Ar naujasis „Google“ produktas – papildytos realybės akiniai – gali nukonkuruoti išmaniuosius telefonus? Iš naujo apibrėžti kompiuterinių žaidimų kultūrą? Ar visiškai pakeisti rinkodaros ir prekybos ypatumus? Greičiausiai, kad ne visiškai ir anaiptol ne akimirksniu. Tačiau kai kurie specialistai prognozuoja, kad jie gali pakeisti žaidimo taisykles pramogų pramonėje, išmaniųjų telefonų, reklamos ar rinkodaros srityse, rašo adweek.com
Palyginimui, galima žvilgtelėti į išmaniuosius telefonus ir galimą akinių poveikį jiems. Kai kurie išmaniųjų telefonų industrijos specialistai mano, kad naujieji „Google“ akiniai galėtų tapti tikru iššūkiu „iPhone“ ir kitiems išmaniesiems telefonams ir dabartiniame technologijų mėgėjų pasaulyje perimti išmaniųjų telefonų funkcijas, kaip žaidimai, filmavimas ir pan.
„Naujasis „Google“ produktas leis vartotojams pasinaudojus akiniais rasti tai, ką šie dabar randa savo telefonuose, – mano bendrovės „Deep Focus“ vadovas Ianas Shaferis. – Akiniai gali sudaryti galimybes žmonėms apie renginius ar koncertus pranešti visiškai iš niekur. Mes jau dabar esame įpratę daug dalykų gauti iš mobiliojo telefono, o akiniai sudarys dar daugiau galimybių žvelgiant iš informacinės perspektyvos.“
Be to, pasak jo, papildytos realybės akiniai greičiausiai padidins ir bendrovių išlaidas reklamai, nes ši gali tapti lengviau pasiekiama.
Įsivaizduoti, kaip atrodys papildytos realybės rinkodara, galite prisiminę žaidimą „Mario“ – įsivaizduokite, kad „Mario“ žaidimas yra tikrasis pasaulis, o auksinės monetos, kurias jis renka – virtualus. Taigi atėję į parduotuves pasiūlymus apie nuolaidas galėtumėte matyti virš prekių – visai kaip auksines monetas. Galimybė žaidimo elementų pavidalu pernešti reklamą į tikrąjį pasaulį atneš bendrovėms gerokai daugiau galimybių.
Beje, jei norite pirmieji įsitikinti, kokią įtaką duotų reklama dėvint „Google“ akinius, kompiuterinės įrangos vystytoja „Candy Lab“, pasak jos vykdančiojo pareigūno Andrew Coucho, yra pasirengusi dirbti su „Google“ akiniais iškart po to, kai jie bus pristatyti. Mat bendrovė jau pristatė programėlę papildytajai realybei „Cachetown“, o susidomėjimo sulaukė iš tokių bendrovių kaip bankas „Chase“ ar Nacionalinės aeronautikos ir kosmoso administracijos – NASA.
Tiesa, labai svarbu yra ir apibrėžti, kas iš tiesų „Google“ akiniai. Tai nėra telefonas – greičiau juos galima būtų pavadinti ekstravagantiška jūsų išmaniojo telefono plėtra, tarsi „Bluetooth“ įrenginys akims. Produktas yra belaidžiu ryšiu prijungtas prie jūsų mobiliojo telefono GPS sistemos, mikroprocesoriaus ir t. t. Jis naudoja visą jūsų kišenėje esančio telefono galią, kad papildytų ant jūsų galvos esančią įrangą – akinius.
Anot rinkodaros specialsitų, „Google“ akiniai gali atnešti didelės naudos ir kūrybiniams darbuotojams. Pavyzdžiui, filmų ar vaizdo grafikos kūrėjai galėtų juos naudoti kuriant stilizuotą filmuotą medžiagą. Akiniai galėtų būti naudojami ir kitose srityse, net ir sporte – juos rungtynių metu galėtų dėvėti teisėjai futbolo rungtynėse ir žiūrėti, ar žaidėjai neatsidūrė nuošalėje.
Ne ką mažesnį poveikį šie akiniai gali padaryti ir žaidimų pramonei.
Belaukiant kitąmet pasirodysiančių akinių dar derėtų pridurti, kad ne visi specialistai akinius mato vienodai – pavyzdžiui, rinkodaros įmonės „LCH Business SM & Tech“ vadovas Lindsey‘us Holmesas mano, kad akiniai atrodo prastai.
„Esu didelis naujovių ir „Google“ fanas, tačiau akiniai atrodo taip, tarsi būtų iš fantastinio filmo „StarTrek“, tačiau mums dar toli iki fantastinės realybės. Turiu ir praktinį klausimą: ar žmonės dėvėdami akinius neatsitrenks vieni į kitus? O ką reikės daryti, jei aš jau nešioju akinius“, – klausia rinkodaros specialistas.
Vaizdas pro „Google“ akinius: