Į teismus santykių su keliais verslo klientais aiškintis patraukė mobiliojo ryšio operatorius „Tele2“, kuris iš dalies savo verslo klientų sutartyse reikalauja naudotis „Tele2“ ne tik skambinant, bet ir priimant skambučius. Ryšių reguliavimo tarnyba (RRT) tvirtina, kad bendrovė negali savo klientų įpareigoti naudotis tam tikromis jos paslaugomis.
„Tele2“ pripažįsta, kad naudoja įvairius būdus pažaboti kai kurių bendrovių pelnymąsi iš jos teikiamų paslaugų.
Mobiliojo ryšio operatorius tvirtina, kad jo kortelėmis šios įmonės naudojasi tarptautinių pokalbių, persiuntimui į „Tele2“ tinklą, dėl to „Tele2“ ne tik praranda dalį pajamų, bet išklauso ir skundus dėl šių paslaugų kokybės.
„Kai kurios įmonės, pasinaudodamos „Tele2“ SIM kortelėmis, iš užsienio interneto protokolu gautus pokalbius nukreipia į „Tele2“ tinklą. Tokios bendrovės pasirašo paslaugų teikimo sutartį su „Tele2“, gauna tam tikrą kiekį SIM kortelių, jas įdeda į specialų įrenginį, kuris yra prijungtas prie kompiuterio. Tokiu būdu skambutis, atėjęs iš užsienio, yra tiesiogiai nukreipiamas per prijungtą SIM kortelę į lietuviškus tinklus“, – schemą DELFI aiškina „Tele2“ teisės ir reguliavimo direktorius Tadas Bukauskas.
„Tele2“ atstovas pripažįsta, kad tokie klientai bendrovei neša nuostolį, o internetu perduodant pokalbius itin nukenčia ryšio kokybė, neperduodamas tikrasis skambinančiojo numeris, o tai kenkia mobiliojo ryšio operatoriaus reputacijai.
„Rodant lietuvišką numerį ir nutrūkus pokalbiui, o tai nutinka gana dažnai, žmogus bando perskambinti skambinančiajam. Tuo tarpu pokalbių persiuntimui naudojama SIM kortelė perduoda atsiliepimo signalą, tačiau prisiskambinti neįmanoma, taigi paskambinęs susimoki už sujungimą, nes atsiliepia speciali įranga, bet joks pokalbis neįvyksta. Mes dėl to gauname nepatenkintų vartotojų skundus“, – pavyzdį pateikia T. Bukauskas.
T. Bukausko teigimu, ši problema iškyla daugelyje šalių ir ypač tiems operatoriams, kurie savo vartotojams siūlo ypač palankius pokalbių tarifus. Jo teigimu, kai kuriose šalyse, pavyzdžiui, Latvijoje, tokia veikla yra draudžiama teisės aktais.
RRT žiniomis, šiuo metu teismuose „Tele2“ dėl tos pačios problemos bylinėjasi su keliais savo klientais.
Pavyzdžiui, savo klientui „CSC Telecom“ „Tele2“ priskaičiavo papildomai sumokėti 18 tūkst. tūkst. Lt ir išjungė savo paslaugos teikimą, nes ši įmonė „Tele2“ naudojosi tik išeinantiems skambučiams.
„Tele2“ minėtą sąlygą buvo numačiusi paslaugų tiekimo sutartyje, tačiau RRT tvirtina, kad tokia nuostata prieštarauja įstatymams ir įpareigojo „Tele2“ panaikinti priskaičiuotą sumą ir vėl teikti paslaugas „CSC Telecom“.
„Tele2“ nevykdant nurodymo, kreiptasi į antstolius, šie į teismą, kuris skyrė 300 Lt baudą „Tele2“ generaliniams direktoriui Petrui Masiuliui. Šis pirmosios instancijos teismo sprendimas jau yra apskųstas.
„CSC Telecom“ manymu, „Tele2“ klientams taikoma mažmeninė kaina yra gerokai mažesnė nei įmonės patiriamos sąnaudos už skambučius iš „Tele2“ tinklo į kitų didžiųjų Lietuvos mobiliojo ryšio operatorių tinklus.
„Tele2“ už skambučius į kitų operatorių tinklus jų operatoriams pagal viešai skelbiamas didmenines kainas už kiekvieną minutę moka piko metu po 36 ct be PVM, o ne piko – po 18 ct be PVM.
„Manome, kad jie („Tele2“) taip nori užsidirbti iš įeinančių skambučių, nes išeinantys skambučiai jiems dažniausiai yra nuostolingi. Tuo tarpu pas mus operatorės skambina klientams, tiesiog mums niekas neatskambina, mes to negalime kontroliuoti ir negalime reikalauti iš klientų, kad jie mums skambintų“, – DELFI sakė „CSC Telecom“ vadovas Maksimas Staškūnas.
Įrodymų nėra
RRT Elektroninių ryšių departamento Išteklių ir leidimų skyriaus vedėjas Viktoras Syrusas DELFI tvirtino, kad tokiose sutarčių nuostatose „nėra jokios logikos“.
„Kai įsigyjate telefoną, jūsų laisva valia yra kaip jis bus naudojamas. Jūs turite laisvą valią valdyti savo išlaidas, todėl jūs renkatės tą paslaugą, kurią norite, o „Tele2“ sako, kad aš turiu tiek skambinti, tiek ir priimti skambučius“, – dėsto pašnekovas.
Jo teigimu, „Tele2“ nėra įrodžiusi šių kaltinimų savo klientams, o minimi įrenginiai yra legalūs ir juos galima laisvai nusipirkti. V. Syrusas sako, kad šį įrenginį įmonė gali naudoti ne tik „Tele2“ minimose skambinimo schemose, bet ir, pavyzdžiui, atliekant apklausas.
„Jeigu „Tele2“ pateiktų pagrįstus įrodymus, dėl neteisėtų verslo klientų veiksmų, mano asmenine nuomone, tokie veiksmai sudomintų teisėsaugos institucijas“, – svarstė RRT atstovas.
Su kitais operatoriais, anot jo, tokių problemų nekyla.