Netrukus „Nokia“ Londone pristatys savo naują flagmaną, kuris turėtų tapti pagrindiniu įrankiu kovoje su „Apple“ ir „Samsung“. Vis dėlto kuklusis „Asha 501“, kuris šią savaitę pasirodė Indijoje gali tapti kur kas didesne paspirtimi Suomijos bendrovei nei naujutėlaitis flagmanas, rašo „Quartz“.
„Asha 501“ – tai beveik pilnavertis išmanusis telefonas, kurio rekomenduotina kaina iki mokesčių – 99 JAV doleriai. „Nokia“ tikisi, kad šis telefonas patenkins augančią pigių ir kokybiškų išmaniųjų telefonų paklausą. Per artimiausius kelis metus „Nokia“ planuoja parduoti 100 mln. vienetų „Asha 501“ telefonų. „Asha 501“ savininkai vienu metus galės naudoti dvi SIM korteles ir turės prieigą prie 2G ryšio.
Savo išvaizda telefonas primena aukštesnės „Lumia“ serijos pusbrolius ir iš pažiūros atrodo gana tvirtas, kad atlaikytų trečiojo pasaulio mestus iššūkius. Gamintojų teigimu budėjimo režimu telefono baterija veikia iki 26 dienų arba iki 48 dienų, jeigu naudojamasi tik viena SIM kortele. „Asha 501“ veiks atnaujina operacinė sistema „Asha“.
Telefono savininkai galės naudoti „Asha 501“ skirta mobiliųjų programėlių parduotuve ir visų svarbiausia – nemokama interneto prieiga prie „Facebook“ paskyros. Žinoma, jei tik pirks ryšio paslaugas iš „Nokia“ pasirinktų partnerių rato.
Vieno iš „Facebook“ vadovų Vaughano Smitho teigimu 5 mlrd. planetos gyventojų vis dar neturi prieigos prie interneto ir „Facebook“ gali tapti tiltu tarp šių žmonių bei pasaulinio informacijos tinklo.
„Asha 501“ bus pirmasis išmanusis telefonas, kurio vartotojai galės nemokamai siųstis iš interneto „Facebook“ duomenis. Besivystančios pasaulio šalys jau pamilo socialinius tinklus. Indija ir Brazilija yra didžiausios „Facebook“ rinkos po JAV. Šiose šalyse „Facebook“ yra antras pagal populiarumą internetinis puslapis, kuris nusileidžia tik „Google“.
„Nokia“ tikisi, kad žmonės pirks „Asha 501“ paprasčiausiai norėdami gauti nors ir lėtą, tačiau nemokamą prieigą prie „Facebook“. „Nokia“ Indijos padalinio vadovo P. Balaji teigimu suomių bendrovė sudarė išskirtines sutartis su keturiais judriojo ryšio operatoriais. Šių operatorių klientų skaičius Azijos, Afrikos ir Lotynų Amerikos šalyse siekia 800 mln.
Visi šie vartotojai įsigiję „Asha 501“ galės naudotis „Facebook“ internetinių duomenų srautu nemokamai arba su tam tikra nuolaida. „Airtel“, vienas iš paminėtų keturių operatorių, suteiks 270 mln. savo klientų 20 šalių galimybę visiškai nemokamai naudotis „Facebook“ paslauga „Asha 501“ telefone. „Nokia“ planuoja pardavinėti „nepririštus“ telefonus, tačiau tikisi, kad pagunda naudotis „Facebook“ nemokamai leis mobilaus ryšio partneriams išlaikyti klientų lojalumą. Nei „Facebook“ nei ryšio tiekėjai neatskleidžia kas mokės už nemokamų duomenų srautus, tačiau praeityje „Facebook“ jau buvo susidūrusi su panašiomis derybos. Tuomet išlaidas už nemokamai suteiktus duomenis teko prisiimti patiems ryšio operatoriams.
Pasiteisinus šiai taktikai laimėtų visos trys sandorio šalys. Ryšio tiekėjai praplėstų klientų ratą ir gautų papildomų pajamų už mokamus interneto duomenis, kuriuos neišvengiamai parsisiųstų smalsūs naujieji interneto vartotojai.
„Asha 501“ dėka daugiau vartotojų skurdžiose šalyse naudotų „Facebook“ kokybiškuose telefonuose, kuriuose būtų galima aiškiai rodyti internetinę reklamą.
Dauguma „Facebook“ vartotojų gyvena besivystančiose šalyse, tačiau keturis penktadalius pajamų socialinis tinklas gauna iš Europos ir Šiaurės Amerikos klientų. Tokią padėtį iš dalies lemia prasti besivystančių šalių gyventojų telefonai, kurie rodo nekokybiškai arba iš viso nerodo „Facebook“ reklamų. Na, o neišdegus šiam planui, „Nokia“ prarastų daugiausiai. Todėl ne be reikalo išvertus iš hindi kalbos „Asha“ reiškia viltį.