Elektronika.lt
 2024 m. lapkričio 15 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Lapkričio 15 d. 08:16
Jeigu jūsų telefono baterija išsikrauna greičiau nei norėtumėte – rekomenduojame peržiūrėti šiuos patarimus
Lapkričio 14 d. 20:22
Technologijų įmonės vis dažniau prisideda prie automobilių kūrimo: kas iš to vairuotojams?
Lapkričio 14 d. 17:18
Lietuva žengia į dronų ateitį: instruktorių mokymai atveria naujas galimybes
Lapkričio 14 d. 14:25
Lietuvos mokslininkai kuria akustinio spektro ultragarso pagrindu kraujotaką gerinantį prietaisą
Lapkričio 14 d. 11:40
Nematomi technologijų herojai: kaip telefonai ir kiti prietaisai gelbėja žmonių gyvybes?
Lapkričio 14 d. 08:29
Išplėskite ribas su AGON PRO AG276FK
Lapkričio 13 d. 20:29
KTU mokslininkų ir partnerių kuriamas VR įrankis padės vilkikų vairuotojams įvaldyti stresines situacijas
Lapkričio 13 d. 18:23
Kas yra kibernetiniai nusikaltėliai ir 4 būdai, kaip juos pačius apgauti
Lapkričio 13 d. 16:23
Ar „ChatGPT“ meta iššūkį „Google“? Nauja paieškos funkcija ir kaip ja naudotis
Lapkričio 13 d. 14:19
Labas, „Siri“, pasitark su „ChatGPT“: „Apple“ balso asistentui pribrendo laikas pokyčiams
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
Reklama
 Straipsniai » Pažintiniai, įdomybės Dalintis | Spausdinti

Kodėl lėktuve turime išjungti elektroninius prietaisus

Publikuota: 2013-10-23 10:11
Tematika: Pažintiniai, įdomybės
Skirta: Pradedantiems
Aut. teisės: ©Technologijos.lt
Inf. šaltinis: Technologijos.lt

Kai ku­rios teo­ri­jos tei­gia, kad mo­bi­lie­ji te­le­fo­nai ir ki­ti elek­tro­ni­niai prie­tai­sai ga­li trik­dy­ti jaut­rias elek­tro­ni­nes sis­te­mas. Tai ko­dėl taip sun­ku įro­dy­ti to­kių tei­gi­nių tei­sin­gu­mą? Turiu išpažinti kaltę. Kovą mano lėktuvas rengėsi pakilimui iš Londono Heathrow oro uosto ir skrydžio palydovė, kaip įprasta, paprašė keleivių išjungti savo elektroninius prietaisus. Nesiruošdama paklusti, įgrūdau savo išmanųjį giliau kišenėn. Turėjau patikrinti svarbią svarbią darbo žinutę ir dėl mano mažyčio telefoniuko toks lėktuvas iš dangaus juk nenukris, ar ne?

 Rodyti komentarus (3)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Kai ku­rios teo­ri­jos tei­gia, kad mo­bi­lie­ji te­le­fo­nai ir ki­ti elek­tro­ni­niai prie­tai­sai ga­li trik­dy­ti jaut­rias elek­tro­ni­nes sis­te­mas. Tai ko­dėl taip sun­ku įro­dy­ti to­kių tei­gi­nių tei­sin­gu­mą?

Turiu išpažinti kaltę. Kovą mano lėktuvas rengėsi pakilimui iš Londono Heathrow oro uosto ir skrydžio palydovė, kaip įprasta, paprašė keleivių išjungti savo elektroninius prietaisus. Nesiruošdama paklusti, įgrūdau savo išmanųjį giliau kišenėn. Turėjau patikrinti svarbią svarbią darbo žinutę ir dėl mano mažyčio telefoniuko toks lėktuvas iš dangaus juk nenukris, ar ne?

Atrodo, ne viena aš taip manau. Nesenas tyrimas parodė, kad maždaug 4 iš 10 JAV oro linijų keleivių prisipažįsta skrydžio metu ne visada išjungiantys elektroninius prietaisus. Vien ko verta aktoriaus Aleco Baldwino arši reakcija „Twitteryje“ po to, kai buvo išsodintas iš reiso Los Andželas–Niujorkas dėl atsisakymo prieš pakilimą baigti telefonu žaisti su draugais internetinį žaidimą „Words With Friends“.

Pagal taisykles, kurios gana panašios visame pasaulyje, žemiau 3000 m (10 000 pėdų) nešiojamųjų elektroninių prietaisų naudojimas draudžiamas netgi „skrydžio režimu“, kai signalas neperduodamas. Pakilus aukščiau, nešiojamuosius telefonus ir muzikos grotuvus naudoti galima, tačiau telefonai turi likti išjungti. Sakoma, šios taisyklės svarbios, nes padeda išvengti potencialiai pavojingos šių prietaisų ir jautrios lėktuvo elektroninės sistemos sąveikos. Bet ar šios baimės turi kokį nors mokslinį pagrindą, o gal metas sušvelninti taisykles?

Kodėl lėktuve turime išjungti elektroninius prietaisus

Trikdžių baimė kyla iš fakto, kad prietaisai prie interneto ar mobiliųjų tinklų jungiasi radijo bangomis. Aiškindamas teorinius pavojus, Peteris Ladkinas, Kompiuterių tinklų ir paskirstytųjų sistemų profesorius iš Bielefeldo universiteto Vokietijoje, pasitelkia dujinio degiklio laikymo prie namų šildymo vamzdžių analogiją. Centrinė namo šildymo sistema keičia režimą, remdamasi vamzdyje esančių termometrų parodymais, taigi, degikliui pašildžius vandenį, rodmenys pasikeis ir paskatins sistemą prisitaikyti.

Asmeniniai mobilūs prietaisai panašiai veikia lėktuvuose, kuriuose šimtai elektroninių sistemų, vadinamoji avionika, naudojama navigacijai, ryšio palaikymui su žeme ir komponentų, išlaikančių lėktuvą ore, sekimui. Kai kuriuose yra jutikliai, pateikiantys informaciją prietaisams pilotų kabinoje. Tai ne vien mobiliųjų telefonų klausimas. „Kindle“, „iPod“, nešiojamiej kompiuteriai, nešiojamosios žaidimų konsolės – visa tai skleidžia radijo bangas. Jeigu skleidžiami dažniai artimi naudojamiems avionikoje, signalai ir duomenys gali būti iškreipti. Tai gali paveikti įvairias sistemas, tokias, kaip radarai, ryšio ir susidūrimo išvengimo technologijos, ir pavojus potencialiai padidėja, jei prietaisas sugedęs ir ima skleisti stipresnes radijo bangas, nei turėtų, arba jei susideda signalai iš keleto prietaisų.

Tai tiek teorijos, bet ar yra kokių nors įrodymų, kad tai kelia problemų? Nėra žinoma apie užfiksuotus sudužimus, kuriuos neabejotinai būtų sukėlę tokie trikdžiai, bet kartais nelaimingų atsitikimų priežastys lieka nežinomos. Skrydžio įrašų fiksatorius gali neatpažinti, kad svarbi sistema sugedo dėl keleivių prietaisų keliamų elektromagnetinių trikdžių.

Sistemos netinkamas veikimas

Tačiau, nors užtikrintų duomenų ir trūksta, pilna fragmentiškų įkalčių, kad ši rizika turėtų būti vertinama rimtai. Šių metų sausį paskelbta ataskaita, kurioje aprašoma 50 saugumo pažeidimų atvejų, kuriuos, manoma, sukėlė nešiojamieji elektroniniai įrenginiai. Atvejai surinkti iš JAV Aviacijos saugumo pranešimų sistemos – duomenų bazės, prižiūrimos NASA, į kurią įgulos nariai gali anonimiškai pranešti apie saugumo problemas. Vieno tokio atvejo santrauka skamba taip: „Pirmasis pilotas pranešė apie kylant atsiradusius kompaso sistemos sutrikimus. Kai keleivių buvo paprašyta pasitikrinti ar visi elektroniniai prietaisai išjungti, kompaso sistema vėl ėmė veikti normaliai“.

2006 m. duomenų bazės analizė parodė 125 pranešimus apie elektroninių įrenginių trikdžius, iš kurių 77 buvo apibūdinti, kaip „smarkiai koreliuojantys“. Vieno incidento metu 30 kampo laipsnių klaida navigacijos įrenginiuose iškart pasitaisė, kai keleivis išjungė nešiojamą DVD leistuvą. Prietaisą įjungus, problema iškilo vėl. Orlaivių įgula pranešė apie daug panašių atvejų, kai navigacijos sistemų rodmenys keisdavosi, paprašius keleivių įjungti ir išjungti tam tikrus prietaisus. Kitoje ataskaitoje Tarptautinė oro transporto asociacija (IATA) pranešė apie 75 atskirus galimų elektroninių trikdžių incidentus, įvykusius nuo 2003 m. iki 2009 m., pilotų įsitikinimu, susijusius su mobiliaisiais telefonais ir kitais elektroniniais prietaisais.

Konkurencijos kupiname aviacijos pasaulyje, kai kurios oro linijos, pavyzdžiui, „Virgin Atlantic“ ir „Delta Airlines“ pradėjo reklamuoti naudojamas technologijas, skrydžio metu leidžiančias daugiau naudotis mobiliaisiais įrenginiais. Skrydžio mobiliojo telefono sistemos, pavyzdžiui „OnAir“ ir „AeroMobile“ naudoja miniatiūrines bazines stotis lėktuve, vadinamas pikoceles, leidžiančias prietaisams veikti mažesne galia. Perdavimai apdorojami, persiunčiami į palydovą ir tada į įprastinius antžeminius tinklus. Taip, pasak „AeroMobile“ direktoriaus Kevino Rogerso, galima naudotis mobiliaisiais „kaip roamingo paslauga, kai iškeliaujate į užsienį, tik užsienyje jums nereikia palydovinio ryšio.“ Kai kurios oro linijos pradeda montuoti „AeroMobile“ įrangą jau lėktuvo gamybos metu.

Šios sistemos leidžia naudotis telefonu kreiseriniame aukštyje, bet ne kylant ar leidžiantis. Rogersas mano, kad vieną dieną tai gali pasikeisti, bet kol kas tebėra sunku „kategoriškai įrodyti, kad iš tiesų nekyla trikdžių – tad oro linijos linkusios laikytis atsargumo ir būti konservatyvios.”

Bet kaip Rogersas pratęsia: „Daug telefonų vis vien paliekami įjungti. Jei būtų realus mobiliųjų telefonų ar „iPad“ trikdymo lėktuvo sistemoms pavojus, žmonėms išvis nebūtų leidžiama jų neštis į lėktuvą.“

Tačiau kai kurie oro transporto autoritetai tebėra neįtikinti. Pavyzdžiui, oro mobiliųjų paslaugų negalima naudoti JAV oro erdvėje. JAV Federaline aviacijos administracija buvo spaudžiama sušvelninti taisykles ir pernai sudarė ekspertų grupę klausimo ištyrimui. Sprendimo tikimasi sulaukti šių metų pabaigoje.

Richardas Tayloras, JK Civilinės aviacijos valdybos vadovas mano, kad tiesiog laiko klausimas, kol išvysime platesnį mobiliųjų elektroninių prietaisų naudojimą orlaiviuose, bet skambučiai kylant ar leidžiantis numatomoje ateityje tebebus draudžiami.

„Kai tokie reguliuotojai, kaip mes, busime įtikinti, kad orlaivis gali būti saugiai naudojamas netgi su nešiojamais elektroniniais prietaisais kabinoje, kad iš kabinos sklindantis signalas bet kurioje skrydžio fazėje gali būti saugiai sugertas be jokios įtakos orlaivio sistemoms, žinoma, taisyklės bus sušvelnintos, – sako jis. – Bet čia gamintojų ir, žinoma, avialinijų rūpestis įrodyti, kad orlaiviu jie naudojasi saugiai.“

Gal ši diena išaus netrukus. Tačiau sužinojusi, kaip sunku vienareikšmiškai įrodyti, kad lėktuvams negresia trikdžiai, nuo šiol įsitikinsiu, kad mano telefonas tinkamai išjungtas. Galiausiai, kai keliauju link saulėtųjų atostogų, nenoriu, kad mano telefonas būtų atsakingas už suklaidintų pilotų nusileidimą kokioje nors lietingoje senoje vietoje. Ar už ką nors dar blogiau.


Technologijos.lt



Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama