B2B – verslas verslui
Egzistuoja įvairūs verslo modeliai, vienas iš jų B2B (Business to business) – verslas verslui. Norint geriau suprasti, logiška B2B lyginti su B2C (Business to customers) – verslas klientams. Su juo susiduriame kiekvieną dieną, net pirkdami pieną, mes esame B2C dalis.
Ar galite pasakyti?
Jeigu kitos įmonės vadovui Jūs galite pasakyti „leisk man uždirbti tau pinigų“, tai labai svarus pareiškimas, kuris parodo, kad (turbūt) Jūs būsite turtingas. Be abejo, reikia būti specialistu, profesionalu, kad šie žodžiai turėtų sąryšį su realybe. Iškyla klausimas, ar maža bendrovė gali padėti kitai kompanijai. O kodėl gi ne? Net ir nedidelė įmonė gali nuveikti didžiulius darbus padedama galingai kompanijai. Vėlgi klausimas, kaip? Čia ir slypi papildomi nuliai Jūsų sąskaitoje. Jeigu žinočiau visus įmanomus būdus, kaip tai padaryti, pats dabar žiūrėčiau į Havajų saulę.
Spragos
Visada rinkoje egzistuoja spragos, kurias net didžiosios kompanijos nesugeba užpildyti, nes jos yra didelės ir ne visada spėja gerai suvaldyti veiklos kryptis – tai šansas Jums! Bet nesupraskite klaidingai, nereikia pulti stačia galva ir plėtoti, vystyti ir investuoti į ten, kur finansiškai pajėgus konkurentas dar nespėjo ar pražiopsojo perkamąją galią. Tiesiog pasinaudokite tuo ir nueikite pas gigantą su komerciniu pasiūlymu – tai yra B2B taisyklė – nebijoti ir būti drąsiam, nes didelės kompanijos vadovui lygiai taip pat rūpi pinigai, kaip ir Jums.
Koks tonas tinka versle?
Man labai patinka bendrauti su inteligentiškais žmonėmis, kurie išmano savo darbą. Deja neretai jų mintys būna sausos, nes jie nori pasirodyti tikrais profesionalais. Dažnai tokių žmonių CV būna įrašas „aktyvus ir kūrybingas“, bet ar to pakanka versle, ar tai esminė priežastis, kuri padeda įtikinti kitą žmogų, priimti Jūsų siūlomą sprendimą? Manau, kad ne. Kita B2B taisyklė – formuluodami komercines mintis, eikite tiesiai prie epicentro, nesistenkite būti perdėtas verslininkas, o geriau būkite koncentruotas ir užtikrintas.
Leisk MAN uždirbti TAU pingių
Tarkime, aprašote savo įmonę jos interneto svetainėje, bandote atrodyti kompetetingi, pateikite savo viziją ir misiją, tačiau jeigu atkreipsite dėmesį į konkurentų aprašymus, pamatysite, kad visi yra praktiškai identiški. Svarbiausia rašyti apie klientus tai, kas jiems iš tikro aktualu. Tuo galima vadovautis ir bendraujant su kitu verslininku. „Man“ – esate Jūs, tačiau nepamirškite, kad kalbėti turite ne apie save, o tiesiog šnekėti apie „tau“ svarbias verslo investicijas – dar viena taisyklė.
Baimė
Baimė gali Jums pasitarnauti, bet bijoti turite ne Jūs. Tuo pasinaudoti yra be galo sunku ir dažniausiai tai pavyksta sutapimo dėka arba netyčia. Geležinė B2B taisyklė – jeigu kompanijos vadovas kažko bijo ir Jūs pateikite sprendimą, sutartis Jūsų. Dažnas stengiamės apeliuoti į kito žmogaus intelektą, tačiau geriausia stengtis paveikti žmogų emociškai.
Labai svarbu, ir užteks tų taisyklių
Niekas Jūsų nepriims net pakalbėti su generaliniu direktoriumi, jeigu gerai neparuošite savo idėjos pristatymo ir komercinio pasiūlymo. Siūlant paprastam vartotojui produktą, dažniausiai užtenka užrašo nuolaida arba akcija, tačiau tai nepakaks kalbant apie B2B. Pasiūlymas turi būti tvarkingas, nesausas, pagrįstas ir t. t. Kaip to pasiekti? O kodėl nepradėti nuo trumpos istorijos? Net mažam vaikui atėjus į šį sudėtingą pasaulį sekamos pasakos ir istorijos, kad lengviau būtų galima suvokti informaciją. Pasakojimas apie idėjos atsiradimą ar susiklosčiusios situacijos aplinkybes gali labiau paveikti kitą verslininką, sužadinti jo ambicijas.
Patarimai ir paslaptys
Visada stenkitės sudaryti patarimų sąrašą. Tai gali būti tie dalykai, kurie, Jūsų manymu, neišnaudoti stiprinant didžiosios kompanijos verslą. Tik nedarykite paslaugos kitam nemokamai. Dabar nieko nėra nemokamo. Prarasite daug pinigų, jeigu atskleiskite visus kozirius, kaip Jūs pagerinsite kito juridinio asmens padėtį, nes tai sužinoję daugelis vadovų Jums padėkos už pokalbį ir pasakys „viso gero! Sėkmės versle!“.
Jau?
Ar jau pasiruošę uždirbti man pinigų? O gal norite, kad aš Jums uždirbčiau?