Socialinis profesinių ryšių tinklas „LinkedIn“ šiandien mini savo 18-tąjį gimtadienį. Šia proga technologijų ekspertai dalinasi negirdėtais faktais ir primena, kaip geriau išnaudoti populiaraus darbo paieškos įrankio galimybes.
Asociatyvi „Unsplash“ nuotr.
Jūsų dėmesiui – Arnoldas Lukošius, „Tele2 Inovacijų biuro“ ekspertas, pristato dvylika įdomybių apie „LinkedIn“ socialinį tinklą.
1. Seniausias iš didžiųjų socialinių tinklų
„LinkedIn“ kompanija buvo įkurta 2002 metais, o pati platforma pradėjo veikti 2003 metų gegužės 5 dieną – devyniais mėnesiais anksčiau nei buvo sukurtas „Facebook“. Todėl šiandien „LinkedIn“ yra seniausias iš pagrindinių socialinių tinklų, kuriuos naudojame. Nors tinklas jau vienija 756 milijonus vartotojų iš daugiau nei 200 skirtingų šalių, bendrovė tuo neapsiriboja. Jos tikslas yra pritraukti 3 milijardus vartotojų ir paversti „LinkedIn“ svarbiausiu profesionalų centru visame pasaulyje.
2. „LinkedIn” populiarumas Lietuvoje
Lietuvoje minėtu profesiniu socialiniu tinklu šiuo metu naudojasi daugiau nei 512 tūkst. vartotojų. Didžiausią jų dalį, 310 tūkstančių, sudaro 25-34 m. vartotojai. Būtent šios amžiaus grupės žmonės sudaro daugiau nei pusę – 59,9 proc. visų „LinkedIn“ tinklo vartotojų.
3. Darbo paieškos
Socialinis tinklas „LinkedIn“ padeda darbdaviams ir potencialiems darbuotojams rasti vieni kitus. Tai tampa puikiu būdu prisitraukti patyrusį ir kvalifikuotą darbuotoją arba rasti svajonių darbą vietinėje ar tarptautinėje kompanijoje. Šiuo metu platformoje yra 57 milijonai kompanijų, 15 milijonų darbo skelbimų ir apie 40 milijonų žmonių, kurie ieško darbo pasiūlymų.
4. Naudojimosi būdas
Net 57 proc. viso „LinkedIn“ srauto sugeneruojama per mobiliuosius įrenginius. Tai patvirtina bendrą tendenciją, kad interneto vartotojai kasmet vis daugiau laiko naršo internete per savo išmaniuosius telefonus arba planšetes. Visgi šis skaičius pakankamai mažas, palyginus su tuo, kad per mobiliuosius įrenginius ateina net 88 proc. „Facebook“ ir 70 proc. „YouTube“ vartotojų srauto.
5. Patikimiausias socialinis tinklas
2020 m. atliktame tyrime, „LinkedIn“ buvo išrinktas patikimiausiu socialiniu tinklu tarp JAV vartotojų. Antroje vietoje liko nuotraukų socialinis tinklas „Pinterest“, trečioje – naujienų platforma „Reddit“.
6. Didesnė dalis vartotojų – vyrai
Socialiniame tinkle „LinkedIn“ yra daugiau vartotojų vyrų. Jų dalis sudaro 57 proc., o moterų – 43 proc.
7. 30 tūkstančių kontaktų limitas
Vidutinis vartotojas „LinkedIn“ socialiniame tinkle įprastai turi nuo 500 iki 900 kontaktų (angl. Connections). Visgi šis sukauptų profesinių ryšių skaičius negali būti begalinis. Vienas vartotojas „LinkedIn“ platformoje gali turėti daugiausiai 30 tūkstančių kontaktų.
8. Profilio nuotrauka
Kadangi pirmas įspūdis yra labai svarbus, rekomenduojama susikūrus savo „LinkedIn“ profilį, nepamiršti į jį įkelti ir savo nuotraukos. Statistika rodo, kad profilio nuotrauka padeda sulaukti iki 21 karto daugiau profilio peržiūrų, nei „LinkedIn“ profilis be jos. Be to, savo paskyroje taip pat galite įkelti horizontalią viršelio nuotrauką, kuri yra vadinama „LinkedIn“ baneriu. Šioje juostoje galite pasirinkti nuotrauką, atspindinčią jūsų profesinę veiklą ar veiklos sritį.
9. Vengtini žodžiai jūsų aprašyme
Kuriant „LinkedIn“ profilį, norime išvardyti geriausias savo savybes. Tačiau siekiant išsiskirti, svarbu peržiūrėti ar savo aprašyme nenaudojate šabloniškų žodžių. Kai kuriuos labai plačiai „LinkedIn“ paskyrose paplitusius žodžius rekomenduojama pakeisti kitais – originalesniais ir tiksliau apibūdinančiais jūsų asmenybę.
Dešimties žodžių, kuriuos vertėtų pakeisti, sąrašas: motivated (liet. Motyvuotas), passionate (liet. Aistringas), creative (liet. Kūrybiškas), driven (liet. Entuziastingas), extensive experience (liet. Didelė patirtis), responsible (liet. Atsakingas), strategic (liet. Strategiškas), track record (liet. Rezultatai), organizational (liet. Organizuotas), expert (liet. Ekspertas).
10. Kokybiškas ir vizualus turinys
Bet kuriam tekstiniam pranešimui svarbus vaizdinis turinys. „LinkedIn“ žinutės su nuotraukomis taip pat sulaukia dvigubai daugiau įsitraukimo, o vaizdo įrašai yra tinkamiausias formatas, norint pasiekti didesnį skaičių vartotojų. Į tokius įrašus ne tik daugiau reaguojama, bet ir dažniau jais dalinamasi.
Praėjusiais metais turinio kūrimas ir dalinimasis su savo profesiniais kontaktais paaugo net 60 proc. Tai lėmė noras bendrauti, palaikyti ryšius ir pasidalinti naujienomis su savo kolegomis, bendraminčiais ir partneriais. Taip pat išpopuliarėjo „LinkedIn Live“ transliacijų formatas, pristatytas dar 2019 m.
11. „LinkedIn“ vartotojų tarpe – daugybė milijonierių
Jei vis dar svarstote, ar verta susikurti savo „LinkedIn“ paskyrą, galbūt jūsų nuomonę pakeis faktas, kad net 41 proc. milijonierių taip pat naudojasi šiuo socialiniu tinklu.
12. Papildomi „LinkedIn“ įrankiai
Ne visi žino, kad be pagrindinės „LinkedIn“ platformos, šis socialinis tinklas turi dar kelias naudingas aplikacijas, kurios gali praversti tiek kompanijoms, tiek profesionalams, tiek ir pardavimų specialistams. „LinkedIn Learning“ mokymosi platformoje rasite daugybę kursų, padėsiančių jums plėsti savo kompetencijas. „LinkedIn Recruiter“ bus naudinga darbdaviams, ieškantiems naujų talentų. „SlideShare“ pravers visiems, norintiems dalintis ir mokytis pasirinktose sferose. O „LinkedIn Sales Navigator“ padės pasiekti ir įtraukti potencialius klientus.