Šį savaitgalį vykusiame mados festivalyje „Mados infekcija“ žymūs Lietuvos ir užsienio dizaineriai pristatė „Electrolux“ džiovykles, kurios, dekoruotos aplikacijomis ir piešiniais, iš „baltų“ prietaisų virto meno kūriniais. Lietuva – Europoje trečioji šalis, kurioje buitinės technikos gamintojas „Electrolux“ kovai su baltais buitiniais prietaisais pasitelkė meno atstovus.
Lietuvos mados festivalio „Mados infekcija“ metu buitinių prietaisų dizainą savo stilistika pakeitė dizaineriai Sandra Straukaitė, Vitalis Čepkauskas ir svečias iš Maskvos Andrejus Bartenevas (Andrey Bartenev). Jie įvairiomis aplikacijomis ir puošybos elementais dekoravo analogų rinkoje neturinčią kondensacinę „Electrolux“ skalbinių džiovyklę „Iron Aid“, kuri atlieka dvi funkcijas: išdžiovina skalbinius ir unikalios garų technologijos dėka sumažina arba visiškai panaikina drabužių raukšles.
Vitalis Čepkauskas, ištapęs džiovyklę cirko aktorių figūromis ir kūrinį pavadinęs „Magic box“, teigia, kad jį įkvėpė naujojo buitinio prietaiso funkcijos, kurias iki šiol žmogus galėjo atlikti tik rankomis.
„Buitinis prietaisas, kuris išlygina drabužius, man yra savotiška paslaptis. Iš išorės tai balta lakoniška dėžutė, tačiau tai, kas vyksta jos viduje, yra tarsi cirko triukas: susiglamžę drabužiai virsta tinkamais dėvėti. Apie tai, kad nereikėtų lyginti drabužių, svajoja daugelis, tad sunku patikėti, kad dabar svajonę gali išpildyti tarsi „stebuklinga dėžutė“ veikianti džiovyklė“, – pasakoja V. Čepkauskas.
S. Straukaitė džiovyklę dekoravo marinistine tema, dominavusia ir jos naujausioje „Mados infekcijoje“ pristatytoje kolekcijoje. Dizainerės teigimu, iš mėlynų dryželių sukurtas raibuliuojantis grafikos piešinys primena jūrą, o ši kelia švaros ir gaivumo asociacijas.
Šių metų „Mados infekcijoje“ dalyvavęs vienas žymiausių Rusijos grafikų ir dizainerių A. Bartenevas popartiniam džiovyklės dizainui panaudojo stilizuotą dešros piešinį, kuris yra natūrali jo kolekcijos „Kolbasa uxodit pod vodu“ tąsa. Mados žurnalų talentingu ekscentriku vadinamas menininkas dešros simboliu, imituojančiu mikrofoną, ironizuoja viešumo ir populiarumo ištroškusią visuomenę, bet kokiomis priemonėmis besiveržiančią į sceną.
Koncepcinius išskirtinės ir originalios buitinės technikos modelius „Electrolux“ pradėjo kurti nustačius, kad vartotojams pabodo standartiniai baltos spalvos buitiniai prietaisai.
„Naujausi vartotojų tyrimai rodo, kad jų nebetenkina balta buitinė technika. Prietaisams, kaip ir aprangai, aksesuarams ar interjero detalėms, keliami aukšti estetiniai reikalavimai. Buitinė technika dabar turi ne tik atlikti buities palengvinimo funkcijas, bet ir atspindėti žmogaus asmenybę bei puošti interjerą“, – sako UAB „Electrolux“ generalinis direktorius Deimantas Kirlys.
Pirmieji spalvingi ir madingi buitinės technikos prietaisai buvo pristatyti 2005 m. Paryžiuje vykstančioje kasmetinėje „Prêt-à-Porter" mados parodoje, šiais metais buitinius prietaisus dekoravo ir Stokholmo mados savaitės dalyviai.
Dizainerių dekoruotos „Electrolux“ džiovyklės buvo demonstruojamos kovo 23–24 d. vykusio mados festivalio „Mados infekcija“ metu.