Bendrovės „Apple“ neseniai pristatytas penktos kartos populiarusis telefonas „iPhone“ tradiciškai buvo pavadintas dar vienu hitu.
Tai paliudija ir labai preliminarūs šio telefono pardavimo duomenys. Išankstiniai „iPhone 5“ užsakymai per pirmą dieną pasiekė 2 mln. vienetų ir viršijo ankstesnį rezultatą. Į tai reaguodama bendrovės akcijų kaina pasiekė rekordinę 700 JAV dolerių ribą ir dar labiau išpūtė visų laikų brangiausios bendrovės vertę.
Iš esmės pagrindinėmis „iPhone 5“ naujovėmis tapo palaikomas LTE standarto mobilusis duomenų perdavimas, sparčiau veikiantis procesorius, didesnis ekranas ir didesnė jo vaizdo raiška, nauja į ekrano paviršių integruota jutiklinė technologija. Tad vertinant vien pagal technines ypatybes skelbti dar vienos revoliucijos nėra pagrindo.
Šiandien galima rasti rinkoje įvairiais parametrais pranašesnių išmaniųjų telefonų, turinčių didesnius ekranus, geresnius fotoaparatus ar spartesnius procesorius. Pavyzdžiui, dabartinis „Sony“ flagmanas „Sony Xperia Arc S“ turi net 12 mln. taškų raiškos kamerą su specialiais lęšiais, o ką tik debiutavusiame „Motorola RAZR i“ telefone panaudotas pirmas procesorius, kurio taktinis dažnis viršija 2 GHz ribą.
Todėl pagal įvairius parametrus „iPhone 5“ nėra rinkos novatorius, o labiau primena gerą vidutinioką. Vis dėlto norint pelnyti pirkėjų palankumą to gali būti per mažai. Pateikiame 5 priežastis, kodėl „iPhone 5“ vis dar išliks geidžiamiausiu išmaniuoju telefonu pasaulyje.
1. Svarbiau yra ne atskiros funkcijos, o jų visuma, t. y. pati naudojimosi įrenginiu patirtis. Šioje srityje „iPhone 5“ greičiausiai vis dar išlieka lyderiu, taip lengvai perprantamo ir sklandžiai veikiančio įrenginio niekas kitas dar negali pasiūlyti. Nors, pažiūrėjus į naująją „Windows“ aplinką, skirtą išmaniesiems telefonams, galima susidaryti įspūdį, kad konkurentai yra labai arti.
2. Dar viena „iPhone 5“ stiprybe išlieka gerai išplėtota ekosistema, šiam telefonui pritaikytos programėlės ir paslaugos išlieka populiariausios pagal parsisiuntimų skaičių. Pagal kiekį tiek „iOS“, tiek artimiausiam jos konkurentui „Android“ skirtų programėlių skaičius yra praktiškai lygus ir abiem atvejais siekia apie 700 tūkst. Gerokai didesnis parsisiuntimų skaičius pirmuoju atveju greičiausiai iliustruoja trivialų teiginį, kad kiekybė dar nereiškia kokybės.
3. Prie „iPhone“ populiarumo prisideda ir paties telefono legenda. 2007 m. debiutavęs telefonas buvo rinkos naujovė ir pranoko tuo metu rinkoje egzistavusius konkurentų įrenginius. Jis akimirksniu tapo visų geidžiamiausiu telefonu, tačiau sunkiai prieinamu, nes bendrovė neturėjo gamybinių pajėgumų iš karto patenkinti poreikius visame pasaulyje. Taip ribota pasiūla prisidėjo prie dar didesnės jo paklausos ir kultinio įvaizdžio.
4. Bet įvaizdis dar ne viskas. Įprotis kartu su palankiomis naujojo „iPhone“ finansavimo schemomis JAV ir Vakarų šalių rinkose, kai telefoną galima pasikeisti pratęsiant esamą sutartį, toliau skatina neblėstantį šio telefono populiarumą, nors, kalbant metaforomis, revoliucinės inovacijų dvasios jame galima rasti vis mažiau. Šiuo atveju „Apple“ vis labiau įsitvirtina toje rinkos pozicijoje, kurioje „Microsoft“ buvo prieš du dešimtmečius, kai sukūrus inovatyvų produktą sugebama užimti didelę rinkos dalį, o pavėlavę konkurentai nebesugeba atsigriebti prarastos dalies, nors ir gali siūlyti pranašesnius sprendimus.
Beje, šiuo metu „Apple“ vien iš savo telefonų, kurie yra pelningiausia jos verslo sritis, pardavimo gauna apie 70 mlrd. JAV dolerių per metus, kai bendra išmaniųjų telefonų rinkos vertė matuojama 200 mlrd. JAV dolerių. „Microsoft“ beveik tokią pačią sumą pajamų, t. y. 74 mlrd. JAV dolerių per metus, gauna iš visų savo veiklos sričių.
5. Rinkos tyrimų bendrovė IHS prognozuoja, kad ateinančiais metais išmaniųjų telefonų pardavimas pasaulyje ūgtelės dar keliasdešimt procentų ir pirmą kartą viršys įprastų telefonų pardavimą. Todėl jei su naujuoju savo telefonu „Apple“ ir praras kelis užkietėjusius „iPhone“ gerbėjus, juos pakeis daugybė naujų pirkėjų, nusprendusių pirmą kartą įsigyti išmanųjį telefoną ir girdėjusių apie „iPhone“ galias.
Žvelgiant į tolesnę perspektyvą „Apple“ turėtų galvoti apie naujus „arkliukus“ savo produktų spektre, kurie galėtų padėti užkariauti tuos rinkos segmentus, kuriuose konkurencija dar nėra didelė. Vienas tokių galėtų tapti mažesnio formato planšetiniai kompiuteriai, kuriame šiuo metu patogiai dominuoja vienintelė „Samsung“.