Prieš prasidedant kalėdiniam dovanų pirkimo vajui Lietuvos mažiesiems pristatyta naujiena – 5–8 metų vaikams skirtas mobilusis telefonas „Meškafonas“. Tačiau spalvingais telefonais mažyliai džiaugėsi neilgai, nes dalį jų teko nešti pardavėjui, kad pakeistų. Į Lietuvą meškiuko formos mobilųjį telefoną atvežusi bendrovė „Tele2“ pripažįsta, kad dalis į pirkėjų rankas patekusių „Meškafonų“ buvo brokuoti.
Meškiukas užmigo ir nepabunda
Jau trečio „Meškafono“ nuo Kalėdų laukianti kaunietė Genovaitė Dabrilkienė DELFI pasakojo, kad pirmojo ketverių metų dukrai Kalėdų senelio padovanoto meškučio nepavyko užprogramuoti ir „Tele2“ jį iškart pakeitė kitu. Tačiau ir antrasis kartas buvo nesėkmingas.
„Vaikas Kalėdoms gavo neveikiantį „Meškafoną“, mažai mergaitei buvo sunku suprasti, kodėl jos meškiukas nedainuoja kaip reklamoje. Mes aiškinome, kad čia tikras skambinimas, todėl reikia ilgiau palaukti“, – istoriją prisiminė moteris.
Ir nors antrasis telefonas susiprogramavo, tačiau neveikė ryšys ir „Meškafono“ abonentas visada būdavo nepasiekiamas.
„Salono darbuotojai pripažino, kad visa serija šių telefonų brokuota ir pasakė, kad kai gaus naują, paskambins. Visą mėnesį jau laukiame jų skambučio, o sąskaitas už paslaugą, kuria iki šiol nesinaudojame, gauname“, – tvirtino kaunietė.
„Vaikas kito telefono neturi, jau jį ir pamiršo. Dukrai sakom, kad užmigo ir dabar miega meškiukas“, – pasakojo ketverių metų dukters mama.
„Tele2“: „Meškafonai“ genda retai
„Tele2“ pripažįsta, kad atsivežė ir brokuotų meškučio formos telefonų, tačiau neatskleidžia nei kiek iš viso jų parduota, nei kokia dalis buvo brokuota.
„Tele2“ atstovas spaudai Mindaugas Biliauskas DELFI tvirtino, kad brokuotų telefonų yra nedidelis kiekis, o dažniausias brokas – telefonas būna ne ryšio zonoje. Mobiliojo ryšio bendrovės atstovas atkreipia dėmesį, kad daliai klientų nepavyksta iš karto suprogramuoti šio telefono, tačiau tai nėra gedimas, nes jį atnešus į „Tele2“ parduotuvę, „Meškafono“ numerius įveda pardavėjas.
„Iš principo „Meškafono“ gedimai yra reti, reikia tai pripažinti. Žmonės, pirkdami šio telefono pakuotę, kartu gauna ir instrukciją, kaip teisingai programuoti telefoną. (...) Tačiau tai yra naujas dalykas, analogų Lietuvoje nėra, natūralu, kad kai kurie žmonės nemoka suprogramuoti šio telefono ir laiko tai gedimu, dėl to kreipiasi į taisyklas, prekybos salonus“, – aiškino M. Biliauskas.
Jo teigimu, jei „Meškafonas“ išties sugedo, jį reikėtų nunešti į prekybos saloną, kur bus pakeičiamas nauju.
„Tele2“ atstovas pripažįsta, kad šie telefonai yra ypač populiarūs ir tėvai juos mielai perka savo mažyliams.
Oficialiai skundėsi vienas pirkėjas
Vienintelį skundą dėl „Meškafono“ yra gavusi Valstybinė ne maisto produktų inspekcija. Tarnybos vyriausioji specialistė viešiesiems ryšiams Rina Šileikaitė DELFI sakė, kad skundą pateikė pirkėjas iš Vilniaus.
„Skundžiamasi, kad skambinant į telefoną, kuriame yra SIM kortelė, sakoma, kad abonentas yra nepasiekiamas“, – skundo esmę įvardijo ji.
Bendrovės „Mobiliųjų telefonų techninis centras“ vadybininkė Diana Beinorienė DELFI sakė, kad iki šiol buvo iki dešimties atvejų, kai pirkėjai atnešė taisyti sugedusius „Meškafonus“.
„Šiaip mes šių telefonų netaisome, kai kurie žmonės to nežino, todėl kartais atneša ir sugedusį „Meškafoną“, – sakė ji.
„Tele2“ „Meškafoną“ galima nusipirkti už 1 Lt pasirašius 18 mėnesių sutartį su planu „Laisvė 18“. Kiti operatoriai šiuo telefonu neprekiauja, o internetiniuose skelbimų puslapiuose jis siūlomas už 200 Lt.