Kaip rodo Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos (RRT) užsakymu atlikti tyrimai, vartotojai yra patenkinti teikiamų judriojo telefono ryšio paslaugų kokybe. Apklausa, kurioje dalyvavo po 600 UAB „Bitė Lietuva“, UAB „Omnitel“ ir UAB „Tele2“ tinklo paslaugų vartotojų nuo 16 iki 85 metų, RRT siekė įvertinti, kaip judriojo telefono ryšio paslaugų vartotojai vertina jiems teikiamų paslaugų kokybę.
Buvo siekiama gauti informaciją, kaip vartotojai bendrai vertina jiems teikiamų paslaugų kokybę, ir atspindėti vartotojų pasitenkinimo populiariausiomis viešojo judriojo telefono ryšio paslaugomis lygį. Apklausoje dalyvavę paslaugų vartotojai, nepriklausomai nuo paslaugų teikėjo, perduodamo balso kokybę įvertino: puikiai – apie 20 proc., gerai – daugiau kaip 60 proc. Taip pat šis tyrimas parodė, kad kaimuose, miesteliuose, miestuose bei didmiesčiuose gyvenantys apklaustieji perduodamo balso kokybę vertina panašiai. Pažymėtina, kad šio tyrimo rezultatai atitinka 2006 m. RRT atliktus balso perdavimo kokybės techninius matavimus ir tyrimus. Pastarieji parodė, kad visų operatorių balso perdavimo kokybė patikimo ryšio zonose yra patenkinama arba gera.
Daugiau nei 60 proc. apklausoje dalyvavusių ir SMS paslaugomis besinaudojančių paslaugų vartotojų šias paslaugas vertina gerai. Į klausimą „Per kiek laiko trumpoji žinutė (SMS) turėtų pasiekti adresatą, kad SMS siuntimo paslaugą laikytumėte kokybiška?“ daugiau nei 43 proc. apklausoje dalyvavusių vartotojų atsakė pageidaujantys, kad tai būtų atliekama ne ilgiau kaip per 5 sekundes, daugiau kaip 35 proc. vartotojų pageidavo, kad tai neviršytų 15 sekundžių, daugiau nei 16 proc. vartotojų būtų priimtinas ir 1 minutės intervalas. Labai maža apklaustųjų dalis būtų patenkinta 10 min. ir 1 val. intervalu. 2006 m. RRT atlikti tyrimai parodė, kad skirtingų operatorių vidutinė SMS nusiuntimo trukmė svyruoja nuo 9 iki 12 sekundžių.
Judriojo interneto (WAP, HTTP, FTP ir kitų) ir iliustruotų žinučių (MMS) paslaugų kokybę didžioji dauguma vartotojų vertina gerai, tačiau buvo nustatyta, jog šiomis paslaugomis dauguma vartotojų visai nesinaudoja, o apsiriboja pokalbių mobiliuoju telefonu ir trumpųjų žinučių (SMS) paslaugomis.
Tyrimas parodė, kad beveik 70 proc. visų apklaustųjų, nepriklausomai nuo judriojo telefono ryšio paslaugų teikėjo, jiems teikiamas paslaugas bendrai yra įvertinę gerai. Iš siūlomų judriojo ryšio paslaugų teikėjų teikiamų paslaugų įvairovės, dauguma vartotojų dažniausiai naudojasi pokalbių ir trumpųjų žinučių (SMS) paslaugomis.
RRT savo įranga atlieka bandomuosius skambučius, trumpųjų žinučių siuntimus ir kontrolinius GPRS sujungimus visuose trijuose Lietuvos teritorijoje veikiančiuose viešojo judriojo telefono ryšio operatorių tinkluose ir nuo 2004 metų viešai skelbia apibendrintus rezultatus apie aukščiau minėtų operatorių teikiamų paslaugų kokybę. Tačiau informacijos, kaip patys vartotojai vertina šių paslaugų kokybę, trūko.
RRT šiemet savo įranga UMTS (3G) tinkluose pradėjo vykdyti kontrolinius matavimus, siekdama įvertinti bei palyginti UMTS (3G) tinklų operatorių siūlomų naujų paslaugų kokybę.
Išsamesnę informaciją apie tyrimo rezultatus ir naudotą metodiką galima rasti RRT interneto svetainėje.