Nuo perspektyvios teisininkės karjeros į inovatyvų šeimos verslą – mentorystės ir konsultacijų programos „Women Go Tech“ programos ugdytinė Karolina Gailė nuolat siekia asmeninių aukštumų.
Išmanusis veidrodis / © Asmeninio albumo nuotr.
Šiuo metu vyksta trečiasis „Women Go Tech“ sezonas, o Karolina yra antrojo sezono alumnė – programoje ji įgijo reikiamos patirties ir sulaukė atsakymų į esminius kylančius klausimus, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Šiuo metu mergina visą savo energiją skiria naujam verslui – įkūrė „AdBroker“ bendrovę, kuri gamina išmaniuosius reklaminius ir fotografuojančius veidrodžius. Pasak jos, technologijų sritis reikalauja nuolatinio domėjimosi, žinių gilinimo, todėl kartais tenka apie darbą galvoti ir 16 valandų per dieną.
Ambicijų netrūko
Iš Raudondvario, Kauno rajono, kilusi, o šiuo metu sostinėje gyvenanti mergina teigia, kad jau mokykloje turėjo daug ambicijų. Siekė studijuoti gerame universitete, įgauti prestižinę specialybę, tuomet įsitvirtinti darbo rinkoje. Baigusi teisės studijas Vilniaus universitete Karolina kurį laiką ir dirbo šioje srityje.
„Daug dirbau, įtemptai mokiausi ir pasiekiau tai, ko tuo metu norėjau. Tačiau po to užsinorėjau naujų iššūkių, nuolat kirbėjo mintis kurti kažką pačiai. Nenorėjau, kad gyvenime liktų kažkas, ko nepabandžiau, todėl pradėjau vystyti savo verslo idėją“, – pasakoja Karolina.
Naujiena Lietuvoje
Karolina į Lietuvą nusprendė atnešti naujovę, kurios čia dar nebuvo. Paprastus veidrodžius viešose vietose ji siekia pakeisti naujais, išmaniaisiais. Tiesa, tokia idėja nėra nauja pasaulyje, ji jau populiari Jungtinėse Amerikos Valstijose ir Kinijoje.
„Šie veidrodžiai yra tarsi interaktyvi platforma, kurioje verslas gali pristatyti save tikslinei auditorijai. Kitaip tariant – tai nauja terpė reklamai. Todėl tikime, kad ateityje būsime visuose prekybos centruose, sporto klubuose, oro uostose ir bet kur, kur yra veidrodžių“, – savo planais dalijasi Karolina.
Veidrodžio veikimo principas panašus į daugelio išmaniųjų įrenginių, todėl naudojimasis juo yra paprastas. Specialūs jutikliai identifikuoja žmogaus judesį ir atitinkamai pradeda rodyti reklaminius įrašus. Tokiu būdu reklama rodoma tik tuomet, kai patalpoje yra žmogus. Veidrodis taip pat turi liečiamąjį ekraną ir suteikia galimybę ne tik spustelėti reklaminį įrašą ir sužinoti daugiau, bet ir naršyti, sužinoti orus ir pan.
Paskatino vyras
Karolina nujautė, kad ši verslo idėja turi potencialo, tačiau suprato, kad jai trūksta žinių tiek apie technologijas bendrai, tiek apie technologinio verslo vystymą.
„Tuometinis mano draugas, o dabar jau vyras, pasidalijo nuorodą į „Women Go Tech“ programą. Iš pradžių pagalvojau, kad ji skirta merginoms, kurios nori programuoti, bet pasigilinus supratau, kad čia tikrai yra vieta ir toms, kurios kuria savo startuolį technologijų srityje“, – dalijasi Karolina.
K. Gailės mentorė programoje, informacinių technologijų bendrovės „Inventi“ direktorė Asta Meškerevičiūtė, atitiko tuos lūkesčius, kurių mergina ir ieškojo. Asta nėra programuotoja, tačiau vadovauja technologiniam verslui. „Ji mane suprato geriau nei kas kitas ir suteikė labai daug palaikymo, pradedant profesiniais klausimais, baigiant emociniais“, – džiaugiasi Karolina.
Idėja įgauna pagreitį
Programos metu Karolina turėjo progą ne tik ištestuoti ir patobulinti jau turimą produkto prototipą, bet ir patikrinti, ar jo reikia rinkai. Atsakymas buvo teigiamas ir šiuo metu verslas įgauna pagreitį – įmonės jau gali rodyti savo reklamas išmaniuosiuose veidrodžiuose.
„Pradžioje dalyvavome įvairiose parodose, konsultavomės su įmonių rinkodaros atstovais ir sulaukėme gerų atsiliepimų. Vieną veidrodį kurį laiką testavome bare, sužinojome, kad lankytojams jis labai patiko. Taigi, tokius veidrodžius pakabinsime daugiau barų, o ateityje plėsimės ir į kitas viešąsias vietas, pavyzdžiui, prekybos centrus. Vietos, kurios nori pastatyti pas save mūsų veidrodžius, gauna keleriopą naudą: senus veidrodžius pakeičiame naujais ir inovatyviais, tai padarome ne tik nemokamai, o joms dar ir mokame už tai, kad veidrodžiai ten kabėtų“, – pasakoja Karolina.
Trūksta IT specialistų
„Dabar IT rinkoje labai trūksta gerų specialistų, o poreikis nuolat auga. „Women Go Tech“ programos dėka į įmones ateina daugiau talentų, kurie yra motyvuoti, pasiruošę stengtis bei dirbti. Taip pat kuriasi nauji verslai. Tikiu, kad tai atneš daug gerų pokyčių ir naujovių Lietuvai“, – sako Karolina.
Šiuo metu vyksta jau trečiasis „Women Go Tech“ sezonas, į kurį aplikavo rekordiškai daug kandidačių – net 792. Į konsultacijų programą po atrankos pateko 135 ugdytinių. Pagrindiniai trečiojo sezono programos partneriai – „Barclays“ operacijų centras Lietuvoje ir Vokietijos elektronikos komponentų gamintoja Lietuvoje „HELLA Lithuania“. Bendras programos organizatorių ir dalyvių tikslas – ugdytinių karjeros technologijų srityje sėkmės istorijos.