Pirmajame 2008 m. ketvirtyje mobiliųjų telefonų pardavimai padidėjo 14 procentų palyginus su tuo pačiu laikotarpiu 2007 m., praneša dvi rinkos tyrimų bendrovės. Tačiau jos pažymi, kad, palyginus su paskutiniu 2007 m. ketvirčiu, pardavimai šiek tiek sumažėjo.
„Strategy Analytics“ (Milton Keynes, Anglija) teigia, kad per pirmuosius tris 2008 m. mėnesius parduoti 282 milijonai mobiliųjų telefonų vienetų, o tai yra 14 procentų daugiau, nei pernai. Didžiausia paklausa ir toliau išlieka besivystančiose Afrikos ir Azijos šalyse. Ši tendencija turėtų išsilaikyti ir visus metus.
Korėjos gamintojų LG ir „Samsung“ pardavimų augimas buvo įspūdingiausias. Šios bendrovės padidino savo telefonų pardavimus 2–4 kartus labiau nei kiti mobiliųjų įrenginių rinkos dalyviai. Nokia išlaikė tvirtus 41 procentą pasaulinės rinkos, tačiau nerimą kelią populiarumo stoka JAV ir ne itin stiprūs išmaningųjų telefonų pardavimai.
Motorola bendrovei sekasi gana prastai ir atsirado rimta rizika, kad persitvarkymo metu ją aplenks LG. „Sony Ericsson“ augimas sustojo, iš dalies todėl, kad įmonė nepasiūlė nieko ypatingo ir dėl prastų pozicijų besivystančių pasaulio šalių rinkose. Apple rinkos dalis smuko iki 0,6 procento.
Tuo tarpu kita rinkos tyrimų bendrovė IDC (Framingham, Masačusetsas, JAV) paskaičiavo, kad per pirmą 2008 m. ketvirtį bendrovės pardavė 291 milijonų telefonų, tai yra 14,3 procento daugiau nei tuo pačiu metu pernai, bet 11,6 procento mažiau, nei paskutinį 2007 ketvirtį.
Abi tyrėjų grupės sutinka dėl penkių didžiausių bendrovių, nors yra nedideli skirtumai apskaičiuojant rinkos dalis ir bendrovių augimą.
„Strategy Analytics“ prognozuoja, kad antrą ketvirtį bus parduota apie 280 milijonų telefonų, 12 procentų daugiau nei antrame 2007 m. ketvirtyje. IDC konkrečių skaičių neprognozuoja, bet mano, kad telefonų pirkimams neigiamą įtaką gali daryti prasta pasaulinė ekonominė situacija.
Nokia jau antrą ketvirtį iš eilės gali pasigirti turinti 41 procentą pasaulinės mobiliųjų telefonų rinkos, kaip teigia „Strategy Analytics“. Ši bendrovė pardavė net 115,5 milijono telefonų. „Samsung“ rinkos dalis siekė 16,4, „Motorola“ – 9,7, „LG Electronics“ – 8,6, o „Sony Ericsson“ – 7,9 procento.
Savo ataskaitoje bendrovė IDC nurodo, kad „Nokia“ pardavimai padidėjo 26,8, „Samsung“ – 33, „LG Electronics“ – 54,4, o „Sony Ericsson“ – tik 2,3 procento palyginus su tuo pačiu 2007 ketvirčiu. „Motorola“ pardavimai lyginamu laikotarpiu krito net 39,7 procento.
„Strategy Analytics“ skaičiavimais, Nokia išmaningųjų telefonų sektoriuje nukrito nuo 50 iki 44 procentų palyginus su pirmu 2007 ketvirčiu. Varžovai, tokie kaip RIM („Blackberry“ telefonų kūrėjai) ir „Samsung“, daug aktyviau varžosi šioje rinkoje, o dalis naujausių „Nokia Nseries“ ir „Eseries“ telefonų nebuvo tokie populiarūs kaip tikėtasi.
„Nokia“ vėl sekėsi geriau, nei konkurentams. Ši bendrovė pardavė daugiau telefonų, nei tris žemesnes vietas užimantys pardavėjai kartu. Didelę reikšmę kiekiams turėjo sėkmingi paprastų telefonų (tokių kaip 1100 ir 1200) pardavimai besivystančių šalių rinkose, o sudėtingesni įrenginiai, tokie kaip „Nokia 5310“, „Nokia 5610“, abu „Nokia 6500“ modeliai ir „Nseries“ telefonai užtikrino dideles bendrovės pajamas. „Nokia“ pardavimai neturėtų mažėti, nes ši bendrovė gerai įsitvirtinusi besivystančiose rinkose.
„Motorola“ nesėkmės gali leisti LG aplenkti konkurentę antrame šių metų ketvirtyje. Bendrovės „Motorola“ pardavimų smukimas, ypač Šiaurės Amerikoje, per pirmąjį 2008 m. ketvirtį ne tik nesumažėjo, bet dar ir pagreitėjo.
Šiuo metu vidinio pertvarkymo krečiamos bendrovės „Motorola“ pasaulinė rinkos dalis yra 10 procentų. Tai žemiausias rodiklis, kurį „Strategic Analytics“ tyrėjai užfiksavo per visą savo tyrimų istoriją. „Motorola“ mobiliųjų telefonų padalinys užregistravo 12 procentų nuostolius, didžiausius, kokius kompanija yra patyrusi nuo 2004 m.
Pagrindinis to veiksnys yra patrauklių telefonų modelių stoka visuose segmentuose. Deja, gali tekti dar ilgai laukti, kol ši situacija pasikeis, nors gandai apie visą šūsnį naujų „Motorola“ modelių jau sklando. Be to, „Motorola“ stengiasi pakeisti situaciją atskirdama savo mobiliųjų įrenginių verslą nuo motininės bendrovės ir gerindama savo technines ir programines platformas, kad pateiktų rinkai naujus modelius vėliau šiais metais.
„Sony Ericsson“ augimas praktiškai sustojo. Per pastaruosius 12 mėn. šios bendrovės pardavimų augimas sulėtėjo nuo 64 iki 2 procentų. Bendrovės teigimu, problemos kilo dėl mažėjančios paklausos pigesniems ir vidutinės kainos modeliams, dalių trūkumas ir pigių modelių augančioms Azijos ir Okeanijos rinkoms stoka. „Sony Ericsson“ tikisi pakeisti situaciją vėl susikoncentruodama į Šiaurės Amerikos rinką su naujais W350, W760, Z555 ir „Xperia“ modeliais. Be to, šiais metais visam pasauliui turėtų būti pristatyti keli nauji „Cybershot“, „Walkman“ ir naudojimuisi internetu skirti įrenginukai.
„Samsung“ dar geriau įsitvirtino antroje pozicijoje ir dar labiau pralenkė „Motorola“. Nors nuo šventinio ketvirčio pardavimai nepadidėjo, „Samsung“ pagerino savo pozicijas augančiose rinkose, siekdama išbalansuoti sumažėjusią paklausą Europoje ir Šiaurės Amerikoje. Bendrovė sumažino išlaidas rinkodarai ir užsitikrino dviženklį pelningumą. „Samsung“ jaučiasi užtikrinti, kad parduos suplanuotus 200 milijonų telefonų vienetų šiais metais ir artimiausiais mėnesiais planuoja pateikti daugiau itin funkcionalių įrenginių.
„Strategy Analytics“ nuomone, geriausiai rinkoje sekėsi „LG Electronics“. Ši bendrovė pardavė 24 milijonus telefonų pasaulinėje rinkoje ir augo maždaug keturis kartus sparčiau nei konkurentų vidurkis. Pagal parduotų telefonų skaičių LG, pirmą kartą nuo 2006 m. pradžios, aplenkė „Sony Ericsson“ ir turi neblogą šansą pasivyti „Motorolą“ bei užimti trečią vietą tarp mobiliųjų telefonų gamintojų. LG sėkmę užtikrino aukšta bendrovės aukščiausios klasės telefonų, tokių kaip „Viewty“, „Voyager“ ir „Venus“, paklausa. Šios bendrovės pelningumas vėl pakilo iki dviženklio skaičiaus. Šiais metais LG planuoja stiprinti savo pozicijas besivystančiose rinkose ir pateikti dar daugiau aukštos klasės įrenginių.
Rinkos naujokas „Apple“ parodė silpnumo požymius. Po trijų ketvirčių augimo iš eilės, šios bendrovės pasaulinė rinkos dalis nukrito viena dešimtąja procento, nuo 0,7 procento paskutiniame 2007 ketvirtyje.
„Strategy Analytics“ duomenimis, per pirmuosius tris 2008 m. mėnesius „Apple“ pardavė 1,7 milijono „iPhone“ telefonų visame pasaulyje, žymus sumažėjimas nuo 2,3 milijono parduotų 2007 paskutiniame ketvirtyje. Pardavimai greičiausiai sumažėjo dėl žemo „iPhone“ populiarumo Europoje ir dėl to, kad dauguma parduotuvių JAV nusipirko didelius „iPhone“ telefonų rezervus. 2008 birželį planuojama 3G „iPhone“ pardavimų pradžia turėtų padėti bendrovei atsigauti, jei tik ji nepakartos ankstesnių klaidų ir pernelyg neužkels naujojo modelio kainos.