Praėjusiais metais pasaulyje startavo beveik trys milijardai interneto puslapių. Gyvenimas persikelia į internetą: mokslas, linksmybės, pirkiniai ir meilė vis dažniau prasideda ir baigiasi neišjungus kompiuterio. Paskaičiavome, jog atsidaryti visus praeitais metais paleistus interneto puslapius žmogui užimtų ne mažiau kaip keturis tūkstančius metų. Esant tokiam tinklalapių skaičiui, konkurencija internete milžiniška: dėl lankytojų dėmesio nekilnojamo turto svetainės konkuruoja su pornografijos tinklapiais, o „Google“ – su „Žvaigždžių karų“ personažo Chewy blogu. Lietuvoje taip pat kas dieną gimsta apie dešimt interneto svetainių. Vienos konkuruoja sėkmingai, kitos – ne.
Peržiūrėję svarbiausius pasaulio interneto svetainių apdovanojimus, statistinius svetainių duomenis, interviu su tinklalapių savininkais bei kūrėjais atrinkome 5 pasaulio tinklalapius, iš kurių praėjusių metų sprendimų pasimokyti ar jais pasinaudoti galėtų kiekvienas prekių ženklas, norintis sėkmingai konkuruoti internete.
1. www.myspace.com
Kodėl: „My Space“ socialinių kontaktų svetainė 2006-aisiais tapo vieta, kurioje prekių ženklas susitinka žmogų. 140 milijonų užsiregistravusių lankytojų gali prisijungti prie mylimo prekių ženklo bendruomenės. Tai lėmė, kad didžiausioje pasaulyje internetinėje bendruomenėje savo erdves susikūrė žinomiausi pasaulio prekių ženklai. „Toyota“, „Wall-Mart“ ar „Adidas“ erdvėje milijonai lankytojų kasdien bendrauja su mylimu prekių ženklu: žiūri naujausias reklamas, lankosi akcijų tinklapiuose, komentuoja, siūlo savo sukurtą prekių ženklo logotipą... Už savo erdvę „My Space“ tinklalapyje pernai „Google“ sumokėjo 900 milijonų JAV dolerių.
Kaip pasinaudoti: sukurti savo blogą ir pasirūpinti žmonėmis, kurie nuolat skelbtų naujienas ir analizuotų jūsų auditorijos komentarus. Tinklaraštyje vartotojas leis laiką su jūsų prekių ženklu. Telieka tai išnaudoti.
2. www.youtube.com
„You Tube“ video blogas pasauliui parodė kiekvieno vartotojo galią internete. Plačiai paplitęs dviejų vaikinų sukurtas ir „Youtube“ patalpintas video eksperimentas, kuriame trykšta į dietinės „Coca- Colos“ butelį įmestų „Mentos“ saldainių fontanas, pakeitė prekių ženklų komunikaciją. Šiandien „Coca-Cola“ tinklalapiuose matome iš kolos buteliuko trykštančius spalvotus fontanus. Dėl vartotojų reakcijos sunerimę „Mentos“ drauge su „Coca-Cola“ paleido reklaminę kampaniją, kuri kvietė vartotojus kurti naujus video klipus ir sulaukė didelio pasisekimo. Eksperimentą vykdę jaunuoliai tapo kampanijos veikėjais, „Mentos“ pardavimai per pusmetį šoktelėjo 15 procentų, o niekada pelno iš reklamos nenešusią „Youtube“ svetainę „Google“ nusipirko už 1,65 milijardo JAV dolerių. Po tokio „You Tube“ vartotojų triumfo turime pritarti „The Time“, 2006-ųjų metų žmogumi išrinkusiam kiekvieną interneto turinį kuriantį žmogų...
Kaip pasinaudoti: pranešti savo žinutę trumpu filmuku (filmuoti galima ir buitine kamera ar telefonu), patalpinti video tinklaraštyje ir pasinaudoti virusiniu marketingu – pasirūpinti, kad nuorodą el. paštu gautų visi jūsų turimi kontaktai ir išplatintų savo pažįstamiems.
3. www.flickr.com
Kodėl: „Flickr“ tinklalapis išplėtė suvokimą, kad kiekvienas žmogus gali būti reporteris. Prieš trejus metus paleista „Flickr“ svetainė pirmoji pasiūlė nemokamai ir nesudėtingai publikuoti savo nuotraukas bei jomis keistis. Pernai tinklapis padvigubino savo lankytojų skaičių ir „Nielsen Net Ratings“ pateikiamais JAV rinkos duomenimis, pateko į greičiausiai augusių interneto prekių ženklų dešimtuką. Kartu su „Flickr“ populiarumu išaugo tokių tinklalapių kaip digg.com ir del.icio.us, kuriuose lankytojai patys skelbia visas naujienas, lankomumas. Šiandien apie žemės drebėjimą Indonezijoje ar Šventosios Mergelės apsireiškimą Poznanėje šių tinklalapių lankytojai praneša greičiau nei dauguma laikraščių ir naujienų portalų, o „Flickr“ galima rasti ir įvykių nuotraukas.
Kaip pasinaudoti: ypač didelės galimybės tiems, kurie prekiauja plataus vartojimo produktais užsienyje. Pirmiausia reikės atrinkti įdomias nuotraukas, išversti tarptautinei arenai svarbias žinutes ir paskelbti minėtuose tinklalapiuose. Kitas žingsnis – savo puslapiuose įdiegti digg.com ir del.icio.us mygtukus, kad lankytojas galėtų iškart pakelti patikusios naujienos reitingus – kuo žinutė populiaresnė, tuo daugiau tikimybės, kad ją perskaitys.
4. www.shaveeverywhere.com
Kodėl: metų produkto pristatymas internete. Shaveeverywhere.com smogė skeptikams ir patvirtino, jog gera kūrybinė idėja padeda parduoti, net jei tai intymių vietų skustuvas vyrams. Po pirmos interneto svetainės paleidimo savaitės naujasis „Philips“ skustuvas tapo vienas geriausiai perkamų produktų Amazon.com istorijoje, o bendri pardavimai 300 procentų viršijo optimistiškiausias prognozes. Žinoma, tinklalapis pelnė auksą „Kanų Liūtų“ („Cannes Lions“) tarptautiniame reklamos festivalyje.
Kaip pasinaudoti: įdarbinti kūrybines idėjas ir netradicinius sprendimus siekti tinklalapio tikslų. Pradėkite nuo to, kad jūsų svetainė būtų kitokia nei jūsų konkurentų. Įsiklausykite į vartotojų poreikius, nustebinkite juos. Kitas žingsnis – svetainėje įgyvendinti tokią kūrybinę idėją, kuri būtų geresnė, nei idėjos tinklapiuose, kurie nėra jūsų konkurentai. Taip, internete jūs konkuruojate ir su Maiklo Džeksono svetaine.
5. www.audi.com/R8
Kodėl: mėgstamiausios interneto svetainės apdovanojimų (thefwa.com) lankytojai šią interneto svetainę išrinko praėjusių metų geriausia. „Audi“ modelio R8 tinklalapis rodo, kaip naujausios interneto dizaino galimybės sukuria jausmą, kuris įtraukia vartotoją į interaktyvią kelionę. Ši kelionė baigiasi įsitikinimu, kad „Audi“ R8 yra tikrai geras automobilis. Verta pastebėti, jog nei automobilis, nei aplinkos nebuvo filmuoti – nuo pradžios iki pat pabaigos tinklalapis sukurtas kompiuteriu. Paleidus šią interneto svetainę, per pirmąsias šešias savaites joje užsiregistravo milijonas lankytojų, iš kurių beveik pusė atsisiuntė prezentaciją apie automobilį.
Kaip pasinaudoti: pasirūpinti, kad kuriant prekių ženklo svetainę animacija, video, garsas, interaktyvumas padėtų perteikti prekių ženklo emociją. Vaizdas pro langą ir galimybė pačiam susidėlioti baldus bute, kuris dar nepradėtas statyti, padės greičiau pasiekti nekilnojamo turto tinklalapio tikslus.
90 procentų interneto svetainių uždaroma iš karto: nuobodu, matyta, banalu. Išimkite savo pastatą ar valdybos pirmininko nuotrauką iš titulinio puslapio, sunaikinkite nieko nereiškiančius ir jokių emocijų nekeliančius dizaino elementus. Pasitelkite kūrybiškumą, juk jūsų kompanijos tinklapis taip pat gali būti įdomus. Eksperimentuokite – panaudokite video, animaciją, garsą, sukurkite nuotaikingą žaidimą,, atidarykite gandų apie save svetainę. Vartotojo susižavėjimas interneto svetaine virsta susižavėjimu prekių ženklu.