D. Britanijos prekybos centruose įrengta nauja GSM monitoringo sistema, sekdama lankytojų mobiliųjų telefonų signalus, stebi, į kurias parduotuves pirkėjai užsuka dažniausiai ir kiek laiko jose praleidžia, skelbia dienraštis „Times“.
Dienraščio žiniomis naujoji GSM signalus sekanti stebėjimo sistema jau įrengta dviejuose šalies prekybos centruose, tarp jų Portsmute veikiančiame „Gunwharf Quays“ centre. Birželį tokia sistema bus pradėta naudoti dar trijuose prekybos centruose.
Nedideli imtuvai, sumontuoti ant prekybos centro sienų, seka lankytojų telefonų skleidžiamus signalus ir, naudodami trianguliaciją, apskaičiuoja telefono buvimo vietą kelių metrų tikslumu. Pasak dienraščio, šiais imtuvais besiremianti stebėjimo sistema negali nustatyti mobiliųjų telefonų numerių ir vartotojų tapatybės, o tik individualius telefonų IMEI numerius. Kita vertus, nerašoma, ar nekyla teisinio pobūdžio abejonių dėl tokios įrangos naudojimo, nes greičiausiai IMEI numeris nurodomas imtuvams „apsimetinėjant“ mobiliojo ryšio bazinėmis stotimis.
Pasak „Times“, ši technologija gali atskleisti, kada pirkėjai ateina į prekybos centrą, į kokias parduotuves užeina, kiek laiko jose praleidžia ir kokiu maršrutu vaikšto po prekybos centrą iki jį palikdami.
Šie duomenys esą yra naudingi prekybos centrų operatoriams. Pavyzdžiui, jei paaiškėtų, kad 6 valandą vakaro prekybos centre vis dar yra 10 tūkstančių, būtų galima nagrinėti galimybę pratęsti darbo valandas, o žinia apie tai, kad dauguma X parduotuvėje apsilankiusių pirkėjų ateina į parduotuvę Y, praverstų rinkodaros požiūriu.
Tokiomis stebėjimo technikos galimybėmis jau naudojasi Porstmuto „Gunwharf Quays“ prekybos centras: pavyzdžiui, jo vadybininkai buvo nustebinti, kad nepaprastai didelę centro lankytojų dalį sudarė vokiečiai (imtuvai gali nustatyti, kokioje šalyje užregistruotas telefonas). Praktinė išvada – centro administracija liepė išversti į vokiečių kalbą naudojimosi automobilių stovėjimo aikštele instrukciją.
Lankytojų buvimo vietos prekybos centruose stebėjimo įrangą įdiegusi britų bendrovė „Path Intelligence“ tvirtina, kad tokie imtuvai tėra tik rinkos tyrimų instrumentas. Pasak bendrovės atstovo, nėra jokios galimybės tokiu būdu gautą informaciją susieti su konkrečiais asmenimis. „Šiuose duomenyse nėra nieko asmeniška“, – sakė jis.
Kai kurios vartotojų privatumą ginančios organizacijos išreiškė susirūpinimą dėl tokios technologijos naudojimo. Nors, jų teigimu, tokiu būdu gaunami duomenys teisine prasme nėra asmeniniai, technologija „kelia potencialų pavojų, kad, pasinaudojus ryšio operatorių suteiktais duomenimis, bus galima nustatyti konkrečių vartotojų apsipirkinėjimo ypatumus.
Naujasis pirkėjų įpročių stebėjimo būdas nėra pigus: įrangos nuoma kainuoja apie 20 tūkst. svarų per mėnesį, rašo „Times“.