Pirkdami tiek naujus, tiek naudotus automobilius, lietuviai dažniausiai renkasi vokiškus arba japoniškus modelius.
Tačiau lengvosios mašinos gamina kur kas daugiau šalių. O net ir pasirinkus minėtus prekės ženklus, gali būti, kad vienas ar kitas automobilis yra surinktas visai ne ten, kur galvojate.
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.
Jungtinėje Karalystėje buvo atliktas tyrimas, mėginant išsiaiškinti, kokios šalies automobilius gyventojai ir ekspertai laiko geriausiai. Tam pasitelktas specialus algoritmas, kuris įvertino viešai skelbiamus atsiliepimus apie lengvuosius automobilius, rašo „Daily Mail“.
Netikėtas lyderis
Prieš pereinant prie tyrimo esmės ir rezultatų, svarbu pabrėžti, kad prekių ženklai sugrupuoti pagal šalis, iš kurių jie kilę, o ne būtinai pagal jų dabartinių patronuojančiųjų bendrovių šalį.
Pavyzdžiui, „Škoda“, kaip ir „Bentley“, dabar priklauso Vokietijos „VW Group“, „Jaguar Land Rover“ patronuojančioji bendrovė yra Indijoje, „Mini“ dabar priklauso BMW, o MG – Kinijai.
Atliekant tyrimą taip pat nesiremiama gamyklų, kuriose gaminami automobiliai, vietomis, nes kai kurios markės automobilius gamina ne savose šalyse.
Analizę atliko svetainė „The Car Expert“, sukūrusi vadinamąjį „ekspertų vertinimo indeksą“.
Kaip „Rotten Tomatoes“ – filmams ir televizijos laidoms, taip „Ekspertų reitingų indeksas“ yra automobilių apžvalgų suvestinė, sujungianti naujų automobilių vertinimus iš 30 skirtingų platformų.
Tyrime analizuojama daugiau kaip 340 naujų automobilių modelių, kurie 2022 m. kovo 1 d. buvo parduodami Jungtinėje Karalystėje.
Į rezultatus buvo įtraukiami tik tie prekių ženklai, kurie turėjo ne mažiau kaip 10 atsiliepimų, todėl „Bugatti“, „Koenigsegg“, „Morgan“ ir „Caterham“ nėra įtraukti.
Pirmąją vietą užėmė Čekija, duomenų tyrime surinkusi įspūdingą 76 proc. vidurkį. Didžioji Britanija užėmė penktąją vietą.
Tačiau Čekijos rezultatą lėmė tik vienas prekės ženklas – „Škoda“, įvairiose automobilių apžvalgose rinkęs aukštus įvertinimus.
Pavyzdžiui, elektrinis visureigis „Enyaq iV“ tapo geriausiai savo segmente pasirodžiusiu automobiliu, o „Scala“, prasčiausiai pasirodęs „Škoda“ automobilis, vis tiek gavo patenkinamą įvertinimą savo klasėje.
Nepaisant to, kad „Škoda“ priklauso VW grupei, didžiausia „Škoda“ surinkimo linija yra prekės ženklo gimtojoje šalyje, Mlada Boleslave, kur kasdien pagaminama daugiau kaip 1,3 tūkst. automobilių.
Antroji vieta atiteko Švedijai, surinkusiai 74 proc. balų, o šios šalies rezultatą lėmė „Polestar“ ir „Volvo“ apžvalgų derinys.
Kaip atrodo vokiški automobiliai
Automobilių pramonės milžinė Vokietija, daugelio tradiciškai laikoma viena geriausių automobilių gamybos šalių pasaulyje, užėmė trečiąją vietą.
Nepaisant to, kad Vokietijoje aukštas pozicijas užima tokie aukščiausios klasės prekių ženklai kaip „Porsche“ (82 proc.), BMW (73 proc.) ir „Audi“ (73 proc.), Vokietiją žemyn traukė keletas prastesnių modelių.
Didžiausios įtakos Vokietijos rezultatams turėjo „Smart“, kuris iš visų analizėje dalyvavusių prekės ženklų pasiekė žemiausią rezultatą – 43 proc., o tai yra gerokai mažiau nei antroje nuo galo vietoje atsidūrusio Japonijos prekės ženklo „Subaru“ (51 proc.) rezultatas.
O kaip dėl Didžiosios Britanijos? Kaip automobilių prekės ženklų tautai, jai atiteko penkta vieta, nepaisant to, kad ji kuria vienus iš aukščiausios klasės automobilių pasaulyje, įskaitant du aukščiausiai įvertintus automobilius – McLaren 765 LT ir Rolls-Royce Phantom.
Tokie prekių ženklai kaip „Bentley“, „Land Rover“ ir „Jaguar“ pagerino bendrą Didžiosios Britanijos rezultatą, o žurnalistai ypač gerai įvertino tokius modelius kaip „Continental GT“, „Defender“ ir „I–Pace“.
„Vauxhall“, dabar priklausantis Prancūzijai, surinko 62 proc. balų, o „MG Motor“ – 53 proc. balų; du šio ženklo modeliai – MG 3 ir ZS – pateko tarp penkių žemiausiai įvertintų automobilių po to, kai buvo sukritikuoti dėl Euro NCAP saugumo vertinimų.
Išsamaus tyrimo duomenimis, Prancūzija atsidūrė lyderių sąrašo apačioje. „DS Automobiles“ visų penkių modelių saugos įvertinimai buvo žemi – vidutiniškai 57 procentai. „Renault“ ir „Citroën“ taip pat atsidūrė reitingo apačioje, dažniausiai rinkę vidutinius ekspertų įvertinimus už visus savo modelius.
Vis dėlto Prancūzijoje buvo markė, turėjusi daugiausiai puikių vertinimų – tačiau tik vienam modeliui. Reitingų viršūnėje atsidūrė „Alpine“, surinkusi 88 proc. balų, nors tai yra tik vidutinis įvertinimas, gautas iš visų labai gerai vertinamo sportinio automobilio A110 apžvalgų.
Tačiau jai vis tiek pavyko aplenkti tokias legendines markes, kaip „Ferrari“ ar „Rolls-Royce“.
Toliau pateikiamoje lentelėje galite pamatyti kiekvieną markę pagal tyrimo metu nustatytą vertinimų eiliškumą.
Komentuodamas tyrimą, „The Car Expert“ redakcijos direktorius sakė: „Daugelis nustebs sužinoję, kad Vokietija neatsidūrė reitingo viršūnėje, o šis titulas atiteko Čekijai.
„Škoda“ per pastaruosius metus padarė didžiulę pažangą ir nuolat susilaukia automobilių kritikų ir vartotojų pagyrų. Bendrai „Škoda“ kainos ir kokybės santykis bei gebėjimas pristatyti automobilius, lenkiančius daugelį brangesnių modelių, buvo nuolatiniame visos markės vertinimų centre.“
Jis taip pat pridūrė: „Kaip šaliai, kuri stipriai įsitvirtinusi Jungtinės Karalystės rinkoje, prancūziškų markių ekspertų vertinimai buvo stebėtinai žemi.
Tačiau buvo malonu matyti du britų modelius, užėmusius pirmąsias vietas. Tai įrodo, kad Jungtinė Karalystė moka kurti aukščiausios klasės automobilius.“