Vaizdo žaidimus šiandien žaidžia apie 40 proc. pasaulio gyventojų, rodo tyrimų bendrovės „Statista“ duomenys. Susidomėjimą paskatino ir pandemija, kurios metu visa žaidimų rinka paaugo 20 proc. ir aplenkė net pasaulio filmų industriją. Ar vaizdo žaidimų profesionalai laikui bėgant taps didesnėmis pasaulinėmis žvaigždėmis nei aktoriai? Apie tai, kiek uždirba turtingiausi „geimeriai“ pasaulyje, kokie žaidėjai populiariausi Lietuvoje, pranešime žiniasklaidai pasakoja ekspertai.
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.
„Vis dar gajus mitas, jog vaizdo žaidimus žaidžia tik vaikai, tačiau geriausi pasaulio žaidėjai yra suaugę vyrai, kuriems ši veikla leidžia uždirbti milijonus. Šiandien kai kurie žaidėjai jaunajai kartai jau yra geriau atpažįstami nei žinomi verslininkai, sportininkai. Norint suburti didžiules fanų armijas ir užsidirbti, reikia ne tik gerų žaidimo įgūdžių, bet ir gebėjimo kurti įdomų turinį, įtraukti ir nuolat sudominti sekėjus. Konkurencija žaidimų industrijoje – sparčiai auganti“, – pabrėžia specialistas Martynas Vrubliauskas.
PewDiePie – geriau atpažįstamas nei Elonas Muskas
Šiandien turtingiausias žaidėjas Felixas Kjellbergas, žinomas kaip PewDiePie, yra ne tik populiariausias (109 mln. sekėjų), bet ir vienas nemėgstamiausių „Youtube“ platformoje. Turinio kūrėjas iš žaidimų transliacijų ir įvairių reklamos sutarčių jau uždirbęs daugiau nei 34 mln. eurų.
Švedijos interneto sensacija PewDiePie yra geriau atpažįstamas Z kartos atstovams (gimę tarp 1995 ir 2010 metų) nei verslininkas Elonas Muskas ar krepšininkas Lebron James, parodė JAV tyrimų bendrovės „Morning Consult“ duomenys.
„PewDiePie žaidimų transliacijos ir apžvalgos visada būna spontaniškos, o turinio kūrėjas nuolat sugalvoja būdų kaip provokuoti ir nustebinti savo fanus. Pavyzdžiui, PewDiePie prašė gerbėjų spausti „Nepatinka“ mygtuką vienam vaizdo įrašui ir, sulaukęs 4,4 mln. paspaudimų, tapo vieno nemėgstamiausių vaizdo įrašų per visą „Youtube“ istoriją autoriumi“, – pasakoja išmaniųjų įrenginių ekspertas.
Įdomu tai, kad vaikystėje F. Kjellbergo tėvai kartojo, jog vaizdo žaidimai yra laiko švaistymas, tačiau savo vietą po saule turinio kūrėjas rado būtent žaidimų pasaulyje.
Ninja – žaidžia po 10 valandų per dieną
Antras turtingiausias žaidėjas pasaulyje, Tyleris Blevinsas, geriau žinomas Ninja slapyvardžiu, savo talentą žaidimams atrado dar būdamas vaikas. Iš pradžių jis žaidimuose įveikdavo savo vyresnius brolius ir tėtį, o vėliau pradėjo aktyviai dalyvauti turnyruose.
Šiuo metu 29-erių amerikiečio turtas vertinamas daugiau nei 21 mln. eurų, o vien per 2019-uosius jam pavyko užsidirbti 14,2 mln. eurų. Tai viršija net ir kai kurių garsių NBA krepšininkų honorarus – Lonzo Ballo, Rajono Rondo ar Derricko Rose’ šio sezono atlyginimai nesiekia 10 mln. eurų.
„Ninja, kurio „Youtube“ sekėjų skaičius viršija 24 mln., savo mėgstamiausią žaidimą „Fortnite“ žaidžia po 10 valandų per dieną. Kartą Tyleris atliko 48 valandų pertrauką ir dėl to prarado net 40 tūkst. sekėjų „Twitch“ tinkle. Jo atsidavimas vaizdo žaidimams – pagrindinė priežastis, kodėl Ninja toks mėgstamas visame pasaulyje“, – pažymi specialistas.
Net „Fortnite“ žaidimo kūrėjai nusprendė pagerbti T. Blevinsą ir žaidime pridėjo „Ninja“ veikėją. Jis jau daugiau nei dešimtmetį internete dalinasi turiniu kaip žaidžia ir populiarias šaudykles – „Call of Duty“, „PUBG“, „H1Z1“.
Prestonas Asementas – dirba su 25 žmonių komanda
Būdamas vos 15 metų Prestonas Arsementas, geriau žinomas kaip tiesiog Preston, pasirinko profesionalaus žaidėjo kelią, o dabar vystyti savo verslą jam padeda net 25 žmonių komanda. Jau beveik 17 mln. eurų uždirbęs 26-erių vaikinas daugiausia pajamų surenka iš keturių kanalų „Youtube“ tinkle ir yra trečias turtingiausias žaidėjas pasaulyje.
„Kai būdamas paauglys Prestonas tik pradėjo kurti turinį apie žaidimus, niekas nebūtų pagalvojęs, kad vos po kelerių metų vaikino tėvai taps jo darbuotojais. Žaidėjui jo verslą padeda vystyti vis didesnė komanda, o šiandien jis ne tik kuria turinį internete, bet ir turi išleidęs savo drabužių liniją, investuoja į nekilnojamąjį turtą ir žaidimus“, – pasakoja M. Vrubliauskas.
Amerikiečio tikslinė auditorija – vaikai, todėl jis kuria turinį apie žaidimą „Minecraft“, kuris yra itin populiarus jaunesnės auditorijos tarpe. Žaidimo metu reikia statyti ir griauti įvairių medžiagų blokus, ieškoti resursų, tyrinėti aplinką, kurti daiktus ir statyti konstrukcijas.
P. Aresemento turinį galima peržiūrėti šiuose „Youtube“ kanaluose: „Preston“, „TBNRFrags“, „PrestonGamez“, „PrestonPlayz“. Jie kartu sudėjus turi daugiau nei 32 mln. prenumeratorių.
Kaip sekasi lietuviams?
Nors lietuviai turinio apie žaidimus kūrėjai savo pajamų neskelbia, akivaizdu, kad jie sparčiai populiarėja ir auga. Daugiausia „Youtube“ sekėjų turi žaidėjas „LTU Republic“ – 124 tūkst. Jis kelia vaizdus kaip žaidžia vieną populiariausių žaidimų per visą istoriją „GTA San Andreas“ ir kitus žaidimus.
Įspūdingas sekėjų armijas subūrę ir kiti turinį apie žaidimus kuriantys žaidėjai: „Darius Žaidžia“ (96,4 tūkst. sekėjų), „Edvisss“ (92,3 tūkst.), „MrBegėdis“ (84,3 tūkst.).
„Šie lietuviai daugiausia žaidžia „Minecraft“ – trimatį žaidimą, nepasižymintį šiuolaikiška grafika, tačiau išsiskiriantį puikia idėja. Prieš dešimt metų sukurtą švedų žaidimą dabar žaidžia net 126 mln. aktyvių žaidėjų“, – tvirtina ekspertas.
Taip pat Lietuvoje auga ir e. sporto bendruomenės: beveik 20 tūkst. fanų „Facebook“ vienija populiari šaudyklė „CS:GO Lietuva“ ar 36 tūkst. sekėjų jungia „League of Legends Lietuva“ ir kt.