Elektronika.lt
 2024 m. gruodžio 2 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Gruodžio 2 d. 08:22
Kaip naudoti „Mac“ kompiuterius, kad jų akumuliatoriai tarnautų ilgiau
Gruodžio 1 d. 15:40
Atrasta netikėta ličio baterijų išsikrovimo priežastis – tarp išradėjų ir KTU mokslininkas
Gruodžio 1 d. 11:28
Pirmasis socialinių tinklų draudimas vaikams Australijoje: efektyvi priemonė ar vyresniosios kartos klaida?
Lapkričio 30 d. 15:24
Atliekose baterijų daugėja, o aiškumo, kaip ir kas jas turi tvarkyti – ne
Lapkričio 30 d. 11:38
Trys patarimai, kaip per išpardavimus, didžiąsias šventes apsisaugoti nuo finansinių sukčių
Lapkričio 29 d. 17:47
KTU mokslininkai sukūrė dirbtinio intelekto įrankį depresijos diagnostikai
Lapkričio 29 d. 14:22
Išmanieji telefonai: kaip išsirinkti telefoną, turintį kokybišką ekraną?
Lapkričio 29 d. 11:19
Pajėgiausio prabangaus elektrinio visureigio belaukiant: „Range Rover Electric“ prototipai testuojami ypač karštame ore
Lapkričio 29 d. 08:27
Dirbtinis intelektas kūryboje: partneris ar konkurentas?
Lapkričio 28 d. 20:29
Finansiniai sukčiai metų pabaigoje itin aktyvūs: pateikė patarimus, kaip atpažinti apgaules ir neprarasti pinigų
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
Reklama
 Straipsniai » Pažintiniai, įdomybės Dalintis | Spausdinti

Specialistai, kurių deficitas auga net ir pandemijos metu

Publikuota: 2020-08-27 08:49
Tematika: Pažintiniai, įdomybės
Skirta: Pradedantiems
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

Atėjusi pandemija ir jos pirmoji banga daugeliui tapo priverstinėmis atostogomis, o vėl augantis atvejų skaičius grasina dar kartą sustabdyti pasaulio ekonomiką. Visgi, kelių inžinieriai neturi laiko kada atsipūsti ir dirba be perstojo, o jų paklausa kasmet tik auga.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Atėjusi pandemija ir jos pirmoji banga daugeliui tapo priverstinėmis atostogomis, o vėl augantis atvejų skaičius grasina dar kartą sustabdyti pasaulio ekonomiką. Visgi, kelių inžinieriai neturi laiko kada atsipūsti ir dirba be perstojo, o jų paklausa kasmet tik auga.

Specialistai, kurių deficitas auga net ir pandemijos metu
Asociatyvi nuotr.

Startuoja su motyvuojančiu atlyginimu

Pasauliui prilėtinus savo apsukas, kelių inžinieriai ir visas sektorius savo darbų apimčių nemažina. Valstybė skelbia, kad kelių sektoriui skirs 150 mln. eurų, tikintis, kad tai gali paskatinti ekonomikos atsigavimą po pandemijos, todėl panašu, kad šios srities specialistų paklausa išaugs ar bent nesumenks.

Pasak AB „Kauno Tiltai“ vadovo Aldo Rusevičiaus, kelių inžinierių deficitas yra labai ryškus ir kasmet didėja, nors dar „žali“ specialistai startuoja su motyvuojančiu atlyginimu.

„Kalbant apie kelių inžinerijos specialybę, deja, bet ryškus šios profesijos atstovų stygius. Tą girdime ir iš specialistus rengiančių švietimo įstaigų, regime ir iš praktikos. Kaip darbdavys, galime pasakyti, kad rasti ne tik tinkamą išsilavinimą turintį, bet ir motyvuotą, patyrusį arba norintį išmokti kandidatą šiandien – nemenkas atrankų iššūkis mūsų sektoriuje personalo kolegoms.

Visuomenėje vis dar jaučiamas neproporcingas dėmesys atskirų sričių studijų programoms, socialiniams mokslams ir kt. Deja, kelių inžinerija patenka tarp tų studijų specialybių, apie kurias nepelnytai galvojama kaip apie neįdomias ir neperspektyvias.

O, juk kelių inžinerijos absolventas gali rinktis darbo pobūdį, atsižvelgdamas ir į savo asmenines savybes. Galima sėkmingai siekti kelių projektuotojo karjeros, administruoti transporto infrastruktūros projektus, dirbti statybų objektuose privačiame ar valstybiniame sektoriuje, tapti techninės priežiūros specialistu, sąmatininku ar karjerą tęsti įmonių laboratorijose.

Jeigu palygintume, kaip keitėsi kelių inžinerijos darbo pobūdis ir priemonės, pamatytume, koks milžiniškas progresas įvyko visose kelių inžinerijos grandyse. Modernios, itin tikslios projektavimo, geodezijos programos, mechanizmuose įdiegtos skaitmeninės technologijos, georadarai ir kitos šiuolaikinės technologijos leidžia darbus atlikti operatyviai, saugiai, kokybiškai. Natūralu, kad ir specialistai jau nebėra tik primityvūs komandų ir rankinio darbo vykdytojai. Šiandien kelių inžinieriai yra išmanūs, strateguojantys, besinaudojantys technologijų teikiamais privalumais“, – sako AB „Kauno tiltai“ vadovas.

A. Rusevičiaus teigimu, šios srities specialistų darbų ir numatytų projektų nesustabdė net ir visą pasaulį sudrebinusi pandemija. AB „Kauno tiltai“ kompanijos vadovui pritaria ir Kauno technikos kolegijos Kelių inžinerijos programos kuratorė Regina Motienė.

„Didžioji dauguma verslo sektorių patyrė didelius nuostolius, nes buvo sustabdyti projektai, darbuotojai negalėjo eiti į darbą, sulėtėjo darbų tempas arba net prasidėjo bankroto procesai. Tačiau būtent kelių tiesimo įmonės galėjo tęsti savo darbus, nes eismo srautai sumažėjo, darbai vyksta gryname ore, galima laikytis saugių atstumų.

Tai turėjo pastebėti ir miestiečiai, kad šiuo metu yra vykdoma itin daug projektų, o jų pradžia buvo per patį pandemijos įkarštį. Visgi, net ir tai nepadeda parodyti jauniems žmonėms, jog tai perspektyvi ir paklausi profesija, kurios specialistų darbdaviams reikia jau šiandien“, – teigia dėstytoja.

Specialistų trūkumą didina stereotipai

Specialistės teigimu, didelis darbuotojų deficitas susidarė dėl prasto ir įsisenėjusio specialistų įvaizdžio, kurį šiandien gerina tiek aukštosios mokyklos, tiek ir verslas, kuris dėl specialistų trūkumo kenčia, bene, labiausiai.

„Daugelis kelių inžinierius maišo su kelininkais – vyrais oranžiniais darbo kostiumais, kasdien dirbančiais su kastuvais. Tačiau šiandienos specialistas ir tas, kurį mūsų kolegija pradėjo ruošti dar prieš šimtą metų, skiriasi kardinaliai.

Šiandien mes rengiame aukšto profesinio lygmens specialistus, kurie praktinių žinių semiasi didžiausiose Lietuvos kompanijose, stažuojasi užsienyje, moka kelias užsienio kalbas.

Taip pat reikia suprasti, kad į šią profesiją ateina naujos kartos žmonės, kurie privalo mokėti dirbti visomis technologijomis. Pasikeitė ir visa darbo aplinka. Dabar jau niekas su liniuotėmis ir kalkuliatoriais nebeskaičiuoja. Visuose projektuose dirba dronai, kurie padaro 3D nuotraukas, įvairių pjūvių, o skaičiavimus atlieka automatiškai ir greitai.

Kelių inžinierius turi mokėti naudotis technologijomis, jas integruoti į skirtingus darbo procesus. Rankinio darbo nebeliko. Kelių inžinierius turi būti aukštos kompetencijos operatoriumi ar tapti darbų vadovu, apimančiu labai daug funkcijų. Tuo pačiu reikia ir bendrųjų kompetencijų, gebėjimo valdyti komandą, braižyti, planuoti, projektuoti, valdyti geodezinius įrankius“, – tvirtina R. Motienė.

Pasak R. Motienės, dar vienas stereotipas, kuris didina specialistų deficitą – kelių inžinerija yra skirta tik vyrams. Tai tikrai tėra tik mitas, kurį paneigia gausus būrys moterų specialisčių, dirbančių šiame sektoriuje ir studijuojančių Kauno technikos kolegijoje.

Tad ruošiant šių dienų šių dienų specialistą, reikia ne novatoriškai dirbti su studentais, bet ir laukti viso sektoriaus indėlio, neigiant mitus, skiriant vardines ir skatinamąsias stipendijas ar net įkuriant profesijos populiarinimui skirtas akademijas.




Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama