Praeitą savaitę vykusioje viešoje spaudos konferencijoje „Apple“ korporacijos generalinis direktorius Styvas Džobsas (Steve Jobs), pagaliau kiek detaliau pakomentavo šiuo metu internete itin aktyviai aptarinėjamas, naujausio šios bendrovės produkto – „iPhone 4“ išmaniojo telefono, problemas bei pasidalino kita įdomia informacija.
Ryšio kokybės problema arba „Antenų karas“
Kalbėdamas apie Styvo „detalesnius paaiškinimus“ jokiu būdu omenyje neturėjau viešo prisipažinimo, kad „iPhone 4“ įrenginio antenų konstrukcija bei išdėstymas yra niekam tikę ir kad vartotojai turėtų atsipeikėti bei kuo greičiau skubėti atsiimti savo pinigų. Nors tokia galimybė ir egzistuoja, panašu, kad ja kol kas pasinaudojo tikrai nedidelis kiekis nepatenkintų vartotojų. Ir nenuostabu kodėl, kadangi „Apple“ rinkodaros bei viešųjų ryšių „cukrus“ atrodo yra itin paveikus. Styvas Džobsas minėtoje konferencijoje žiniasklaidai teigė, kad ryšio kokybės problema nėra jau tokia ir opi kaip kad daugelis linkę manyti. Anot generalinio „Apple“ direktoriaus šis nesklandumas sukelia tik vieną nutrauktą skambutį iš šimto galimų, todėl kaip jau galima buvo seniai numatyti, savo kalboje daugiausiai jėgų jis skyrė postringavimams apie operacinės sistemos klaidelę (o tiksliau klaidingą ryšio stiprio skaičiavimo formulę). Ją ištaisius vartotojai nebus „apgaudinėjami“ ir ryšio kokybė bus esanti tokia, kokia ir turėjo būti nuo pat prekybos pradžios – puiki.
Na ką gi, „iOS 4.0.1“ operacinės sistemos atnaujinimas jau pasirodė ir atrodo ryšio kokybė pagerėjo, bent jau vizualiai. Nepaisant oficialiose „Apple“ forumuose pasirodžiusių vartotojų nusiskundimų dėl neįdiegiamo atnaujinimo (taip, taip ir klaidų ištaisymai gali turėti klaidų), sėkmingai tai atlikę „iPhone 4“ savininkai vis dėlto nesidžiaugia nepriekaištinga ryšio kokybe. Kaip skelbia daugelis tinklaraščių, o taip pat ir patikimų apžvalginių portalų, prasto ryšio zonose „netinkamai laikant“ prietaisą pokalbiai su artimais žmonėmis vistiek nutrūksta, nors ekrane ryšio stulpelių ir rodoma daugiau nei prieš tai.
Kad ir kaip ten bebūtų, mobiliojo ryšio nesklandumų galima išvengti visiškai, jeigu „iPhone 4“ yra nešiojamas specialiuose dėkluose. Apie juos konferencijoje taip pat buvo pakalbėta plačiau – pasirodo „Apple“ vertindama savo klientus, ketina visiems vartotojams, įsigijusiems papildomus dėklus „iPhone 4“ prekybos pradžioje, išpirkti jų nuoskaudą grąžinant papildomai išleistus pinigus. Maža to, bendrovė ketina nemokamais dėklais aprūpinti ir visus būsimus „iPhone 4“ savininkus, pirksiančius savo prietaisą iki šių metų rugsėjo 30 d. Na, o žmonės, kurie vis tiek liks nepatenkinti (kaip jau buvo minėta ankščiau) turi galimybę grąžinti savo pirkinį per 30 dienų ir atgauti visus išleistus pinigus. Visai teisinga ir ne ką mažiau padoru, ar ne?
Tačiau specialiosios konferencijos metu, vienos iš didžiausių IT kompanijų pasaulyje vadovas pasielgė ne itin padoriai. Bent jau tuo (kartu su manimi) yra įsitikinę daugelis „HTC“, „BlackBerry (RIM)“ bei „Samsung“ telefonų savininkų. Kodėl? Ogi todėl, kad konferencijos metu Styvas Džobsas išsirinkęs keletą konkurentų produktų, o tiksliau „BlackBerry Bold 9700“, „HTC Droid Eris“ „Samsung Omnia II“ išmaniųjų telefonų modelius, vaizdžiai visiems lankytojams pademonstravo, kad tą pačią ryšio problemą turi ir šie įrenginiai – tam tikru būdu laikant juos rankose, ryšio indikatorius taip pat reprezentuoja itin prastą bangų stiprį. Įdomu kaip psichologiškai būtų galima traktuoti tokį, pavadinkime, „negražų“ bendrovės „Apple“ viešųjų ryšių ėjimą? Manau daugelis sutiktų, kad pirmą reikia apsikuopti savo daržą prieš mėtant akmenis į kito.
Pardavimai ir toliau stebina
Nepaisant įvairių techninių nesklandumų bei nesuskaičiuojamo kiekio internetinių skundų, parodijų bei kitokios neigiamos informacijos, „Apple“ ir toliau džiaugiasi augančiomis pajamomis bei žinoma vis didėjančiu pelnu. Istoriniu produktu jau tapti spėjęs „iPhone 4“ išmanusis telefonas ir toliau muša perkamumų rekordus. Mes jau pranešėme apie per tris dienas parduotų 1,7 mln. šio telefono vienetų, tačiau atrodo bėgant laikui, šis skaičius tik didėja. Ir didėja vis sparčiau. Aprašomos konferencijos metu, Styvas pranešė, kad nuo birželio 24 dienos, „Apple“ jau pardavė daugiau kaip 3 milijonus „iPhone 4“ telefono modelių. Šis skaičius viršijo visus lūkesčius, o ketvirtasis „iPhone“ tapo greičiausiai perkamu visų laikų „Apple“ produktu.
Pakeliui į Europą
Tačiau prekybos mąstai turėtų tik didėti, kadangi jau yra žinoma, jog Liepos 30 d. „iPhone 4“ pasirodys dar 17 šalių į kurių sąrašą patenka šios valstybės: Australija, Austrija, Belgija, Kanada, Danija, Suomija, Hong Kongas, Airija, Italija, Liuksemburgas, Nyderlandai, Norvegija, Naujoji Zelandija, Singapūras, Ispanija, Švedija ir Šveicarija. Kartu sulyg šiuo įvykiu, rinkoje taip pat pasirodys ir baltos versijos „iPhone 4“ modeliai.
Kas toliau?
Be prasidedančios platesnio mąsto prekybos ir kelių oficialių pranešimų apie sumuštus perkamumo rekordus, toliau seks dar keli atnaujinimai. Artimiausią iš jų Styvas jau spėjo anonsuoti – greitu metu pasirodys dar vienas „iOS 4“ klaidų ištaisymo paketas, kuriame bus sutvarkyta kita rimta techninė įrenginio bėda – artumo jutiklio funkcionavimas. Jei šis bei būsimi atnaujinimai bus vykę, „Apple“ bent kiek priartės prie pradinės „iPhone 4“ vizijos: netobulo, bet itin populiaraus, riboto galimybių aspektu, bet bent jau visas esamas funkcijas visiškai išnaudojančio išmaniojo telefono.
Daugiau informacijos apie konferenciją anglų kalba bei daug nuotraukų iš renginio rasite apsilankę Engadget.com svetainėje. Šiame straipsnyje pateiktos nuotraukos taip pat yra iš šio tinklalapio.