„Bertha“ yra galingiausia ir didžiausia pasaulyje tunelių rausimo mašina. Pastarosiomis savaitėmis ji rausia 3 km ilgio tunelį po JAV didmiesčiu Sietlu. Tačiau 5-aukščio pastato dydžio ir 90 metrų ilgio cigaro formos monstrą neseniai sustabdė gluminanti požeminė kliūtis: inžinieriai niekaip negali identifikuoti, kas tai, ir vadina jį „Objektu“, rašo „New York Times“. „Tai – kažkas, kas mums nežinoma“, – pripažįsta „Bertha“ inžinieriai ir geologai.
Nors į „Objektą“ tunelių rausimo mašina atsirėmė ir sustojo gruodžio 6 d., jo sudėtis ir kilmė nenustatyta iki šiol. „Objekto“ identifikavimo darbus sunkina komplikuotos priėjimo galimybės. O pati „Bertha“ yra akla kaip kurmis: jos priekyje nėra jokių kamerų ar iliuminatorių.
„Dabar mėginame sudaryti galimybę patekti į ertmę, esančia tiesiai už grąžto priekinės dalies, ir įvertinti, kokia yra situacija“, – leidiniui aiškino bendrovės „Seattle Tunnel Partners“ projektų vadybininkas Chrisas Diksonas (Chris Dixon). Jis atskleidė, kad, jo manymu, tai bus ne koks nors egzotiškas požeminis NSO, o tiesiog milžiniškas prieš 17 tūkst. metų buvusio ledynmečio laikų riedulys.
Kiti spėlioja, kad „Berthą“ sustabdė XIX a. paskubomis užkasto Sietlo senamiesčio dalis. Šią prielaidą patvirtina aplinkybė, jog „Objektas“ glūdi „sekliausioje“ tunelio trajektorijos vietoje, kur atstumas nuo „Berthos“ viršaus iki žemės paviršiaus siekia tik 13,5 metro.
„Aš esu linkusi tikėti, kad tai – Sietlo senamiesčio fragmentas, – tvirtina Ana Fergiuson (Ann Ferguson), Sietlo viešosios bibliotekos Sietlo kolekcijos kuratorė. – Jis gali siekti 1890 m. Klondaiko aukso karštinės laikus, kai Sietlas tapo beprotiškais tempais augančiu miestu ir vartais į aukso telkinius Aliaskoje ir Kanadoje.“
Sietlo gyventojai pusiau rimtai, pusiau juokais dalijasi dar egzotiškesnėmis „Objekto“ kilmės versijomis. Vieni sako, kad „Bertha“ rado požeminį traukinių variklių kapinyną. Kiti, kad tai – kažkoks kontrabandininkų palikimas, menantis tuos laikus, kai į Sietlą iš Kanados neva vedė "požeminiai alkoholio kontrabandos tuneliai".
Inžinieriai mano, kad „Berthai“ kelią pastojusią kliūtį turėtų būti įmanoma pašalinti pneumatiniais kūjais ir kitais senesnės kartos tunelių rausimo įrankiais bei agregatais. Jei „Objekto“ nepavyks suskaldyti po žeme, tuomet jis bus kasamas ekskavatoriais. Šiaip ar taip, anot Ch. Diksono, tunelio rausimo mašinos darbas sustabdytas ne vienai savaitei. Tunelį planuota atidaryti 2015 m. pabaigoje, tačiau dabar manoma, kad jo atidarymo data bus nukelta.