1999-aisiais „Microsoft“ įkūrėjas Billas Gatesas parašė knygą „Business @ the Speed of Thought“, kurioje sudėjo 15 spėjimų apie ateitį.
1. Asmeninis asistentas ir daiktų internetas
B. Gateso spėjimas: „Bus išvystyti asmeniniai kompanionai. Jie prisijungs ir sinchronizuosis su jūsų įrenginiais išmaniu būdu nepriklausomai nuo to, ar bus namuose, ar darbe, ir keisis duomenimis. Įrenginys tikrins jūsų el. pašto pranešimus ir suteiks informaciją, kurios reikia. Kai nueisite į parduotuvę, asmeniniam pagalbininkui galėsite pasakyti, kokio recepto norite, ir jis sugeneruos reikiamų ingredientų sąrašą.
Kiti jūsų įrenginiai bus automatiškai informuoti apie jūsų pirkinius ir automatiškai prisitaikys prie jūsų veiklos.
Ką matome dabar: „Google Now“ – išmaniuose įrenginiuose veikiantis skaitmeninis asistentas pradeda atlikti tokias funkcijas. O tokie įrenginiai kaip termostatai „Nest“ renka duomenis apie jūsų įpročius ir automatiškai pritaiko kambario temperatūrą.
2. Mobilūs įrenginiai
B. Gateso spėjimas: „Žmonės turės nedidelius įrenginius, kurie jiems visuomet leis susisiekti ir vystyti elektroninį verslą iš ten, kur jie yra. Jie galės tikrinti naujienas, matyti skrydžius, kuriuos užsakė, gauti informaciją iš finansų rinkų ir su įrenginiais daryti beveik viską.“
Ką matome dabar: Išmanūs telefonai ir išmanūs laikrodžiai leidžia atlikti šias funkcijas.
3. Darbuotojų samdymas internetu
B. Gateso spėjimas: „Labai panašiai darbo ieškantys žmonės galės rasti darbo galimybių internete paskelbdami savo pomėgius, poreikius ir specializuotus įgūdžius“.
Ką matome dabar: Tinklalapiai kaip „LinkedIn“ leidžia vartotojams įkelti aprašymus ir rasti darbus pagal individualius poreikius ir pomėgius. Samdytojai gali žmonių ieškoti pagal specifinius įgūdžius.
4. Kainų palyginimo tinklalapiai
B. Gateso spėjimas: „Bus sukurtos automatinės kainų palyginimo svetainės, kurios leis pamatyti kainas įvairiuose tinklalapiuose. Taigi nereikės jokių pastangų, kad surastum pigiausią produktą visose industrijose.“
Ką matome dabar: Galite lengvai ieškoti kokio nors produkto „Google“ ar „Amazon“ ir matyti skirtingas to paties produkto kainas. O tinklalapiai „NexTag“ ar „PriceGrabber“ skirti vien tik kainų palyginimui.
5. Namų stebėjimas internetu
B. Gateso spėjimas: „Nuolatinis vaizdo transliacijų srautas iš jūsų namų taps įprastu ir visuomet būsite informuoti, ar kas nors pas jus apsilankė, kol nebuvote namuose.“
Ką matome dabar: „Dropcam“ parduoda namų stebėjimo kameras, kurios leidžia visą parą stebėti savo namus.
6. Socialiniai tinklai
B. Gateso spėjimas: „Privatūs tinklalapiai jums ir jūsų draugams bus įprasti ir leis bendrauti bei planuoti įvykius.“
Ką matome dabar: Visa tai leidžia tinklalapiai kaip „Facebook“ ar „Instagram“.
7. Automatiniai reklaminiai pasiūlymai
B. Gateso spėjimas: „Programinė įranga, kurią naudosite pirkdami kelionę, vėliau jums pasiūlys keliauti ta pačia kryptimi. Ji siūlys užsiėmimų, nuolaidų, pasiūlymų ir mažesnes kainas.“
Ką matome dabar: Kelionių tinklalapiai kaip „Expedia“ ir „Kayak“ ir daugelis kitų suteikia pasiūlymų remdamiesi jūsų praeities pirkimo duomenimis. „Google“ ir „Facebook“ reklama rodoma pagal gyvenimo vietą ir žmogaus pomėgius.
8. Gyvų sporto diskusijų tinklalapiai
B. Gateso spėjimas: „Kol žiūrėsite sporto varžybas per televizorių, specialios paslaugos leis gyvai diskutuoti apie tai, ką matote, ir dalyvauti varžybose, kur balsuosite ir spręsite, kas nugalės.“
Ką matome dabar: Gyvai diskutuoti leidžia gausybė internetinių paslaugų, o jų lyderis yra „Twitter“. O komentarus realiu laiku leidžia palikti sporto tinklalapiai.
9. Išmani reklama
B. Gateso spėjimas: „Įrenginiai turės išmanių reklamų galimybę. Jie žinos jūsų pirkimo įpročius ir rodys reklamas, kurios bus specialiai pritaikytos jums.“
Ką matome dabar: Dauguma internetinės reklamos platformų teikia šias paslaugas, o reklamdaviai gali prekes vartotojams siūlyti remdamiesi jų naršymo istorija, pomėgiais.
10. Nuorodos į tinklalapius per tiesiogines TV transliacijas.
B. Gateso spėjimas: „Televizijų transliacijos turės nuorodas į susijusius tinklalapius ir turinį, kuris papildys tuo metu žiūrimas programas.“
Ką matome dabar: Beveik kiekvienų gyvai vykstančių sporto žaidimų metu JAV rodomos reklamos su nuorodomis į tinklalapius.
11. Internetinės diskusijų tarybos
B. Gateso spėjimas: „Šalių ir miestų gyventojai galės dalyvauti internetinėse diskusijose ir aptarti juos liečiančius iššūkius, tokius, kaip vietinė politika, miestų planavimas ir saugumas.“
Ką matome dabar: Dauguma naujienų tinklalapių turi komentarų skiltis, kur žmonės gali diskutuoti, o kiti tinklalapiai – specialius forumus, kur žmonės gali diskutuoti ir užduoti rūpimus klausimus. „Twitter“ ir „Facebook“ vaidino svarbų vaidmenį politinėse revoliucijose Libijoje ir Egipte.
12. Pomėgiais pagrįsti naujienų tinklalapiai
B. Gateso spėjimas: „Interneto bendruomenės labiau bus pagrįstos jūsų pomėgiais, o ne gyvenimo vieta.“
Ką matome dabar: Įvairūs naujienų tinklalapiai ir interneto bendruomenės dažnai būna teminiai. Daug svetainių renkasi atskirus segmentus ir leidžia plačiau nušviesti temą.
13. Projektų valdymo programinė įranga
B. Gateso spėjimas: „Norintys suburti komandą projektų vadovai galės nueiti į internetą, apibūdinti projektą ir gauti rekomendacijas apie tai, kokie žmonės galėtų tikti projektui.“
Ką matome dabar: Aibė darbo paieškų programinės įrangos keičia žmonių samdymo tradicijas, komandų formavimą ir darbų paskirstymą.
14. Nenutrūkstantys mokėjimai ir finansavimas internetu, geresnė sveikatos sistema
B. Gateso spėjimas: „Žmonės apmokės sąskaitas, rūpinsis finansais ir komunikuos su daktarais internetu.“
Ką matome dabar: Technologijos dar nespėjo tiek pakeisti mūsų sveikatos sistemos, tačiau tinklalapiai, kaip „ZocDoc“, leidžia gydytoją rasti internetu ir paskirti susitikimo laiką.
Galimybę skolintis pinigų internetu suteikia daug įmonių. Internetu taip pat galima atlikti ir mokėjimus.
15. Verslo bendruomenės programinė įranga
B. Gateso spėjimas: „Įmonės galės varžytis dėl darbo, nesvarbu, ar jie ieškos statybų projekto, filmo gamybos ar reklaminės kampanijos. Tai bus naudinga tiek didelėms bendrovėms, norinčioms perskirstyti darbo jėgą, tiek naujų klientų ieškantiems verslams ir korporacijoms.“
Ką matome dabar: Įmonių programinė įranga neretai susitelkia į socialinius aspektus, taigi vartotojai gali pasiekti kitus verslus tiesiai per programėles ir pradėti pokalbius, kurie gali privesti prie didesnių projektų.