Elektronika.lt
 2025 m. sausio 1 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Gruodžio 31 d. 17:44
„Samsung“ sieks mažinti stresą: po „One UI 7“ atnaujinimo išmanieji galvos už mus
Gruodžio 31 d. 14:44
Verta žinoti. Duomenų saugumo iššūkiai ir modernūs sprendimai
Gruodžio 31 d. 11:22
Apšvietimas – svarbiausias saugumo elementas tamsiuoju metų laiku
Gruodžio 31 d. 08:37
Jau netrukus „Google“ pradės masinį mūsų sekimą
Gruodžio 30 d. 17:21
2025-ųjų technologijų tendencijos: DI agentai ir pasiruošimas gyvenimui be „TikTok“
Gruodžio 30 d. 14:30
„ChatGPT“ jau veikia per „WhatsApp“: kaip išbandyti artėjant naujametiniam vakarėliui?
Gruodžio 30 d. 11:22
Inovacijų ekspertas: kas įsimintino technologijų pasaulyje nutiko 2024-aisiais?
Gruodžio 30 d. 08:20
Sužinokite, kokius nustatymus reikia pakeisti, kad matytumėte ar jūsų išsiųsta žinutė buvo perskaityta
Gruodžio 29 d. 11:24
Vandenilis – tvaresnė transporto ateitis: mažina ne tik iškastinių degalų sąnaudas, bet ir CO2 emisiją
Gruodžio 28 d. 11:14
Kodėl nereikėtų palikti telefono įkrauto elektros lizde (3)
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods, ATS Trucks, ATS Maps
Reklama
 Straipsniai » Pažintiniai, įdomybės Dalintis | Spausdinti

Vandenilis – tvaresnė transporto ateitis: mažina ne tik iškastinių degalų sąnaudas, bet ir CO2 emisiją

Publikuota: 2024-12-29 11:24
Tematika: Pažintiniai, įdomybės
Skirta: Mėgėjams
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

Didžioji transporto dalis vis dar varoma iškastiniu kuru, kurį naudojant į atmosferą išskiriama CO2, metanas, azoto oksidai ir kiti šiltnamio efektą sukeliantys cheminiai junginiai. Keliant vis griežtesnius reikalavimus dėl CO2 emisijų ir ES direktyvose numačius, kad nuo 2035 m. automobiliai su vidaus degimo varikliais galės būti gaminami tik tuo atveju, jei bus varomi atsinaujinančiais degalais, tenka ieškoti aplinkai draugiškesnių alternatyvų.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Didžioji transporto dalis vis dar varoma iškastiniu kuru, kurį naudojant į atmosferą išskiriama CO2, metanas, azoto oksidai ir kiti šiltnamio efektą sukeliantys cheminiai junginiai. Keliant vis griežtesnius reikalavimus dėl CO2 emisijų ir ES direktyvose numačius, kad nuo 2035 m. automobiliai su vidaus degimo varikliais galės būti gaminami tik tuo atveju, jei bus varomi atsinaujinančiais degalais, tenka ieškoti aplinkai draugiškesnių alternatyvų.

Vandenilis – tvaresnė transporto ateitis: mažina ne tik iškastinių degalų sąnaudas, bet ir CO2 emisiją
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.

Automobilių CO2 emisija gali būti mažinama įvairiais būdais – tobulinant vidaus degimo variklius ir mieste naudojant hibridinius automobilius, taip mažinant degalų sąnaudas, arba naudojant degalus, kurių sudėtyje yra mažiau anglies ir daugiau vandenilio.

„Analizuodami iškastinius degalus matome, kad neblogas sprendimas yra automobiliuose naudoti gamtines dujas (metaną), nes jose anglies elementinė masė sudaro 75 %, o vandenilio masė – 25 %. Tuo tarpu iš naftos pagamintame benzine ar dyzeline anglies yra apie 85-86 %, todėl sudeginus šiuos degalus, CO2 emisija yra didesnė. Vidaus degimo variklio katalizatorius neutralizuoja anglies monoksido, angliavandenilių ir azoto oksidų teršalus, bet CO2 emisijas gali net šiek tiek padidinti, oksiduodami variklio išmetamus nepilno degimo produktus“, – sako „Vilnius Tech“ Automobilių inžinerijos katedros profesorius doc. dr. Alfredas Rimkus.

Iš atsinaujinančių energijos šaltinių ir iš biomasės tvariai gaminami degalai CO2 emisiją per gyvavimo ciklą sumažina nuo 60 iki net 90 %. Šiuo atveju itin dideles perspektyvas turi vandenilis – jis gali reikšmingai sumažinti iškastinių degalų sąnaudas ir sumažinti šiltnamio efektą sukeliančių dujų emisiją.

„Vandenilį galima gaminti iš vandens, elekrolizės būdu, naudojant atsinaujinančią elektros energiją – saulės, vėjo, vandens. H2 gamybai gali būti naudojamas ir biometanas. Visais atvejais, kai vandenilio gamybai naudojami atsinaujinantys energijos šaltiniai, CO2 emisija žymiai sumažėja, palyginti su iškastiniais degalais, o H2 degimo metu CO2 emisijos nėra“, – sako doc. dr. A. Rimkus.

Susiduriama su iššūkiais

Pasak profesoriaus, vienas dažniausių vandenilio panaudojimo transporto sektoriuje būdų – automobilyje naudojant kuro elementus, kurių pagalba vykdomas elektrolizei atvirkščias procesas. Jo metu, susijungiant vandeniliui ir deguoniui, generuojama elektros energija, kuri ir varo automobilį. Tokio automobilio emisija – švarūs vandens garai.

„Vandenilį galima naudoti ir automobiliuose, varomuose vidaus degimo varikliais. Šiuo atveju H2, degdamas cilindruose, išskiria šiluminę energiją, kuri paverčiama į mechaninį darbą. Gali būti naudojamas ne tik grynas vandenilis bet ir dvejopi degalai, kai H2 papildomai tiekiamas į variklio įsiurbiamą orą ir dega kartu su įprastais degalais. Dvejopų degalų atveju užtikrinama variklio galia, kuri gali sumažėti, naudojant tik vandenilį“, – pasakoja mokslininkas.

Nors H2 naudojimas transporto sektoriuje padėtų žymiai sumažinti CO2CO2, esama ir nemažai iššūkių. Pavyzdžiui, vandenilio dujos yra itin degios, skvarbios – skverbiasi net pro metalus – ir dėl labai mažo tankio lengvai sklinda, todėl H2 dujomis varomus automobilius reikia remontuoti specialiai įrengtose patalpose.

Be to, automobilio, kurio kuro elementai naudoja vandenilį, konstrukcija yra sudėtingesnė, nei automobilio su vidaus degimo variklio – jame turi būti elektros variklis, papildomos baterijos ir visų šių sistemų kompleksinis valdymas.

Doc. dr. A. Rimkus priduria, kad vandenilį tiekiant į automobilius, jį būtina suslėgti dideliu slėgiu, o tam sunaudojama daug energijos. Dideli energijos nuostoliai patiriami ir gaminant vandenilį elektrolizės būdu.

Vandenilis – svarbus elementas, vystant energetinę nepriklausomybę

Nepaisant sudėtingos gamybos technologijos ir kitų iššūkių, vandeniliu varomas transportas turi daug privalumų, todėl vystyti vandenilio technologijas – verta.

„Lietuvos nacionalinė energetikos strategija numato artimoje ateityje vystyti įrengti vandenilio „degalines“ ir vystyti vandenilio energetiką ne tik automobilių bet ir vandens transporte, nes racionalu naudoti įvairius energijos resursus, ypač kai jie atsinaujina“, – sako „Vilnius Tech“ Transporto inžinerijos fakulteto mokslininkas.

Vandenilio panaudojimo transporte plėtra yra racionali ir vystant energetinę nepriklausomybę. Energijos kaupimas tampa labai aktualiu, o vandenilis gali būti intensyviai gaminamas ir kaupiamas, naudojant perteklinę „žalią“ elektros energiją, esant žemai jos kainai.

„Akumuliuojant energiją, suslėgtu vandeniliu galima užpildyti tam pritaikytus balionus automobilyje, vėliau H2 panaudoti energijos gamybai. Toks energijos akumuliavimas yra tvaresnis, palyginti su elektros baterijų panaudojimu, nes nereikalauja tiek retųjų metalų, energijos vienetui saugoti reikalinga masė yra mažesnė“, – sako doc. dr. A. Rimkus.




Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

Sveiki ir ekologiški maisto produktai

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2025 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama