Dėl nesustabdomos technologijų pažangos orlaiviai tampa vis tobulesni, tad nekeista, kad ir kurą jie naudoja daug efektyviau nei anksčiau, todėl oro transporto maršrutus ketinama ir toliau ilginti, rašo CNN. Technologinį progresą, žinoma, galima paaiškinti didėjančiais laiką vis labiau taupančių keleivių poreikiais.
Planai pasiūlyti keleiviams dar didesnius atstumus aprėpiančių ilgų nuotolių skrydžių, žinoma, yra ne kas kita, kaip augančių žmonių poreikių ir tobulėjančių mechanizmų lenktynių rezultatas. Stambiausias Australijos oro vežėjas „Qantas“ jau patvirtino, kad su pirmojo orlaivio „Boeing 787“, dar vadinamo „Dreamliner“, įsigijimu bus paskelbtas ir naujas maršrutas iš Londono į Pertą – Vakarų Australijos valstijos sostinę.
Galimybę vienu ypu įveikti 14 498 kilometrų nuotolį planuojama pasiūlyti 2018 metų kovą. Įsidėmėtina, kad tai bus pirmasis nuolatinis keleivinis reisas, tiesiogiai jungiantis Europą su Australija. „Pirmieji 1947 metais „Qantas“ organizuojami „Kangaroo Route“ reisai į Londoną trukdavo net keturias dienas ir neapsieidavo be devynių nusileidimų, – priminė „Qantas Group“ vadovas Alanas Joyce‘as. – Visiškai netrukus Londoną iš Perto bus galima pasiekti per 17 valandų be jokio sustojimo.“
Kitos oro transporto bendrovės tuo tarpu taip pat varžosi dėl galimybės pasiūlyti ilgiausiais atstumais per trumpiausią įmanomą laiką skraidinančius reisus. Visgi net maksimaliomis pastangomis didžiausi atstumai kol kas įveikiami per 17 valandų, taigi, naktiniai reisai tebėra varginantys.
Tolimiausi pasaulyje orlaivių maršrutai
Tad kurie gi reisai patenka į tolimiausių lėktuvų maršrutų sąrašus? Dėl tokių, kaip paaiškėjo, rungiasi net keletas oro vežėjų. Šalia Persijos įlankos esančiose šalyse veikiančios oro transporto bendrovės, tokios kaip „Emirates Airlines“ ir „Qatar Airways“, siūlo konkuruojančius ypač ilgų nuotolių maršrutus Dubajus–Oklandas ir Doha–Oklandas.
Kovo mėnesį „Emirates“ pareiškė net labai rimtas pretenzijas į tolimiausią komercinį skrydį siūlančio oro vežėjo titulą, mat iš Jungtinių Arabų Emyratų, kuriuose įsteigta pagrindinė „Emirates“ būstinė, iki Naujosios Zelandijos miesto ne tiek ir mažai – 14 200 kilometrų. Nuo jų pasistengė neatsilikti Kataro bendrovė „Qatar Airways“ paviešindama planus ne vėliau kaip iki 2017 metų pradžios pradėti organizuoti skrydžius iš Dohos į Oklandą. Atstumas tarp šių miestų, kad ir nedaug, visgi šiek tiek didesnis nei tarp Dubajaus ir Oklando, būtent – 14 539 kilometrai.
Ilgiausiai trunkantis nuolatinis tiesioginis reisas
Jei kalbėtume tik apie laiką, rekordininkais taptų „Emirates“ organizuojami skrydžiai į Oklandą. Atstumas nuo Dubajaus (Jungtiniuose Arabų Emyratuose) į Oklando (Naujojoje Zelandijoje) – 14 200 kilometrų. Kasdien „Emirates“ lėktuvu „Boeing 777-200LR“, kuriame telpa 266 keleiviai, vykdomi skrydžiai į vieną pusę trunka 16 valandų (beje, pirmasis reisas tęsėsi 16 valandų 24 minutes), o atgal – 17 valandų 15 minučių.
Oro vežėjas pradėjo eksploatuoti ir lėktuvą „Airbus A380“. Tai didžiausias maršrutas, kurį įveikia šis gigantiškas oro laineris. Jei įdomu, kurioje dar kelionėje užtruktumėte ilgai, žinokite, kad „Emirates“ reisas iš Dubajus į Panamos miestą trunka net 17 valandų, todėl jis taip pat laikomas vienu iš ilgiausiai pasaulyje trunkančių tiesioginių skrydžių.
Ilgiausio nuotolio maršrutas
Didžiausią atstumą pavyks įveikti sėdus į oro transporto bendrovės „Air India“ reisą Delis (Indija) – San Fransiskas (Jungtinės Valstijos). Atstumas tarp šių miestų – 15 140 kilometrai. „Air India“ orlaiviai į San Fransiską dabar skrenda virš Ramiojo vandenyno, o ne per poliarinę sritį, kaip įprasta. Toks žingsnis žengtas siekiant kuo labiau taupyti kurą.
Naujas maršrutas, kuriuo skrenda „Boeing 777-200LR“, leidžia „Air India“ išnaudoti aukštesniuose sluoksniuose aptinkamų atmosferos sraujymių teikiamas galimybes – visą kelią iki San Fransisko lainerį lydi palankus vėjas, leidžiantis išvystyti didesnį nei anksčiau greitį. Atgal į Delį orlaivis grįžta per poliarinę sritį. Nors šis maršrutas yra 1 600 kilometrų ilgesnis, jis trunka net dviem valandomis trumpiau, t. y. 15 valandų.
Visiškai neseniai pradėti organizuoti tolimiausi tarptautiniai reisai
Tai, kaip jau minėta, „Qatar Airways“ reisas Doha (Kataras) – Oklandas (Naujoji Zelandija). Atstumas tarp šių miestų – 14 535 kilometrai. Jis paleistas nuo 2017 m. vasario 5 d. Kadangi Doha yra šiek tiek labiau nutolusi į vakarus nei Dubajus, „Qatar Airways“ paleistas reisas į Oklandą turėtų būti laikomas lyderiu tiek atstumo, tiek laiko požiūriu. Reisas, kaip ir planuota, vykdomas ypač patikimu laineriu „Boeing 777-200LR“.
Ilgiausio nuotolio skrydis šalies viduje be nusileidimo
Tai 9 348 kilometrams prilygstantis maršrutas Paržius – Reunjonas, kuriuo skraidina oro vežėjai „Air Austral“, „XL Airways“, „Air France“, „Corsair“. Nors ir neįtikėtina, ilgiausio nuotolio vidiniai skrydžiai be sustojimo vyksta ne Rusijoje, ne Kanadoje ir ne Jungtinėse Valstijose, o Prancūzijoje.
Dėl tokio, galima sakyti, triuko, kaltos geografinės ir istorinės aplinkybės: mat Prancūzijos užjūrio teritorijų vietovės turi tokį pat statusą kaip analogiški objektai pačioje Prancūzijoje. Taigi ilgo nuotolio skrydį iš šalies sostinės į Prancūzijos užjūrio regionui priskiriamą Reunjono salą pietinėje Indijos vandenyno dalyje reikėtų laikyti ilgiausio nuotolio skrydžiu šalies viduje.
Oro transporto bendrovių, galinčių nuskraidinti iš Rolando Garroso oro uosto (pavadinto Pirmojo pasaulinio karo lakūno, vietinio salos gyventojo garbei, kaip, beje, ir Prancūzijos atvirojo teniso čempionato didžiojo kirčio turnyras) į Paryžiaus Šarlio de Golio arba Orli oro uostą, pasirinkimas tikrai pakankamas.
Ilgiausio nuotolio skrydis šalies viduje, virš tos šalies teritorijos
Šioje kategorijoje rungiasi du pretendentai. Skrendant iš Maskvos Vnukovo oro uosto iki Kamčiatkos Petropavlovsko tektų įveikti 6 803 kilometrus, o iš Šeremetjevo – 6 764. Pirmuoju atveju turėtumėte naudotis „Rossiya Airlines“, o antruoju – „Aeroflot“ paslaugomis.
Rusija užimą tokią plačią teritoriją, kad prieš jos viduje organizuojamus skrydžius transatlantinės kelionės iš Niujorko į Londoną tiesiog nublanksta. Kamčiatkos Petropavlovską iš Maskvos jau galima pasiekti „Aeroflot“ ir jos patronuojamosios bendrovės „Rossiya“ organizuojamais nuolatiniais skrydžiais. Šį miestą galima pavadinti vartais į kalnuotą pusiasalį, nusidriekiantį į Rusijos krantus skalaujantį Ramųjį vandenyną. Kitados povandeninių laivų baze garsėjusi vietovė dabar labiausiai žinoma dėl įspūdingų vulkanų.
Ilgiausias skrydis šalies viduje su nusileidimu
Tai per Los Andželą (Jungtinėse Valstijose) vykstantis skrydis iš Paryžiaus Šarlio de Golio oro uosto į Papeetę. Oro transporto bendrovės „Air France“ organizuojamas reisas iš viso sudaro 15 715 kilometrų (iš pradžių 9 124, o tada dar 6 591). Nors Prancūzijos Polinezijos be sustojimo nepasiekia joks iš Paryžiaus skrendantis oro laineris, kartą nutūpdamas pasipildyti degalų Taičio salą, „Boeing 777“ pasiekia per 24 valandas.
Skrydis per Ramiojo vandenyno salas
Iš Honolulu (Jungtinėse Valstijose) į Madžūrą (Maršalo Salose), tada Kvadžaleiną (Maršalo Salose), Ponpėjų (Mikronezijoje), Čuką (Mikronezijoje) ir pagaliau į Guamą (Jungtinėms Valstijoms priklausančią teritoriją). Šiuo maršrutu vykdomas „United Airlines“ skrydis trunka 14 valandų. Nors tai nėra nepertraukiamas skrydis, jį paminėti tikrai verta.
Pasirinkus šį „United Airlines“ reisą iš Honolulu galima pasiekit Guamą, bet ne tiesiogiai, o per kelis bekraščiame vandenyne išsibarsčiusius atolus – nusileidžiant Madžūre ir Kvadžaleine (abu Maršalo Salose), o tada – Ponpėjuje ir Čuke (Mikronezijoje). Kelionė trunka 14 valandų, todėl siauro korpuso laineriu „Boeing 737-800“ skrenda kiek daugiau įgulos narių.
Įdomu tai, kad šis „United Airlines“ reisas pakartoja prieškarinio laikotarpio oro maršrutą, kai „Pan American“ nuo vandens kylantys orlaiviai, tarp kurų – ir žymusis „China Clipper“, skraidė iš Alamidos (Kalifornijoje) į Manilą per Honolulu, Midvėjaus, Veiko salas ir Guamą.