Sėkmingam verslui nebepakanka aukštų pardavimų ir gerai žinomo vardo – vizualiniai elementai tapo neatsiejama populiarumo dalimi. Pirma dėmesį atkreipianti detalė – grafinis ženklas, tačiau iš kur žinoti, kaip turi atrodyti naujausias tendencijas atitinkantis įmonės ženklas?
Kada reikia keisti logotipą?
Grafinių ženklų dizaine sunkiai įsimenamus, spalvų, teksto ir detalių kupinus ženklus keičia lengviau suprantami bei labiau atitinkantys įmonės identitetą, negana to, čia, kaip ir visur – vyrauja mados tendencijos. Žinoma, gerai sukurtas ir apgalvotas ženklas gali sėkmingai gyvuoti ne vieną dešimtmetį, tačiau viskas kinta. Netgi žymiausi prekės ženklai („Microsoft“, „Jaguar“, „Twitter“) atlieka ženklo korekcijas, taip norėdami išlaikyti vartotojų susidomėjimą, patrauklumą ir sustiprinti pozicijas rinkoje.
UAB „Gamadigi“ direktorė Julija Moisenko tvirtina, kad naujovės turi didelę įtaką šiandieniniam žmogaus mąstymui ir dažnai yra siejamos su tuo, kas pozityvu, šiuolaikiška.
„Pats faktas, kad grafinis ženklas yra atnaujinamas, visuomet žymi pokyčius ir vartotojo sąmonėje. Teigiamus ar neigiamus – priklauso nuo atlikto atnaujinimo lygio ir profesionalumo“, – teigia J. Moisenko.
Direktorė atskleidžia, jog ženklas neturėtų būti atnaujinamas per daug dažnai ir nepagrįstai.
„Naujo grafinio ženklo įvedimui į rinką ir ryšio su vartotoju kūrimui reikia daug laiko, tad bet kokia netikslinga permaina gali pakenkti ir sugriauti ankščiau nuveiktą darbą. Ženklo keitimą ar atnaujinimą reikėtų daryti tikslingai, ne „aklai“ sekant tendencijas, o siejant šiuos pokyčius su jau esamu ženklu ir jo santykiu su vartotoju. Keisti reikia nereikalingais elementais perkrautus, neaiškios formos ir neharmoningų spalvų logotipus, kuriuose neišlaikomas ženklo proporcijų balansas“, – įžvalgomis dalijasi direktorė.
Kaip „gimsta“ grafinis ženklas?
„Ženklo idėja „gimsta“ analizuojant pavyzdžius, ieškant bendros ženklo koncepcijos ir paskirties. Reikia išskirti esminius būsimo prekės ženklo ar logotipo atskaitos taškus, pagal kuriuos juos atpažins vartotojas. Labai svarbu atsižvelgti į tikslinę auditoriją ir paslaugų, kurioms kuriamas ženklas, pobūdį. Tik visa tai apgalvojus daromi pirmieji eskizai, kurie tobulinami tol, kol randamas geriausias sprendimas“, – sako UAB „Gamadigi“ grafikos dizainerė J. Veteikytė.
Ženklo grafinį sprendimą lemia daugybė detalių: naudojamų simbolių, teksto, raidžių kompozicija ir reikšmė, jame gali dominuoti daugiau vaizdo arba tipografiniai – teksto, elementai. Spalvos dažniausiai parenkamos siekiant sustiprinti grafinį ženklo sprendimą – suteikti žaismingumo, solidumo ar padėti lengviau identifikuoti konkrečią įmonę.
„Ženklai, be abejonės, atspindi bendras grafinio dizaino tendencijas ir pagal juose dominuojančias formas, spalvinius sprendimus, galime išskirti tuos elementus, kurie yra „ant bangos“ – šiuolaikiški. Tačiau, pagrindinė kai kurių grafinio dizaino tendencijų problema yra greita kaita. Todėl kuriant ženklą būtina visada pagalvoti, koks jo „gyvavimo“ laikas yra numatytas. Stilistinius pokyčius ženkluose galima įžvelgti kas 4–5 metus – tai glaudžiai susiję su bendromis grafinio dizaino tendencijomis, besikeičiančiomis technologijomis. Norint prognozuoti artėjančią logotipų madą reikėtų atsižvelgti į pasaulines gyvenimo būdo, kultūrines tendencijas“, – tvirtina grafikos dizainerė.
Šiandieninės tendencijos
95 % įmonių visame pasaulyje savo logotipui renkasi vieną ar dvi spalvas: 33 % atvejų viena iš jų būna mėlyna, simbolizuojanti patikimumą bei jėgą, antra pagal populiarumą – raudona, aistros ir energijos spalva, ne visada garantuojanti teigiamą ženklo vertinimą.
Anot grafikos dizainerės, konceptualiam logotipui svarbiausia spalvų ir elementų harmonija, jų tarpusavio ryšys. Plačiausiai naudojami simboliai siejami su kasdienėje aplinkoje aptinkamais elementais: tai – bangos, molekulę ar cheminę formulę primenanti struktūra, įrėminimai, monogramos, į atlapą segami ženkleliai.
Spalio pradžioje vartotojai išvydo naują „Yahoo“ grafinį ženklą.
„Yahoo“ ženklo atnaujinimas gali būti laikomas pavyzdžiu, kai atliekamas iš pažiūros labai minimalus „kosmetinis“ koregavimas, tačiau kiekviena raidės forma yra transformuojama ne atsitiktinai, o laikantis bendros sistemos. Tokiu būdu ženklas labai smarkiai nenutolsta nuo savo pirmtako ir gali būti vis dar tapatinamas su juo, tačiau tampa žymiai „švaresniu“, estetiškai išgrynintu sprendimu ir tai yra tik privalumas tolesniam jo gyvavimui“, – pasakoja J. Veteikytė.