Turtingiausias pasaulio žmogus Elonas Muskas už daugiau nei 41 mlrd. eurų pareiškė įsigyjantis socialinį tinklą „Twitter“. Lietuvoje šis soc. tinklas mažai populiarus, tačiau prasidėjus karui Ukrainoje duomenų srautas jame išaugo net 6 kartus. „Bitės Profai“ pranešime žiniasklaidai dalinasi įdomiausiais faktais apie šį soc. tinklą.
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.
„Lietuvoje „Twitter“ naudojasi apie 97 tūkst., o tai sudaro apie 6 proc. visų šalies soc. tinklų vartotojų, rodo „Bitės Profų“ užsakymu šiais metais atliktas tyrimas. Vieni teigia, kad tuo metu, kai Lietuvoje atsirado „Twitter“, nebuvo tiek garsių žmonių, kuriuos norėtųsi sekti, todėl prie šio soc. tinklo neprisijungė pakankamai aktyvių vartotojų. Kita versija – „Twitter“ žinutės turi būti trumpos, o tai lietuvių kalbai – per sudėtingas iššūkis, tad naudotis šiuo tinklu neva nepatogu“ – pasakoja „Bitės Profė“ Agnė Adomaitytė.
1. „Twitter“ galėjo būti pavadintas kitaip
Vienas iš „Twitter“ įkūrėjų, Evanas Williamsas, pasiūlė pavadinimą „Friendstalker“ (liet. Draugų persekiotojas) naujam socialiniam tinklui, tačiau idėja buvo atmesta, nes skambėjo pernelyg keistai. Vėliau žodyne netyčia radę žodžio „twitter“ (liet. čiulbėjimas) apibūdinimą, kūrėjai nusprendė, kad toks pavadinimas puikiai atitinka socialinio tinklo idėją ir pasirinko būtent jį.
2. Pirmoji „Twitter“ žinutė
„Twitter“ įkūrėjas Jackas Dorsey pirmąją žinutę socialiniame tinkle parašė 2006 kovo 21 d. 21:50. Ji skambėjo taip: „Tiesiog kuriuosi savo twttr.“ Jo parašyta žinutė kaip NFT (angl. Non fungible tokens) akcione šiemet parduota už daugiau kaip 2,7 mln. eurų.
3. „Twitter“ paukštukas turi vardą
Kaip atrodo „Twitter“ logotipe pavaizduotas mėlynas paukštukas aiškinti nereikia – tai vienas geriausiai atpažįstamų logotipų pasaulyje. Tačiau ar žinojote, kad šis paukštukas turi ir vardą? Ir ne, tai nėra „Cypsius“ ar „Tweety“, kaip kartais manoma. Paukštelio vardas – Laris (Larry). Mažai žinoma, tačiau taip paukštukas pavadintas garsaus krepšininko Larry Birdo garbei.
4. Plačiausiai pasidalinta žinutė
Šis titulas priklauso Japonijos verslininkui Yusaku Maezawa. Jis 2019 metų pradžioje pranešė, kad per 2018 metų žiemos švenčių laikotarpį jo elektroninė parduotuvė pardavė prekių už 10 milijardų Japonijos jenų (virš 80 milijonų eurų). Todėl ta proga nusprendė padovanoti 100 milijonų Japonijos jenų (apie 8 milijonus eurų) dešimčiai atsitiktine tvarka pasirinktų žmonių, kurie pasidalins jo įrašu. Žinute pasidalino daugiau kaip 4,5 milijono žmonių.
5. Grotažymes sukūrė visai ne „Twitter“
Grotažymes, padedančias sujungti mintis tomis pačiomis temomis į vieną vietą „Twitter“ pradėjo naudoti dar 2007 metais. Vėliau jas perėmė ir kiti socialiniai tinklai, todėl gali pasirodyti, kad „Twitter“ sukūrė grotažymes. Pasirodo, kad toks būdas buvo naudojamas dar praeitame amžiuje, bendraujant interneto kambariuose IRC ir iš ten perkeltas į „Twitter“.