„Screen Digest“ tyrimų bendrovė paskaičiavo, jog reklamos mobiliuosiuose įrenginiuose pajamos pasieks 1,77 milijardo eurų (maždaug 6,11 milijardo litų) iki 2012. Didžiausią rinkos dalį sudarys reklama mobiliojoje televizijoje – apie 1,55 milijardo eurų (5,35 milijardo litų). Kai kuriems reklamos formatams seksis geriau, kitiems prasčiau.
Iki 2012 m. reklama sudarys maždaug 20 % mobiliosios televizijos pajamų, bet kol neatsiras specifiniai būdai žiūrimumui skaičiuoti, ši sritis vargu ar bus laikoma atskiru reklamos kanalu. Tokios šalys kaip Japonija ir Pietų Korėja, kurios leis nemokamai žiūrėti mobiliąją televiziją, sukurs daugiau galimybių reklamai nei šalys, kuriose už mobiliąją televiziją reikės mokėti mėnesinį mokestį (Šiaurės Amerika ir didžioji Europos dalis). Reklama mobiliojoje internetinėje televizijoje bus mažiau populiari ir pasieks 213 milijonų eurų (apie 735 milijonus litų). Didžiąją dalį šių pinigų generuos ištraukos iš populiarių laidų ir nuolat atnaujinamos programos, tokios kaip naujienos ar pranešimai apie orus.
„Screen Digest“ taip pat teigia, kad reklamos pajamos iš žaidimų, pačių vartotojų sukurto turinio ir muzikos bus nedidelės. Tačiau šios reklamos formos sukurs naujoviškas rinkodaros galimybes įmonėms, kurios nori suartėti ir interaktyviai bendrauti su savo pirkėjais. Pavyzdžiui, „Screen Digest“ prognozuoja, kad kiekvienais metais nuo 2012 visame pasaulyje bus parsisiunčiama daugiau nei 60 milijonų žaidimų, kurių kainas padengs reklama.
Dabar mobilieji telefonai sutinkami daug dažniau nei netgi asmeniniai kompiuteriai. Telefonai suteikia reklamos kūrėjams galimybę perduoti vartotojui savo žinutę, kur jis bebūtų, nesvarbu kada. Reklama telefonu pasiekia potencialų pirkėją tiesiogiai ir suteikia galimybes efektyviau pasiekti tikslinę auditoriją bei įtraukti vartotoją.
Davidas MacQueenas, „Mobile“ vadovas ir vienas iš ataskaitos bendraautorių, teigia: „Mobilioji reklama, o ypatingai visas multimedijos galimybes išnaudojanti mobilioji reklama, yra sparčiai augantis verslas, veikiantis greitai besivystančioje rinkoje. „Nokia“, „Microsoft“ ir „Google“ labai aktyviai kuria arba įsigyja mobiliosios reklamos platformas. Potencialas yra didžiulis ir dalis didžiausių pasaulio bendrovių kovoja dėl to, ką jos suvokia kaip naujausią stambią reklamos rinką“.
„GroupM“ priklausantys reklamos agentūrų vadovai 25 šalyse teigiamai vertino mobiliosios reklamos galimybes, ypatingai galimybes rinktis vartotojus pagal buvimo vietą, reklamos interaktyvumą ir vartotojų susidomėjimą. Pagrindinės priežastys, kodėl agentūros nenaudojo mobiliosios reklamos, yra prasta patirtis ir sudėtingumas vartotojui, ribotos mobiliųjų įrenginių galimybės ir reklamos sėkmingumo matavimo sistemų nebuvimas.
Kol kas tik 15 procentų reklamos agentūrų yra išbandžiusios mobiliąją reklamą atskirai ar kaip reklamos kampanijos dalį. Tai pabrėžia esminę „Screen Digest“ tyrimo išvadą, jog tai nauja ir besivystanti rinkodaros priemonė. Iš mobilią reklamą bandžiusiųjų agentūrų, 75 procentai reklamos tikslais nors kartą kartu su preke siūlė turinį mobiliajam telefonui, o 67 procentai naudojo multimedijos reklamą, skirtą mobiliesiems įrenginiams.
Šiek tiek keista, kad tyrime nebuvo analizuota reklamos mobiliajame internete vertė. Tyrimas buvo skirtas išanalizuoti turtingo turinio (angl. rich content) reklamos galimybėms ir apėmė tik mobiliąją TV, transliacijas internetu, vartotojų sukurtą turinį, muziką ir žaidimus. Tačiau „Google“ jau dabar siūlo reklamą su vaizdais internete, o „flash“ turinys jau greitai gali būti naudojamas visuose įrenginiuose, tad mobilusis internetas labai greitai gali tapti be galo panašus į įprastąjį. Ar tai nereikš, kad televizija ir muzika liks mažiau svarbios nei įprasta „banerinė“ reklama?
Parengta pagal „Slashphone“ ir „ScreenDigest“.