Telekomunikacijų bendrovė „Bitė Lietuva“ prognozuoja, kad šalies telekomunikacijų rinka 2008 metais išliks dinamiška, toliau augs klientų poreikiai inovatyvioms paslaugoms ir pasiūlymams už prieinamą kainą.
Pasak „Bitės“ grupės generalinio direktoriaus Ken Campbell, šiais metais rinkoje bus pastebimos tokios pagrindinės tendencijos:
- Mobilusis internetas taps greičiausiai augančia interneto prieigos technologija – greitesne nei DSL: 2008 metais mobiliojo interneto naudotojų skaičius augs sparčiau nei DSL besinaudojančių žmonių skaičius. „Bitės“ vertinimais, mobiliojo interneto vartotojų skaičius padidės 40 proc., o DSL – maždaug 5 procentais. Tikėtina, kad „Bitės“ mobiliojo interneto paslaugas rinksis klientai, norintys didžiausio greičio, kokybės ir geriausios naudojimo patirties.
- Patogesnis naudojimasis internetu telefone didins WAP srautus: 2008 metais toliau gerėjanti WAP paslaugų kokybė ir aktualios naujovės skatins vis daugiau klientų naršyti internetą telefone.
- Rinkai tapus racionalesne, konkurenciją kainomis pakeis konkurencija kokybe: 2008 metais konkurenciją lems tokie kriterijai kaip kokybė, klientų patirtis, inovacijos, skaidrumas ir paprastumas. Klientams žymiai svarbesnė taps paslaugų kokybė, nes visų operatorių siūlomos kainos yra panašios.
- Toliau didės balso, mobiliojo duomenų perdavimo ir MMS paslaugų naudojimas, tuo pat metu SMS srautai ateityje jau nebeaugs.
Nauji iššūkiai rinkai
„Lietuvos klientai jau naudojasi vienomis iš mažiausių kainų Europoje, todėl siekdami konkuruoti efektyviai, šalies operatoriai turės rasti naujų ir netradicinių kelių pasiekti bei išlaikyti klientus. „Bitės“ iššūkiu rinkai šiais metais taps aukštesnės kokybės paslaugos ir skaidresni pasiūlymai klientams“, – sakė „Bitės“ grupės generalinis direktorius Ken Campbell.
Vadovo teigimu, dėl didelės mobiliojo ryšio skvarbos 2008 metais naujų klientų atėjimas bus dažniausiai susijęs su jų pritraukimu iš kitų mobiliojo ryšio operatorių. „Naujausiais RRT duomenimis, praėjusiais metais „Bitės“ rinkos dalis didėjo ir privačių, ir verslo klientų segmentuose. Tikėtina, kad ši tendencija išliks ir ateityje“, – sakė K. Campbell.
Pasak jo, matydama, kad vis daugiau verslo įmonių renkasi „Bitę“, bendrovė ir toliau koncentruosis į pridėtinės vertės ir geresnės paslaugų naudojimo patirties verslui kūrimą. „Dėl aktualių verslui naujovių diegimo „Bitė“ šiemet pretenduoja tapti dažniausiai pasirenkamu partneriu šalies verslo įmonėms“, – sakė K. Campbell.
Ryšių reguliavimo tarnybos (RRT) duomenimis, per trečiąjį 2007 metų ketvirtį „Bitės“ verslo klientų bazė padidėjo 3,2 procentais, o užimama verslo klientų rinkos dalis išaugo iki 37,8 proc., kai kitų dviejų mobiliojo ryšio operatorių dalys mažėjo. Per 2007 metų trečiąjį ketvirtį didėjo ir „Bitės“ privačių klientų bazė – ji išaugo beveik 4 procentais.
„Ant bangos“ – mobilusis internetas
Remiantis „Bitės“ atliktais tyrimais, šiais metais tarp klientų, o ypač verslo įmonių, didės laiką taupančių mobiliojo ryšio paslaugų poreikis, daugiausia – mobiliojo interneto ir mobiliojo pašto. Bendrovės ekspertai tvirtina, kad mobilusis ryšys taps labiausiai augančia interneto prieigos technologija. Labiausiai populiarės vis dažniau klientų naudojamas mobilusis internetas – jo naudojimo augimas, bendrovės prognozėmis, viršys laidinio interneto.
Pasak K. Campbell, šiais metais maždaug pusė „Bitės“ klientų naudos mobiliuosius telefonus ne vien įprastoms balso paslaugoms ar SMS. Naudojimasis mobiliuoju internetu telefone augs ir taps kasdieniu reiškiniu dėl rinkai pasiūlytų naujų bei patogių interneto naršyklių. Be to, patogesnis, greitesnis ir labiau prieinamas taps ir mobiliojo interneto turinys.
Nemažai šiais metais pasiūlytų naujovių bus susiję su el. parašo plėtra. Mobilusis telefonas bus dažniau naudojamas atsiskaitymams: išsiplės miestų, kuriuose už automobilio statymą galima atsiskaityti SMS ar WAP, skaičius, bus pristatytos kitos naujos šios srities paslaugos. Rinkoje daugėjant modernių telefonų, taip pat populiarės iliustruotų žinučių (MMS) paslauga. Vis tik, „Bitės“ ekspertų teigimu, šios naujovės bus naudojamos ne itin plačiai ir didesnį naudojimo mastą įgaus tik 2009–2010 metais.
„Visas šias inovatyvias paslaugas sieksime pristatyti mūsų klientams patogiausiu keliu, stengdamiesi užtikrinti geriausią jų naudojimo patirtį už teisingą kainą“, – sakė K. Campbell.
Pagrindiniu veiksniu, turinčiu įtakos telekomunikacijų bendrovių pajamų augimui, taps duomenų perdavimo paslaugos: mobilusis internetas, mobilusis paštas, muzikos atsisiuntimo ar kitos interneto programos. Tikėtina, kad pajamos iš balso paslaugų augs nežymiai. Nors mobiliojo duomenų perdavimo paslaugos taps kasdieniu reiškiniu ir pajamos iš šios srities augs greičiausiai, vis dėlto 2008 metais jos vis dar sudarys palyginti nedidelę dalį – kiek daugiau nei dešimtadalį (10,6 proc.) bendrų pajamų.
Naujovės mobiliųjų telefonų rinkoje
Pasak K. Campbell, šiais metais daug naujovių laukia ir mobiliųjų telefonų rinkoje. Jis pabrėžė, kad telefonai taps kur kas panašesni į daugiafunkcinius medijos įrenginius ir bus plačiai naudojami fotografuoti, naršyti internete ar klausyti muzikos. Šią tendenciją skatins platus pigesnių 3G telefonų pasirinkimas, naujos muzikos paslaugos (pvz., „Nokia“ paslauga „Comes With Music“), naujos telefonams skirtos programos, didėjanti telefonų atmintis (4–8 GB ir daugiau), gerėjantys fotoaparatai telefone (5 megapikseliai taps standartu).
„Žmonės turės vis daugiau galimybių telefone kaupti muziką, nuotraukas ir kitokį turinį, kuriuo bus galima bet kada pasidalinti su visais norinčiais internete. Tai dar labiau paskatins mobiliojo interneto populiarėjimą, išaugs mobiliojo turinio paslaugų naudojimas“, – sakė K. Campbell.