Nuo gegužės pabaigos išankstinio mokėjimo mobiliojo ryšio paslaugų abonentams turėtų atsirasti galimybė perkelti savo numerį ne tik į esamo, bet ir į bet kurio kito operatoriaus reguliaraus mokėjimo planus. Be to, numerio perkėlimas visiems klientams taptų atliekamas per 24 valandas.
Tokius pokyčius numatantis projektas šiuo metu derinamas Ryšių reguliavimo tarnyboje (RRT), oficialiai patvirtina jos atstovai. O DELFI šaltinių žiniomis, RRT yra nusiteikusi pritarti šiems pokyčiams. Tuomet jie įsigaliotų nuo gegužės 25 d.
Kol kas išankstinio mokėjimo abonentų „migracija“ įmanoma tik tuo atveju, jei vartotojas pasirenka esamo operatoriaus reguliaraus mokėjimo paslaugas ir tuomet „išeina“ pas kitą operatorių.
„Iš pradžių numerį reikia „notifikuoti“, t. y. perkelti į savo operatoriaus reguliaraus mokėjimo planą ir tik paskui – į kito operatoriaus tinklą. Naujasis Abonento teisės išlaikyti abonentinį numerį, keičiant viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėją, paslaugų teikimo vietą arba būdą, užtikrinimo sąlygų ir tvarkos aprašo projektas buvo paskelbtas viešai konsultacijai, jame buvo siūloma galimybė išankstinio mokėjimo numerį iškart (be papildomų procedūrų) perkelti į kito operatoriaus tinklą. Šiuo metu projektas derinamas Ryšių reguliavimo tarnyboje“, – komentuoja RRT.
Trykšta entuziazmu
Didžiausią entuziazmą dėl išankstinio mokėjimo abonentams atsirasiančių galimybių migruoti rodo „Bitė“. Bendrovės generalinio direktoriaus pavaduotojas klientams Christopheris Robbinsas teigia, kad būdama mažiausia išankstinio mokėjimo rinkos dalyve, „Bitė“ šiuo atveju turės daugiausia galimybių augti. Operatorė planuoja ir vienais ar kitais būdais vartotojus šviesti apie atsirasiančią galimybę „migruoti“.
„Galimybę keisti operatorių išankstinio mokėjimo klientams vertiname labai teigiamai, tai atneš didelės naudos tiek vartotojams, tiek visai rinkai. Kai kuriose šalyse tokiu atveju šviečiamąją kampaniją surengia rinkos prižiūrėtojas. Abejoju, ar tai nutiks Lietuvoje, todėl tarp mūsų planų yra TV kampanijos ar informacija salonuose, kad klientai žinotų, jog yra ir tokia galimybė“, – DELFI kalba Ch. Robbinsas.
Jis taip pat sveikina ir galimybę „migruoti“ per 24 valandas (šiuo metu tai trunka apie 5 paras). Pasak Ch. Robbinso, pasaulinė patirtis rodo, kad kuo greičiau šis procesas sutvarkomas, tuo daugiau abonentų ryžtasi keisti operatorių.
Pašnekovo teigimu, didžiąją dalį išankstinio mokėjimo abonentų sudaro jaunimas, mažesnes pajamas gaunantys ar stabilių pajamų neturintys asmenys. Daliai klientų svarbus ir išankstinio mokėjimo suteikiamas anonimiškumas. Ch. Robbinsas taip pat išskiria du laikotarpius, kuomet vartotojai dažniausiai priima sprendimą pradėti naudotis reguliaraus mokėjimo paslaugomis: susiradus pirmąjį darbą bei persikėlus gyventi į pirmąjį (nuomojamą ar nuosavą) būstą, kuomet ieškoma alternatyva fiksuotajai telefono linijai. Bendrovės skaičiavimais, kas mėnesį apie 1–2 tūkst.
„Labas“ paslaugos vartotojų tampa reguliaraus mokėjimo „Bitės“ planų abonentais
. „Vis dėlto sunku pasakyti, ar reguliaraus mokėjimo paslaugas besirenkantys operatoriai yra ištikimi savo operatoriui. Rinkdamiesi reguliarų mokėjimą, vartotojai paprastai kruopščiai išnagrinėja visų operatorių pasiūlymus. Operatorių pranašumas yra nebent tai, kad jie turi kiek daugiau informacijos bei ryšio su savo išankstinio mokėjimo klientais. Tad iniciatyva rinktis reguliariojo mokėjimo paslaugas dažniau ateina ne iš kliento, o iš jo išankstinio mokėjimo paslaugas teikiančio operatoriaus“, – komentuoja Ch. Robbinsas.
Savo ruožtu „Tele2“ taip pat teigia, kad dėl planuojamų pokyčių vartotojai išloš, tačiau revoliucijos bendrovė nemato.
„Radikalių naujovių dėl planuojamos tvarkos nebus. Visi pokyčiai tėra tai, kad bus lengviau pakeisti operatorių. Apklausų duomenimis, turime iki 60 proc. išankstinio mokėjimo rinkos. Neturėtume tiek rinkos, jei mūsų pasiūlymai vartotojams netiktų – jie tiesiog rinktųsi kitus operatorius ir kitas mokėjimo formas“, – komentuoja „Tele2“.
Ryšių reguliavimo tarnybos paskutinio 2010 m. ketvirčio duomenimis, išankstinio mokėjimo paslauga Lietuvoje naudojasi 2,873 mln. abonentų. 41,3 proc. šios rinkos tenka „Tele2“, 39,3 proc. – „Omnitel“, 18,8 proc. – „Bitei“, o dar 0,6 proc. – savo tinklų neturintiems virtualiems operatoriams.