Šiandien žmonės telefonus naudoja įvairioms veikloms: naršymui, vaizdo turinio peržiūroms, fotografavimui ir dar begalei kasdienių užduočių atlikti. Gamintojai, tuo tarpu, siūlo vis funkcionalesnius ir didesnio ekrano telefonus. Tačiau meilė išmaniesiems telefonams kol kas neskatina didesnio mūsų atsargumo. „Samsung“ serviso centro atstovų teigimu, telefonų su sudužusiais ekranais jie sulaukia daugiausiai, todėl būtent jų apsauga ragina pasirūpinti labiausiai.
Dažniausias nelaimingas atsitikimas
Kaip teigia Dainius Žilinskas, „Samsung“ serviso centro vadovas, telefonai su dužusiais ekranais pastaraisiais metais sudarė maždaug 75 proc. visų į servisą taisymui atneštų telefonų. Antras pagal dažnumą nelaimingas atsitikimas – nuo vandens žalos atsiradę gedimai – sudarė 15 proc.
„Priešingai nei nelaimingi atsitikimai su vandeniu, kurie dažniausiai nutinka vasarą pramogaujant prie vandens telkinių, ekrano dūžiai vienodai tikėtini ištisus metus. Dažniausia ekranai dūžta skubant ir juos išmetant iš rankų: mėginant skubiai atsiliepti ar pasitikrinti tam tikrą informaciją, – pastebėjo D. Žilinskas, – pats blogiausias variantas – kai įrenginys nukrenta ant betono, laiptų ar plytelių. Jei nukrenta ant medinių grindų ar kilimo dažnu atveju dūžio išvengiama.“
Pasak specialisto, kiek tikėtina sudaužyti ekraną, priklauso ir nuo paties įrenginio bei jo gamintojo. Dažnai naujesniuose ekranuose diegiami smūgiams atsparesni stiklai: „Todėl prieš įsigydami naują įrenginį reikėtų nepamiršti atkreipti dėmesį į tai, koks stiklas panaudotas jo gamybai. Šiuo metu pasaulyje bene atspariausias yra „Corning Gorilla Glass 4“ stiklas, jis naudojamas labai didelį bei techniškai sudėtingai pagaminamą ekraną turinčiuose telefonuose, tokiuose kaip naujieji „Galaxy S6 edge plus“, kurie pasižymi lenktomis ekrano kraštinėmis.
Protingiausias žingsnis – draudimas
Viena pirmųjų rekomendacijų nenorintiems už ekrano keitimą mokėti kone tiek pat, kiek kainuoja pats telefonas, yra įsigyti telefono draudimą. Perkant naują įrenginį, apdrausti nuo tokių nelaimingų atsitikimų, kaip sudužęs ekranas, Lietuvoje siūlo visos trys mobiliojo ryšio operatorių bendrovės. Kaip teigia D. Žilinskas, „Samsung“ klientai gali naudotis ir specialiu „Galaxy Care“ paslaugų paketų. „Į jį taip pat įeina nemokamas ekrano draudimas bei draudimas nuo vandens žalos. Šiuo metu paslauga naudojasi apie 30 proc. mūsų klientų ir šis skaičius nuolat auga. Draudimas populiarus turbūt todėl, kad leidžia sutaupyti nemažai pinigų, be to, tam, kad jis galiotų, užtenka atsisiųsti „Galaxy Care“ programėlę ir ją aktyvuoti“, – teigė pašnekovas.
Kitos atsargumo priemonės
Reikėtų taip pat nepamiršti, kad labai dažnai nuo telefono ekrano ar korpuso skilimo apsaugo kokybiškas dėklas. „Be abejo, siekiant apsaugoti ekraną reikėtų žiūrėti, kad dėklas jį pilnai uždengtų. Žmonės mėgsta specialų langelį turinčius dėklus – tuomet jo net neatidarius galima matyti valandas, įeinančius pranešimus, skambučius ir kitą svarbiausia informaciją ekrane. Kitas variantas – skaidrūs ir lietimui jautrūs dėklai, kai atsiliepti į skambuti galima jo neatidarius“, – pasakojo specialistas. Be to, pašnekovo teigimu, gamintojai stengiasi pasiūlyti ne tik gerai apsaugančius, bet ir gerai atrodančius dėklus: „Tai rodo tokios tendencijos, kaip „Samsung“ partnerystė su garsiais aksesuarų kūrėjais – naujausiems „Galaxy S6 edge plus” dėklus kurti padėjo tokie vardai, kaip „Montblanc“ bei „Swarowski“.
Taip pat neverta užmiršti ir elementarių naudojimosi telefonu taisyklių. Visų pirma, nepalikite savo telefono ten, kur ant jo gali užkristi sunkesni daiktai. Jei, pavyzdžiui, keliaujate, skrendate lėktuvu, turėkite telefoną šalia savęs ir nelaikykite jo apkrauto kitu bagažu. Taip pat geriau nelaikykite telefono ant lovos, kai miegate, nes visada yra tikimybė, kad išmesite jį ant grindų. Nepalikite jo ir ant grindų greta lovos – kai kelsitės, galite telefono nepastebėti ir ant jo užlipti. Galiausiai, būkite atidūs, traukiant įrenginį iš kišenės ar rankinės – suimkite jį ne už krašto bet tvirtai ir, kad ir kaip skubate, pasistenkite skubėti atsargiai.