Rinkos tyrimų bendrovės „RAIT“ atliktos reprezentatyvios apklausos duomenimis, pasirinkdami mobiliojo ryšio operatorių, gyventojai labiausiai vertina mobiliųjų operatorių teikiamų paslaugų kokybę, kainą („labai svarbu“ atitinkamai 79 proc. ir 78 proc.) ir klientų aptarnavimo kokybę (61 proc.). Kiek mažiau įtakos operatoriaus pasirinkimui turi paslaugų paketo dydis (45 proc.), siūlomos nuolaidos prietaisams įsigyti (44 proc.), rekomendacijos (38 proc.), spartus mobilusis internetas (33 proc.).
Visų mobiliųjų operatorių sutartiniams abonentams kokybė svarbi vienodai (vidutiniškai 4,8 proc.), tačiau „Tele2“ kaina aktuali tiek pat, kiek ir kokybė (vid. 4,8 proc.), o „Bitė“ ir „Omnitel“ klientai į kainą dėmesį kreipia kiek mažiau (vid. atitinkamai 4,7 proc. ir 4,5 proc.).
Paslaugų kaina vartotojams atrodo pastovi
Kainai esant vienu svarbiausių kriterijų, įdomu pastebėti, jog pusė (54 proc.) apklaustųjų nurodo, kad mobiliojo ryšio paslaugų operatorių kainos nekinta, o pastoviausios jos atrodo turintiems abonentines sutartis. Sutartinių paslaugų kainų stabilumas tarp trijų operatorių įvertintas apylygiai (58–59 proc.), tačiau tiek mažiausias, tiek didesnes pajamas gaunantieji naudojasi daugiausia „Tele2“ paslaugomis (atitinkamai pagal pajamas 34 proc. ir 40 proc.).
Spartus mobilusis internetas mažiausiai lemia operatoriaus pasirinkimą
Mobiliųjų operatorių vis plečiamas spartus internetas, apklausos duomenimis, mažiausiai svarbus kriterijus renkantis mobilųjį operatorių. Ši paslauga labai svarbi tik trečdaliui (33 proc. „labai svarbu“) besinaudojančiųjų mobiliuoju ryšiu. Tai daugiau vadovaujančias pareigas užimantys asmenys (vid. 4,1 proc.) ir išankstinio mokėjimo paslaugų vartotojai, tarp kurių daugiausia – jaunimas, tai yra moksleiviai ir studentai (vid. 4,3 proc.).
Vartotojai ištikimi savo operatoriui
Didžioji dauguma vartotojų – ištikimi savo mobiliojo ryšio paslaugų tiekėjui bei rinktųsi jį ir šiandien. Lojaliausi – „Labas“ vartotojai: 64 proc. jų neabejodami vėl pasirinktų šią paslaugą. Tačiau geriausiai savo operatorių vertina „Omnitel“ abonentai: 57 proc. jų mano, kad šis tiekėjas yra daug geresnis ar geresnis už kitus operatorius.
Pusė (54 proc.) apklaustųjų rekomenduotų savo mobiliojo ryšio tiekėją kitiems, į tokias rekomendacijas atsižvelgtų tik trečdalis (38 proc. „labai svarbu“) besinaudojančių mobiliuoju ryšiu. Apklausos duomenimis, artimųjų ar draugų rekomendacijos šiek tiek labiau paveiktų moteris (vid. 3,8 proc.) nei vyrus (vid. 3,6 proc.), moksleivius ir studentus, specialistus, paslaugų sektoriaus darbuotojus (vid. po 3,9 proc.), mažesnes nei 180 eurų per mėnesį pajamas gaunančiuosius (vid. 3,7 proc.).
Bendrauti su operatoriumi patogiausia pokalbiais telefonu
Gyventojams su mobiliojo ryšio operatoriais susisiekti ir bendrauti priimtiniausia kalbant telefonu (43 proc.) ir trumposiomis žinutėmis (42 proc.). Penktadalis (20 proc.) apklaustųjų operatorių informacijos nenorėtų gauti visai, daugiausia tai „Pildyk“ paslaugos vartotojai. Elektroniniais laiškais informaciją gauti patogu 14 proc. apklaustųjų. Reklama – mažiausiai priimtina priemonė informacijai gauti. Ją matyti viešose vietose ir žiniasklaidoje pageidauja atitinkamai 4 proc. ir 3 proc. apklaustųjų. Reklama žiniasklaidoje labiau linkę domėtis „Tele2“ sutarties ir „Ežys“ paslaugų vartotojai.
Naudojimasis mobiliojo ryšio paslaugomis:
Tyrimą atliko rinkos tyrimų bendrovė „RAIT“ 2015 m. I ketvirtį, tiesioginės apklausos būdu apklaususi 1008 Lietuvos gyventojus.