Jau netolimoje ateityje pirkėjai kur kas dažniau pirks naudodamiesi virtualios realybės priemonėmis, o drabužius galės pasimatuoti neišeidami iš namų, skelbia interneto tiekėjo „Plusnet“ atliktas tyrimas, prie kurio prisidėjo įvairių sektorių ekspertai. Į šį tyrimą ypatingą dėmesį turėtų atkreipti startuoliai bei maži verslai, kurie tik atsižvelgę į prognozuojamus pokyčius galės efektyviai konkuruoti ar išvis išgyventi.
Asociatyvi nuotr.
Pokyčius paskatins interneto plėtra
Atlikto tyrimo duomenimis, elektroninių parduotuvių tobulėjimą lems ne tik įvairūs dizaino, funkcionalumo sprendimai, pritaikymas prie tobulėjančių technologijų, bet ir interneto plėtra.
Pasaulinis kompiuterių tinklas, prognozuojama, taps išties pasauliniu – vis spartesniu ir aprėpiančiu vis didesnę planetos dalį, kas suteiks galimybę ir greičiau, ir dar didesnei žmonijos daliai apsipirkti e. parduotuvėse. O tai reikalaus įvairių jas tobulinančių sprendimų.
„Didėjant interneto aprėpčiai dabartinėms e. parduotuvėms konkurenciją galimai sudarys nauji žaidėjai, kurie turėtų pasiūlyti vartotojui vis patogesnius sprendimus įsigyjant prekes iš dar tolimesnių, atokesnių vietų. Ar tai pavyks padaryti, priklausys ir nuo siuntų pristatymo bendrovių, kurioms reikės atrasti būdus kaip prisitaikyti prie augančios rinkos ir pasiūlyti dar patogesnius, spartesnius siuntų pristatymo būdus“, – apie internetinės prekybos raidą pasakoja siuntų pristatymo įmonės „DPD Lietuva“ pardavimų ir rinkodaros vadovas Baltijos šalims Gabrielius Bilevičius
Daiktų internetas padės išsirinkti prekes
Ekspertai didžiausią dėmesį atkreipia ateityje elektroninę prekybą galinčius keisti išmanius prietaisus kiekvieno žmogaus namuose, kuriais naudojantis bus galima užsisakyti prekes. Taip pat jie rinks informaciją apie pirkėją ir pagal tai galės padėti sudaryti pirkinių krepšelius, individualizuos pasiūlymus – kitaip sakant, vis didesnę reikšmę įgaus vadinamasis daiktų internetas.
„Tai tikrai turėtų palengvinti apsipirkimo procesą, tačiau turi ir kitą pusę – norint, kad daiktų internetas taptų priemone lengvinti apsipirkimą internetu, turėsime sutikti „atiduoti“ dar daugiau duomenų apie save. Šiandien tai gal kiek gąsdina, bet tikiu, kad ateityje viskas keisis ir sustiprėjus duomenų apsaugai, nebesibaiminsime to, kad daiktai kaupia informaciją apie mus ir naudoja ją kasdieniams mūsų darbams palengvinti“, – prognozuoja Gabrielius Bilevičius.
Virtuali realybė leis pasimatuoti prekes namie
Tam tikras prekes galima rinktis pagal sudėtį ar savybes, tačiau, pavyzdžiui, drabužius reikia pasimatuoti, pamatyti save su siūlomomis prekėmis. Tokią galimybę ateityje turėtų pasiūlyti virtuali realybė, kuri padės pirkėjams „pasimatuoti“ daiktus tiesiog savo namuose.
„Panašu, kad su virtualios realybės plėtra apsipirkimas internetu bus pakeltas į visai kitą lygį. Net manoma, kad greta virtualios realybės prietaisų svarbų vaidmenį atliks ir 3D spausdintuvai – jais bus galima prekes tiesiog atsispausdinti namuose. Svarbu ir tai, kad drabužių prekės ženklai ir technologijų įmonės tikrai norės būti pirmaujančiose pozicijose, kad kuo geriau išnaudotų e. komercijos plėtrą ir sustiprintų savo padėtį rinkoje. Tad jos neabejotinai daug investuos į tai, kas gali padėti tiek e. prekybos, tiek technologijų plėtrai“, – teigia Gabrielius Bilevičius.
Daugiau robotų pagalbos
Kalbant apie ateities e. parduotuves daug dėmesio skiriama ir robotams, kurie gali pagreitinti prekių surinkimą, pakavimą bei pristatymą.
„Daug kalbama ir apie dronų vaidmenį pristatant prekes. Tačiau nors tokia priemonė ne tik ekonomiškai, bet ir ekologiškai naudingesnė, tačiau iki jos panaudojimo plačiu mastu laukia labai ilgas kelias. Dėl klausimų apie jų saugumą, sukeliamą triukšmą ir galimus žmonių privatumo pažeidimus bei dėl įvairių ribojimų išvis nėra aišku, ar jų pritaikymas visame pasaulyje bus paplitęs“, – teigia G. Bilevičius.
Tačiau esama ir kitokių gerųjų pavyzdžių visai netoli Lietuvos. Pavyzdžiui, Estijos sostinėje Taline DPD siūlo nedideles siuntas pristatyti savaeigio roboto pagalba. Apie automatizavimą kalbama ir autonominių automobilių kontekste – savarankiškai vairuojantys automobiliai ateityje galės saugiai nugabenti paauglius į ir iš parduotuvės, tad technologijų pažanga galėtų būtų panaudota ir fizinių parduotuvių konkurencingumui didinti.
Nors dalis pokyčių palies ir fizines parduotuves, tačiau ekspertai sutaria, kad būtent e. prekyba yra ta sritis, kuri ateityje kur kas labiau sustiprins savo pozicijas. Galbūt net išstums mums dabar labiau įprastus apsipirkimo būdus.