„Login 2013“ konferencijoje medijų ir skaitmeninės komunikacijos įmonės „Aegis Media“ atstovas Danas Calladire atskelidė savo pastebėjimus apie naujausias madas internetinėje erdvėje bei patarė interneto verslu užsiimantiems žmonėms, į ką reikėtų atkreipti dėmesį dar šiais metais.
1. Vartotojai-gamintojai
Vis labiau populiarėja 3D spausdinimas. Kuo toliau, tuo daugiau žmonės gamins daiktus patys sau. Pirks 3D spausdintuvus.
Iki šiol daugiausia buvo kalbama apie skaitmeninės produkcijos kūrimą, tačiau paskutinės tendencijos rodo, kad gimsta fizinių produktų kūrimas interneto versle. Todėl interneto verslu užsiimančios įmonės turėtų išnaudoti fizinių daiktų kūrimo galimybes savo verslo marketingui.
2. Iš „online“ į „offline“
Ši tendencija itin aktuali internetinei prekybai. Nors amazon.com savo sėkmę pasiekė vien užsiimdama prekyba skaitmeninėje erdvėje, kompanija įrodė, kad ir fizinės parduotuvės ar prekių atsiėmimo taškai padeda išlaikyti prekės ženklo patikimumą ir sukuria klientams patogumą.
Tai išnaudoja ir ebay.com. Jie Kalėdų metu suteikia klientams galimybę pasinaudoti fizinėmis parduotuvėmis, o tuo pačiu įmonė užmezga fizinį ryšį su savo vartotojais. Jei esate tik internete, pagalvokite, kaip galėtumėte išeiti į tikrą pasaulį.
Dan Calladine
Foto: DELFI (T. Vinicko nuotr.)
3. Nauji būdai – seniems dalykams
Mobilieji mokėjimai padėjo išspręsti pirkimo internetu sunkumus. Yra daugybė pavyzdžių, kai interneto verslai, sugalvodami naują būdą seniems dalykams, sutaupo lėšų arba pritraukia naujų. Nuolat galvokite, kaip sunkius ir nervinančius dalykus pakeisti lengvesniais.
Pavyzdžiui, „Financial Times“, norėdami išvengti „iStore“ komisinio mokesčio, pasiūlė nemokamą programėlę, o už turinio skaitymą vartotojai turi susimokėti tiesiogiai žiniasklaidos priemonei.
4. Mokamos paslaugos
Prieš kelis metus pasaulis tik ir kalbėjo apie tai, kaip internetinis turinys turi būti nemokamas. Tačiau dabar internetas išsivystė tiek, kad internetinių paslaugų kūrėjai sugalvoja vis daugiau būdų, kaip gauti iš vartotojų pinigų.
Gyventojai už internetu gaunamą vertę sutinka mokėti, jei jiems yra lengva ir patogus sumokėti, pasakote už ką ir kiek tiksliai bus mokama ir pirkėjas žino, kur pinigai nukeliauja.
Tuo neseniai pasinaudojo ir „Facebook“ pasiūlydamas paslaugą, kai jūsų draugas švenčia gimtadienį. Socialinis tinklalapis leidžia draugo gimimo dieną jam padovanoti realią dovaną.
D. Calladire tiki, kad šiuo metu internete neturi viskas būti nemokama, tačiau, jei nusprendžiama apmokestinti, tai turi būti logiška ir paaiškinama.
5. Skaitmeninis ribotumas
Internetinė erdvė neribota. Tačiau sukuriant dirbtinį ribotumą galima sukurti savo prekės ar paslaugos didesnę paklausą. Jei pradedama riboti priėjimą prie paslaugos, interneto vartotojai jos labiau trokšta.
6. Kinijos įtaka
„Login 2013“ pranešėjas tikino, kad itin didelės sėkmės versle pasieks tie, kam pavyks „įlįsti“ į Kinijos rinką. Dėl savo uždarumo Kinijos rinka yra tapusi milžinišku inkubatoriumi, kur „Facebook“ ar „Twitter“ neleidžiami. Todėl pavykus įsisukti į šią rinką, laukia šimtai milijonų potencialių vartotojų.
7. Galvojimas apie integraciją su didele korporacija
Kuriant savo produktą internetinėje erdvėje nereikia koncentruotis tik ties greitu pajamingumu ar pelningumu. Kiekvienas internetinis ir IT produktas gali būti anksčiau ar vėliau integruotas į didžiąsias korporacijas – „Google“, „Microsoft“ ir pan. ir labai brangiai parduotas.
8. Tikslinė auditorijos pažinojimas ir pasiekimas
„Cookies“, socialinės medijos, kuriose vartotojai patys sutinka atskleisti savo pomėgius, yra puiki priemonė, galvojant apie savo tikslinę auditoriją. Todėl bandykite surasti būdus, kaip tai išnaudoti.
9. Nauja valiuta
Žmonėms patinka minėti, aptarti, kalbėti apie prekės ženklus. Verslininkai pradeda suprasti, kad tokiu būdu žmonių skleidžiama informaciją galima naudoti kaip pinigus, valiutą. Pavyzdžiui, yra daugybė pavyzdžių, kai vartotojams yra siūlomas produktas už tai, kad jie parašys atsiliepimus internetinėje erdvėje. Taigi tereikia suprasti vertę, kad žmonės apie jus kalba ir tai panaudoti.
10. „WOW“ faktorius
Nustebinkite savo klientus ir potencialius vartotojus kuo nors labai stebinančiu. Pavyzdžiui, „McDonald's“ greito maisto restoranui užteko Australijoje pakeisti restoranų pavadinimą į „Macca's“ (taip Australijoje vietiniai gyventojai vadiną šį restoraną), kad akcija sulauktų labai didelio dėmesio ir vietos gyventojų teigiamų atsiliepimų.