Kovo 9 d. kultinių kompiuterių ir išmaniųjų telefonų gamintojai „Apple“ surengė pristatymą, kurio tikslas buvo paskelbti „Apple Watch“ išmaniojo telefono kainą bei prekybos pradžios datą, o taip pat – pristatyti naujus nešiojamuosius kompiuterius „Apple MacBook“ su 12 colių ekranu.
Konkurentai, paprastai nevengiantys „Youtube“ svetainėje tučtuojau paskleisti savo kandžias replikas į „Apple“ naujoves šįkart, panašu, liko apstulbę ir net kelias dienas neatsitokėjo nuo to, ką pamatė. Bet nepriklausomi technologijų ekspertai, turintys humoristo talento gyslelę, pasirodė esą šaltesnio proto ir, sulaikę nevaldomo juoko protrūkį, pateikė savo analizę.
Savo analizei iliustruoti technologijų ekspertas Armando Ferreira pasirinko maždaug dešimties metų senumo vaizdo įrašą, kuriame matomas televizijos laidoje su vedėju ispaniškai kalbantis solidaus amžiaus bedantis vyrukas, šiame įraše prisistatantis vienu iš „Apple“ dizainerių. Savo gimtąja kalba jis pasakojo kaip vandenyne bandė išplauti paeljos keptuves, kurias, jam nuėjus snūstelėti, nusinešė potvynis, bet kaip „vertimą“ A. Ferreira anglų kalba pateikia savo negailestingas įžvalgas apie naująjį „MacBook“.
Anot laidoje kalbėjusio humoristo, „Apple“ vyr. dizaineris Jony Ive'as kompanijos generaliniam direktoriui Timui Cookui parodė neišbaigtą produkto prototipą, kurio korpuse dizaineris buvo pamiršęs išgręžti daugiau USB jungties angų (jų naujajame „MacBook“ yra lygiai viena! Ir ta – naujojo C tipo). Vaizdo įrašo herojus iš tokios kvailystės nevaldomai juokiasi, ir J. Ive'ą vadina nevispročiu. Anot jo, J. Ive'as, pamatęs savo klaidą, išraudo kaip pomidoras, o patalpoje buvę inžinieriai neramiai išsilakstė kas kur. O T. Cookas, apžiūrėjęs kompiuterį, uždavė klausimą: kur USB ir „Thunderbolt“ jungtys? Ir kodėl procesorius mobiliesiems įrenginiams? Bet už tai kaina – 1299 JAV dolerių! „Juk tai būtent tai, ko reikia mūsų vartotojams! Nešiojamasis kompiuteris internetui naršyti už beprotišką kainą!“, – anot A. Ferreiros nudžiugo T. Cookas, nurodęs nedelsiant pradėti tokių kompiuterių gamybą.
Ir nors iš pradžių A. Ferreira bandė įgelti „Apple“ už tai, kad į naujojo kompiuterio korpusą net numatytas akumuliatorius netilpo, vėliau jis savo titruose lyg ir pagyrė „Apple“ inžinierius už daugiasluoksnio akumuliatoriaus koncepciją, leidusią net ir tokiame mažame bei ploname korpuse sutalpinti gana didelį energijos kiekį.
„Steve'as Jobsas būtų mus visus atleidęs“, – nevaldydamas juoko ir ašarų titruose rėžė bedantis ispanas.
Laidos herojus vėliau „prisipažino“, kad dar tą patį vakarą sulaukė skambučio iš „Apple“ personalo skyrių ir buvo paaukštintas iki vyresniojo dizainerio, jam buvo skirtas 5 lygio atlyginimas.
„O kitą rytą patariau J. Ive'ui į kompiuterį įstatyti 480p raiškos kamerą. 480p raiškos kamerą 2015 metais! Net „iPod“ priekinė kamera yra 720p raiškos! Mes tiesiog bandome uždirbti kuo daugiau pelno savo investuotojams“, – besišluostydamas juoko ašaras sakė laidos herojus.
Ir tai, anot jo (tiksliau, anot A. Ferreiros) – ne vienintelė vieta, kur „Apple“ sutaupė. Nuo kompiuterio nugarėlės išnyko jau lyg ir įprastu nešiojamųjų „Apple“ kompiuterių atributu tapęs šviečiantis prakąsto obuolio formos logotipas. Toks sprendimas, esą, padėjo sutaupyti po 20 dolerių iš kiekvieno parduoto kompiuterio.
„Norėdami pasinaudoti USB jungtimis jie turės įsigyti papildomą šakotuvą. Už 79 dolerius!“, – vėl prie jungčių trūkumo grįžo charizmatiškasis ispanas.
„Palauk dar, nepatikėsi, ką mes padarėme iš „Apple Watch“, – įrašo pabaigoje sakė laidos herojus, tarsi užsimindamas, kad tai – ne paskutinis išsišaipymas iš „Apple“.
Derėtų pridurti, kad „Apple“ be gailesčio išjuokęs Armando Ferreira veikiausiai nėra visiškai objektyvus – šis technologijų ekspertas, panašu, yra „Android“ ekosistemos gerbėjas, rašantis tinklaraštį „The Droid Effect“, segintis „Motorola 360“ išmanųjį laikrodį ir naudojantis „Google Nexus 6“ išmanųjį telefoną (taip pat pagamintą bendrovės „Motorola“).
Ne mažiau kandūs buvo ir „College Humor“ „Youtube“ kanalo kūrėjai – jie, parodijuodami dizainerio J. Ive'o kalbos manierą ir sidabriniais dažais nupurškę aktoriaus plaukus ir antakius (taip jis tapo ganėtinai panašus į T. Cooką) rimtu veidu aiškino, kad auksinis „Apple Watch“ – kur kas geriau nei „Rolex“, nes jį pamačius kiekvienas aiškiai žinos, kiek už tą laikrodį sumokėta ir puikiai supras, kokia yra žmogaus finansinė padėtis.
„Apple Watch“ – geriausiai kada nors išleisti 10 000 dolerių. Iki tol, kol po dvejų metų reikės nusipirkti kitą“, – reziumavo šio humoristinio kanalo autoriai.