažušilio nuotr.)
Trys planai „Bitės“ klientams
Skatindama vartotojus naudotis telefonijos paslaugomis Europos Sąjungos (ES) ir Europos ekonominės erdvės valstybėse taip pat kaip ir Lietuvoje, kompanija pristatė tris planus, skirtus keliaujantiesiems.
Kaip tvirtino kompanijos atstovas, nauji planai sudaryti atsižvelgiant į klientų įpročius kalbėti, susirašinėti ir naršyti Lietuvoje. „Europa 1“ suteiks vienai parai po 20 minučių ir 20 SMS arba MMS, taip pat 40 megabaitų. Ilgesnėms kelionėms arba didesniems poreikiams skirti kiti du planai – „Europa 7“ (50 min., 50 SMS/MMS ir 90 MB) bei „Europa 30“ (100 min., 100 SMS/MMS ir 150 MB).
Dienos planas „Europa 1“ kainuos 2,59 Eur, o per parą prakalbėjus 20 minučių, išsiuntus 20 SMS ir išnaudojus 40 MB bei už juos mokant iki šiol galiojusiomis kainomis, galutinė suma siektų 15,73 Eur, tad naujojo plano kaina yra 6,07 kartų mažesnė.
Savaitės planas „Europa 7“ kainuoja 5,99 Eur – tai 6,16 kartų mažiau, palyginus su 36,91 Eur, kuriuos tektų sumokėti už plane numatytas paslaugas.
Mėnesio planas „Europa 30“ už 9,99 Eur yra 6,7 kartų pigesnis nei tektų susimokėti ankstesniais tarifais.
Verta išjungti
Naujieji planai visiems vartotojams įsigalios kovo 1 d., tačiau juos galima savarankiškai užsisakyti ir nuo vasario 8 d., išsiuntus SMS žinutę trumpuoju numeriu 1549 su pasirinkto plano pavadinimu. Jei vartotojai nepasirinks kitaip, nuo kovo 1 d. jiems Europoje pradėjus naudotis mobiliuoju ryšiu automatiškai įsijungs trumpiausiai galiojantis ir pigiausiais planas „Europa 1“.
Kai kuriais atvejais, siekiant sutaupyti ir nesirengiant daug plepėti bei nenorint, kad pradėtų galioti pigiausias planas išsiuntus vieną žinutę, pašnekėjus minutę, reikės pranešti „Bitės“ atstovams: tokiu atveju jie išjungs plano galiojimą ir mokėti abonementinio mokesčio siunčiant žinutę ar kelias, nereikės. Tokiu atveju galios „Bitės“ siūlomos dabartinio ryšio užsienyje kainos. Planai galios tik skambinantiems iš užsienio, nuolaidos skambinantiems iš Lietuvos nenumatomos.
Siūlo panašias
„Bitės“ svetainėje šiuo metu skelbiamos ryšio užsienyje kainos yra tokios: skambučiai į Lietuvą ir šalies viduje kainuoja 0,2299 eurų minutę, priimami skambučiai nekainuoja, trumposios žinutės kaina į Lietuvą ir šalies viduje yra 0,0726 euro, vaizdo žinutė kainuoja 0,2420 euro, o duomenų kaina – 0,2420 euro už MB.
„Omnitel“ klientams pokalbio minutės ir trumposios žinutės kainuoja tiek pat. Duomenų perdavimo planų kainos priklauso nuo šalies ir naudojamo plano, tačiau naršyti daugelyje Europos šalių galima už 0,242 euro už megabaitą. Kaip teigiama „Omnitel“ atsiųstame pranešime, ši bendrovė Lietuvoje savo klientams pirmoji pasiūlė specialius kelionių planus ir nemokamus duomenis užsienyje.
Nuo praėjusių metų ES šalyse keliaujantys „Omnitel“ klientai, turintys populiariausius L, XL ir XXL planus, kasdien nemokamai gali išnaudoti iki 35MB duomenų be papildomų mokesčių. Kompanijos patirtis liudija, kad tai turėjo didelės įtakos mobiliųjų duomenų vartojimui užsienyje – per metus duomenų kiekis išaugo trigubai, o mobiliuoju internetu besinaudojančių klientų skaičius padidėjo 60 procentų.
„Teigiamai vertiname ES ir rinkos iniciatyvas didinti patogumą keliaujantiems Europoje ir skatinti laisvą bendravimą. Todėl pasisakome už skaidrią ir paprastą kainodarą, kuri klientui leidžia patogiai kontroliuoti savo išlaidas ir laisvais jaustis keliaujant“, – teigė „Omnitel“ verslo klientų komercijos plėtros vadovas Povilas Dapkevičius.
Žiūrint iš vartotojo pusės, net automatinis išmanaus telefono programėlių atnaujinimas gali būti automatiškai apmokestintas fiksuotu tarifu. Tai reiškia, jei klientas iš anksto nepraneša apie norą naudotis standartiniais tarifais, jis iš anksto susimokės už dar neišnaudotus mobiliuosius duomenis, pokalbių minutes ir SMS. Kompanijos atstovas pridūrė, kad šiuo metu kaip tik rengiami nauji mokėjimo planai keliaujantiems.
Kompanijos „Tele2“ klientai į Lietuvą iš ES šalių gali paskambinti už 0,23 minutės, tiek pat kainuoja pokalbiai svečios šalies viduje. SMS siuntimo kaina 0,07 euro, o mobilaus interneto kaina – 0,24 euro už MB. MMS žinutė, kainuoja 0,1 euro.
Kompanija taip pat siūlo keletą planų, kuriais galima sumažinti ne tik skambučių, bet ir duomenų mokesčius.
Žada mažesnes kainas
„Bitės“ siūlomų planų kainos, tvirtinama, bus 40 proc. mažesnės nei netrukus įsigaliosiančios ES reguliuojamos kainos. Nuo 2017 m. birželio Europos Sąjungoje nebeliks tarptinklinio ryšio mokesčio. Tai numatyta atnaujintose elektroninių ryšių taisyklėse, kurias patvirtino Europos Parlamentas.
Nuo 2017 m. birželio 15 d. ES šalių mobiliojo ryšio operatoriai negalės taikyti padidinto tarifo (angl. roaming fee) už mobiliųjų telefonų skambučius, teksto žinutes ir duomenų perdavimą išvykus į kitą ES valstybę. Pereinamuoju laikotarpiu jau nuo 2016 m. balandžio 30 d. skambučio minutė kitoje ES šalyje galės būti brangesnė tik 5 euro centais, palyginti su skambučiu šalies viduje (be PVM). Atitinkama priemoka už trumpąją žinutę negalės būti didesnė negu 2 euro centai, o už perduotų duomenų megabaitą – 5 euro centai (be PVM). Iki šių metų pabaigos taip pat bus apsispręsta dėl priemokos už priimto skambučio minutę, kuri, tikėtina, negalės būti didesnė nei 5 euro centai (be PVM).
P. Kuisys atskleidė, kad iš šie planai turėtų sumažinti pajamas, gaunamas iš klientų, tačiau „Bitės“ atstovai tikisi, kad planų naudotojų skaičius augs ir „pajamos išaugs didėjant naudotojų skaičiui.“ Apibendrinant „Bitės“ klientų skambučių, trumpųjų žinučių ir interneto suvartojimo įpročius Lietuvoje ir užsienyje, paaiškėjo, kad keliaudami užsienyje lietuviai telefonu kalbasi 6 kartus mažiau, trumpųjų žinučių siunčia pusantro karto mažiau, ir 25 kartus mažiau naudojasi internetu.
Verslo klientų naudojimosi įpročius apibūdinanti statistika yra panaši – skiriasi tik 1,5 karto išaugantis trumpųjų žinučių skaičius. Didžioji dalis „Bitės“ klientų keliauja Europoje: jų apie 90 proc.